Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Tsuyu Asui jest jedną z postaci w mandze i anime My Hero Academia. Jest uczennicą klasy 1-A i jedną z przyjaciółek Izuku.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Aoi Yūuki, a w wersji angielskiej Monica Rial.

Charakterystyka

Wygląd

Tsuyu to niska dziewczyna o wyglądzie żaby. Ma proste, ciemnozielone włosy, które są zawiązane w kokardę u dołu, a jej oczy są wyjątkowo duże, w przeciwieństwie do jakiejkolwiek normalnej osoby. Ma rzęsy na dole oczu i usta, które opadają nieco pośrodku. Jej żabi wygląd szczególnie podkreślają jej duże dłonie.

Jej kostium superbohatera składa się z jasnozielonego kombinezonu z czarnymi paskami i żółtymi wykończeniami. Ma dwa paski użytkowe, jeden kończący się nad jej biustem, a drugi w talii, który na zewnątrz jest ozdobiony zielonymi kropkami. Tsuyu nosi beżowe rękawiczki z dużymi ochraniaczami na nadgarstki i zielonymi klamrami. Nosi również czarne, sięgające do uda płetwy z mniejszymi zielonymi liniami, przypominającymi żabie nogi. W rzeczywistości większość jej kostiumów opiera się na projekcie żaby.

Osobowość

Tsuyu jest wyluzowana, ale też bardzo bezpośrednia w stosunku do otaczających ją osób, zwykle mówiącą dokładnie to, co myśli o innych. Ze względu na to, że jej rodzice są zajęci pracą, często jest zmuszana do opieki nad dwójką młodszego rodzeństwa, dzięki czemu jest bardzo dojrzałą i odpowiedzialną osobą, która jest w stanie skutecznie podzielić swoją uwagę na obowiązki domowe i szkolne, nie pozwalając im przeszkadzać sobie nawzajem. Dzięki temu jest również skutecznym emocjonalnym wsparciem dla innych, dzięki czemu inni czują się bezpiecznie i swobodnie. W szkole wydaje się być bardzo obojętna, ale czasami przedstawia pewne cechy przeciwne temu i jest dość spostrzegawcza. Jest niezwykłą realistką, dba o swoich kolegów z klasy, zachowuje spokój w obliczu niebezpieczeństwa, ale reaguje gwałtownie, gdy ktoś ją skrzywdzi. Woli, gdy nazywa się ją jej przezwiskiem „Tsu”, w przeciwieństwie do swojego prawdziwego imienia, choć tylko przez przyjaciół.

Pomimo jej wspierającej natury, Tsuyu może być również dość wrażliwa, ponieważ zawsze mówi to, co myśli, i obawia się, że jej słowa będą w rezultacie dosadne i bolesne. Po porwaniu Bakugo, Tsuyu próbuje nakłonić przyjaciół do racjonalnego działania, mówiąc, że nie są tak naprawdę lepsi od złoczyńców, jeśli złamią zasady i odejdą, aby go uratować. Jednak potem Tsuyu staje się bardzo zdenerwowana i obarczona poczuciem winy, ponieważ nie może po tym ponownie stanąć twarzą w twarz ze swoimi kolegami z klasy, a także postrzega swoje zachowanie jako tchórzostwo. Jednak z pomocą Ochaco Uraraki była w stanie naprawić sytuację i ponownie rozmawiać ze wszystkimi.

Zgodnie ze swoją żabią fizjologią, u Tsuyu często można usłyszeć słowo „Ribbit” („kero” w wersji japońskiej) na końcu jej zdań, a także w odpowiedziach. Jej wyraz twarzy jest często spokojnym i pustym spojrzeniem, co utrudnia odczytanie tego, co myśli.

Ciekawostki

  • Ulubionym jedzeniem Tsuyu jest galaretka.
  • Jej ulubioną rzeczą jest pora deszczowa.
  • Tsuyu pierwotnie miała być mężczyzną, jednak Horikoshi zdecydował się uczynić ją dziewczyną z powodu braku wówczas uczennic w klasie 1-A. Dzieli ten aspekt z Toru Hagakure.
Advertisement