FANDOM

Winry Rockbell jest jedną z głównych postaci w mandze i anime Fullmetal Alchemist. Jest ona przyjaciółką z dzieciństwa braci Elric, jest prawie jak siostra dla ich dwojga i jest też zasadniczo ich jedyną rodziną. Jako amatorka w dziedzinie chirurgu i specjalistka/entuzjastka w mechanicznych naprawach, Winry działa jako wsparcie Edwarda, pełniąc rolę jego osobistego inżyniera i mechanika protez, upewniając się, że jego prawa ręka i lewa noga są zawsze w dobrym stanie. Ponadto zapewnia ona wiele emocjonalnego wsparcia dla pary braci i odgrywa rolę obiektu uczuć Edwarda.

Charakterystyka

Wygląd

Winry ma duże, niebieskie oczy i długie, jasne blond włosy. Ma grzywkę, która delikatnie opada jej na czoło z obu stron. Winry ma przekłute uszy, w każdym ma kilka kolczyków. Przez większość czasu jest wyższa od Eda. Zmienia się to pod koniec mangi i anime 2009. Jej strój mechanika składa się z beżowych, długich spodni, krótkiej czarnej bluzki (w Ruch Valley bluzka się zmienia) i zielonej chusty na głowie w mandze i anime 2009. W anime 2003 spodnie są fioletowe a chusta czerwona. Gdy przyjeżdża do braci Elriców ma jasną bluzkę z krótkimi rękawami, ciemną, krótką spódniczkę i marynarkę.

Osobowość

Winry jest bardzo emocjonalną i stanowczą dziewczyną o silnej woli, która wkłada całe swoje serce i wysiłek w swoją pracę. Winry, będąca entuzjastycznie nastawiona do maszyn, najlepiej się czuje w pobliżu kół zębatych, wirujących łożysk i zapachu oleju. Staje się absolutnie roztrzepana, gdy ma możliwość wchodzenia w interakcję z takimi rzeczami powodując, że Edward kpi z niej nazywając ją „inżynieryjną otaku” lub „szaloną protetyczką”. Jest uparta i bezpośrednia, często przyznając innym ich słabości i złudzenia. Choć dzieli ona tą cechę z Edwardem, Winry jest nieco bardziej taktowna w swojej uczciwości i zazwyczaj pokazuje tylko tę stronę siebie w swoich najbliższych stosunkach. Wielkie serce Winry pozwala jej bardzo łatwo dokonywać trudnych i niebezpiecznych wyborów, o ile pokrywają się z jej silnym poczuciem obowiązku i moralności.

Z sercem i empatią, Winry jest typem osoby, która konsekwentnie stara się pomagać i wspierać ludzi dookoła. Jest bardzo wrażliwa na ból innych i znana jest z tego, że często płacze w imieniu ludzi, którzy nie będą płakać dla siebie, zyskując przez to obraz bycia „beksą” w oczach Edwarda. Jako osoba ceniąca rodzinę ponad większość innych spraw, Winry jest trochę bardziej zatroskana i troszczy się o dobro ludzi, na których jej zależy. Prawdopodobnie ta troska czyni ją tak popularną wśród klientów w Dolinie Rush, z których wszyscy są bardzo poruszeni jej dbałością o szczegóły, które chętnie daje każdemu z nich.

Jednak po drugiej stronie jej wrażliwej i emocjonalnej natury jest jej temperament, który łatwo dorównuje - jeśli nie przyćmiewa - temperament Edwarda Elrica. Kiedy jest obrażona, zraniona lub zawstydzona, Winry ma skłonność do gwałtownych ataków - choć zazwyczaj ofiarami takich ataków są jedynie Ed i Al, w których to przypadku była znana z używania własnego klucza jako głównej broni.

Galeria