Zobacz inne pojęcia – Wolverine

Dobra, frajerzy - oddaliście swój najlepszy strzał! TERAZ MOJA KOLEJ!

—Słynny tekst Wolverine'a z Uncanny X-Men #132

Jestem Wolverine. Jestem najlepszy w tym, co robię, ale to, co robię najlepiej, nie jest zbyt miłe.

—Drugie słynne powiedzenie Wolverine'a.

To się nigdy nie skończy. Zabijesz mnie, ale to nie skończy się i tak. Nie wiesz nic o zemście. Jedyne, co robisz, synku, to krzyczysz w ciemności i nikogo to nie obchodzi. Nikt cię nie słyszy. Nikt nigdy tego nie zrobi. Poza mną. I wiesz równie dobrze jak ja, że wszystko co ma znaczenie, to to, że mi cię żal. I może jest mi też za ciebie przykro. Nie możesz tego znieść. Nie możesz znieść bycia nikim tylko dla mnie.

—Wolverine do Akihiro.

Wolverine jest zmutowanym superbohaterem z komiksowego uniwersum Marvela. Jest jednym z najpopularniejszych członków X-Men i Avengers. Został stworzony przez Roya Thomasa, Lena Weina i Johna Romitę, a po raz pierwszy pojawił się w The Incredible Hulk #180 w październiku 1974 roku.

Osobowość

Wolverine to szorstki samotnik, który ma silne poczucie osobistego honoru. Ma także dziką, zwierzęcą naturę i „berserkerską” wściekłość, którą próbuje kontrolować. Doskonale czuje się też na pustyni. Jest znany jako jeden z najbardziej nieustraszonych, odważnych i niebezpiecznych ludzi na świecie - tak o nim powiedział Steve Rogers. Wolverine szybko stał się X-Menem najbardziej skłonnym do permanentnego rozprawiania się z przeciwnikami.

Nawiązał bliskie przyjaźnie ze wieloma swoimi kolegami z drużyny, jak Nightcrawler, którego osobowość diametralnie rózni się o Wolverina, oraz Colossus, który często wykonywał z nim „fastball special”. Był kimś w rodzaju ojca dla Natashy Romanoff, Shadowcat, Rogue, X-23 i Jubilee. Kochał on wiele kobiet, w tym Rose, Itsu, Viper, Silver Fox, Phoenix i Mariko. Jest tylko kilka osób, którym Wolverine naprawdę zaufał i są nimi Kapitan Ameryka, Nick Fury, Jean Grey i Spider-Man.

Ciekawostki

  • Wolverine zajął 4 miejsce na liście 100 najlepszych komiksowych bohaterów na IGN.
    • Zajął również 5 miejsce w rankingu Top 50 Avengers.
  • Główna postawa Logana dotycząca samotności i zaciekłości wywodzi się od prawdziwego rosomaka.