FANDOM

Teraz możemy wrócić do robienia tego, co kroganie robią najlepiej: ocalić wszystkich przed wielkimi potworami.

—Urdnot Wrex

Urdnot Wrex jest jedną z głównych postaci w trylogii Mass Effect.

Biografia

Mass Effect

Wrex na początku szuka człowieka o imieniu Pięść, a w zależności od tego, jak gracz poradzi sobie z misją, jest on w stanie zrekrutować Wrexa do swojej drużyny. Podczas misji na Virmire dowiaduje się, że istnieje lekarstwo na genofagium, które tworzy Saren. Można wtedy zabić Wrexa lub go oszczędzić. Jeśli przeżyje, zaczyna zdawać sobie sprawę, że wciąż może uratować krogan. Krótko po śmierci Sarena i zniszczeniu Suwerena opuszcza Sheparda i wraca na Tuchankę, stając się przywódcą klanu Urdnotów.

Mass Effect 2

Wrex nie jest już w drużynie, ale pojawia się na ojczystej planecie krogan, jeśli przeżył w pierwszej części Mass Effect. Jest przywódcą klanu i wygląda na to, że zmienia Krogana na lepsze. Wykorzystuje wydarzenia na Virmire jako dowód, aby przekonać klan do zjednoczenia pod przywództwem Urdnotów. To wywołało u niego ostrą krytykę ze strony tradycjonalistów, ale fakt, że Wrex ogłosił swój klan bezpieczną przystanią dla krogańskich kobiet, oznaczał, że nawet zaprzysiężeni wrogowie Urdnotów będą go chronić. Zabronił także swoim żołnierzom atakowania kobiet i dzieci.

Mass Effect 3

Kiedy ma nadejść czas, aby kroganie przyłączyli się do wojny ze Żniwiarzami, Wrex żąda od salarian lekarstwo na genafagium w zamian za współpracę. Można pomóc mu wyleczyć genofagium lub go zdradzić. Wrex potem pomorze w wojnie ze Żniwiarzami i chociaż nie widać, że walczy, można go spotkać tuż przed ostatnią bitwą. Jeśli umrze, jego nazwisko można zobaczyć na tablicy poległych na Normandii.

Jeśli Shepard sabotował lekarstwo, Wrex to później odkryje. Nie dzieje się to od razu. Gdzieś pomiędzy wydarzeniami na Tuchance, a wydarzeniami na Rannoch, Wrex dowie się z drugiego źródła, co zrobił Shepard. Rozwścieczony, że jego gatunek stracił wszystko, wraz ze swoim domniemanym synem, Wrex odwołuje wszelkie wsparcie krogan dla Ziemi i decyduje, że jeśli Shepard pozwoli kroganowi umrzeć, ludzkość do nich dołączy. Po tym, Wrex idzie prosto do Cytadeli i zasadza się na Sheparda w dokach, nie atakuje go od razu, szukając początkowo wyjaśnienia. Wrex albo pozna prawdę, co doprowadzi go do szału, albo Shepard może podjąć próbę perswazji, choć Wrex po prostu decyduje się na to, aby przyspieszyć śmierć Sheparda i strzelić mu w głowę. Shepard może albo zabić Wrexa osobiście, albo pozwolić SPC, aby to zrobili, wyrzucając go przez okno. Shepard albo ujawnia swoją przyjaźń z Wrexem, albo okrutnie zaprzecza tej znajomości. Kroganie w końcu umierają wraz z odejściem ich przywódcy.

Osobowość

Wrex znacznie się różni od przeciętnego krogina. Jest zdeterminowany, aby zapobiec wyginięciu rasy krogan bez względu na cenę i zwykle nie przebiera w metodach. Może to być na jego niekorzyść, ponieważ początkowo pragnie on zastosować lekarstwo na genofagium stworzone przez Sarena dla jego ludu, nie zwracając uwagi na źródło ani możliwe konsekwencje, co skutkuje jego śmiercią, jeśli Shepard go nie przekona. Niemniej jednak postępuje zgodnie z pewnymi filozofiami krogan np. wierzy, że wróg jego wroga jest jego przyjacielem, co przekonuje go do współpracy z Shepardem, aby pokonać Pięść, a później Sarena.

Oprócz poświęcenia się w pomocy swemu ludowi, Wrex jest również bardzo opiekuńczy i szanuje innych, pomimo swojej zwykle szorstkiej natury, jak pokazano, gdy szanuje Sheparda za jego waleczność. Ma również przyjazną rywalizację z Garrusem, pomimo jego dosyć nieczułych uwag i ogólnej nienawiści krogan do turian. Jest także o wiele mniej seksistowski i szowinistyczny niż inni mężczyźni, często włączając kobiety przy podejmowaniu decyzji.

Jednak Wrex ma również ostry temperament i mnóstwo arogancji, choć w przeciwieństwie do większości krogan, jest w stanie zachować równowagę. Wiedział także, że Żniwiarze wrócą i postanowił zmobilizować krogan, aby walczyć z nimi wraz z resztą galaktyki. Uważał, że obecny nastrój zemsty na galaktyce za to, że prawie doprowadzono jego gatunek do wyginięcia, nie zadziałał, ponieważ wiedział, iż stworzą oni inny sposób, aby utrzymać swój gatunek w ryzach, co spowodowało, że ostatecznie zabił swojego ojca Jarroda. Ogólnie rzecz biorąc, Wrex jest dokładnym przeciwieństwem normalnego kroganina, ucieleśniając ich normalne tradycje: szlachetność, honor, odwagę i heroizm.