Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

W ogóle nie powinieneś tu być. Przynosisz hańbę sztuce kung fu i jeśli masz choć trochę szacunku dla nas i tego co robimy, to do jutra stąd znikniesz.

—Tygrysica do Po.

To było naprawdę mocne.

—Tygrysica do Po.

Tygrysica jest przywódczynią Potężnej Piątki i jednym z dwóch deuteragonistów w serii Kung Fu Panda. Jest tritagonistką Kung Fu Panda, deuteragonistką Kung Fu Panda 2 i jedną z dwójki tritagonistów Kung Fu Panda 3 (obok Shifu). Jest mistrzynią stylu Tygrysa, przybraną córką Shifu i przybraną młodszą siostrą Tai Lunga.

Osobowość

Tygrysica jest najsilniejszą i najodważniejszą z całej Potężnej Piątki. Znana jest z typowych cech bohaterki: ponadprzeciętna w swojej dziedzinie, odważna, nieustraszona i gotowa zrobić wszystko, aby uratować sytuację. Jedynym wyjątkiem od jej chęci była jednak początkowa pogarda do Po, którego uważała za chodzący żart. Ale nawet najsilniejsi mogą się mylić, a Tygrysica nauczyła się, że przeznaczenie czasami nadchodzi w nieoczekiwany sposób. Od wydarzeń z pierwszego filmu była niezachwianie lojalna wobec Po i tego, co reprezentuje jako Smoczy Wojownik. Ale pod jej stoicką, żelazną fasadą kryje się wielkie współczucie i ciepło, które inni rzadko widzą. Jest ogólnie przyjazna, ale najmniej towarzyska z całej Piątki i czasami może być bardzo onieśmielająca ze względu na jej niewiarygodnie poważną i bezpośrednią postawę.

W wielu scenach pierwszego filmu, w których pozostali z Potężnej Piątki albo żartowali razem z Po albo miło spędzali z nim czas, Tygrysica często pozostawała cicha i wycofana. W tamtym czasie, Shifu i ona mocno wierzyli, że Oogway miał zamiar ją wybrać na Smoczego Wojownika przed wejściem Po, pomimo oświadczeń starego mistrza. W rezultacie Tygrysica czuła głęboki żal do Po za udaremnienie jej marzeń. Najbardziej z całej Piątki pogardzała pandą i postrzegała jego zachowanie jako pozbawione jakiegokolwiek szacunku dla kung fu, nawet gdy jej towarzysze zaczęli go szanować, być może nadal wierząc, że jest Smoczym Wojownikiem. Ponadto, stojąc twarzą w twarz z Tai Lungiem, twierdziła, że ​​ten patrzy na Smoczego Wojownika, chociaż natychmiast przejrzał jej kłamstwo. Pomimo pozornego chłodu Tygrysica ma autentycznie współczującą stronę. Odmówiła puszczenia Po do walki, gdy coś nie dawało mu wewnętrznie spokoju, zaraz po tym, jak panda pozwoliła Shenowi uciec.

Po dowiedzeniu się, że Po był zaniepokojony wiedzą, że Shen był istotną częścią jego przeszłości i rodziców, Tygrysica przytuliła Po i wydawała się mu współczuć. Nawet stwierdzając, że rozumie, przez co przechodził Po, nie chciała patrzeć, jak jej przyjaciel ginie. W Legends of Awesomeness okazuje się, że Tygrysica była sierotą, której inne dzieci się bały i była postrzegana jako potwór. Jednak po szkoleniu i wychowaniu przez Shifu, zaczęła nie dopuszczać do tego, by inni postrzegali ją jako kogoś złego i stała się silniejszą osobą w środku. Oczywistym jest, że kiedy przywiązała się do Po w drugim filmie, odnosiła się do niego na poziomie dużo bardziej osobistym.

Ciekawostki

  • W trzecim filmie Tygrysica jest jedynym członkiem Potężnej Piątki, którego Kai nie zamienił w Jombiego.
  • Wielu fanów serii podejrzewa, że Tygrysica może mieć romantyczne uczucia do Po.
Advertisement