x30px Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Pamiętaj, pamiętaj piątego listopada.

—Najsłynniejsza kwestia V

V jest głównym, tytułowym bohaterem komiksu V jak Vendetta oraz filmowej adaptacji o tej samej nazwie. Jest terrorystą i bojownikiem o wolność z dystopijnej przyszłości walczącym ze skorumpowanym faszystowskim reżimem w Anglii znanym jako partia Norsefire. Autor powieści, Alan Moore chciał, aby V był wystarczająco szarą, pod względem moralnym postacią, aby można go było postrzegać zarówno jako bohatera, jak i złoczyńcę. Podczas gdy V w komiksie ma dobre intencje i walczy z jednoznacznie złymi osobami, on sam jest również przedstawiany jako całkowicie bezwzględna i bezduszna postać, która jest gotowa zabić każdego, kto stanie mu na drodze. I wręcz przeciwnie, filmowa wersja tej postaci, choć czasami okazuje się etycznie szkicowa i bezwzględna, jest nadal heroiczna. W filmie pokazano go jako oszpeconego (w wyniku poparzeń) zamiast opisywania go jako brzydkiego. Jego umiejętności w filmie są wynikiem eksperymentów z bronią biologiczną zamiast eksperymentów hormonalnych, tak jak to było w komiksie. Twierdzi, że stracił pamięć o swojej przeszłości, dokonując transformacji w „każdego człowieka”, który, jak twierdzi, jest w komiksie. Pod koniec filmu mówi, że zakochał się w Evey.

Istnieje kilka innych różnic fabularnych między komiksem a filmem. W filmie bombarduje tylko budynki Old Bailey i budynki Parlamentu, a nie wieżę Jordan Tower, pocztę i 10 budynków Downing St. Peter Creedy konfrontuje się z V na końcu filmu, zamiast Erica Fincha. Creedy strzela i zabija przywódcę Norsefire, Adama Sutlera (Adam Susan w powieści graficznej), ale V odmawia podtrzymania końca umowy, którą zawarł z Creedym, który jest tak samo zły jak Sutler. Creedy i jego ludzie strzelają następnie do V, ale ten miał na sobie napierśnik, aby powstrzymać ostrzał pocisków przed zabiciem go.

Mimo, że jest śmiertelnie ranny, udaje mu się zabić Creedy'ego i jego ludzi. Następnie idzie do Evey i umiera w jej ramionach. Następnie Evey daje mu pogrzeb, tak jak w powieści graficznej. Finch następnie konfrontuje się z Evey, ale odkłada broń po tym, jak poddał się swojej nienawiści do zepsucia reżimu Norsefire i dołącza do Evey, gdy patrzą, jak bomba V niszczy budynki Parlamentu.

W filmie w jego rolę wcielił się Hugo Weaving.

Linki zewnętrzne