Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Dorośli to idioci. Jeśli naprawdę chcą tak przynieść koniec tej nieustannej walce, to muszą usiąść ze sobą nawzajem i dojść do rozejmu...

—Tobirama do Hashiramy i Itamy.

Saru, musisz chronić tych, którzy mają wiarę w ciebie i kochają wioskę oraz wytrenować tych, którym będziesz mógł powierzyć następne pokolenie... od jutra, to ty będziesz Hokage...!

—Ostatnie słowa Tobiramy do Hiruzena przed śmiercią.

Tobirama Senju, znany też jako Drugi Hokage jest jedną z postaci w mandze i anime Naruto. Jest porywczym młodszym bratem Hashiramy Senju, Pierwszego Hokage i mentorem Hiruzena Sarutobiego, Trzeciego Hokage.

Wiele lat temu Tobirama urodził się jako drugi z czterech synów Butsumy Senju. Jednak dwóch jego młodszych braci, Kawarama i Itama, zostało zabitych przez klan Uchiha. Wielokrotnie walczył ze swoim arcywrogiem i młodszym bratem Madary Uchiha, Izuną, a później zabił go w ich ostatniej bitwie. Po śmierci jego starszego brata Hashiramy, Tobirama został Drugim Hokage. Ustalił w kwestii klanu Uchiha, kiedy tworzył Siły Żandarmerii Wojskowej Uchiha, aby go znisczyć, jeśli pojawi się kolejny „Madara”. Kiedy on i Drugi Raikage próbowali zawrzeć traktat pokojowy, Tobirama został zabity przez Kinkaku i Ginkaku. On i Hashirama zostali wezwani przez Orochimaru poprzez jutsu reanimacji Tobiramy, aż ich dusze zostały zapieczętowane przez Trzeciego Hokage i jego ucznia, Hiruzena Sarutobiego, zanim umarł i zapieczętowano ramionami Orochimaru z jego duszy. Po tym, jak Orochimaru zdjął pieczęć śmierci żniwiarza, Tobirama i jego koledzy Hokage zostali wezwani do zakończenia Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi. Po ponownym zapieczętowaniu Kaguyi, Hagoromo Ōtsutsuki i Hokage wezwali innych Kage do użycia jutsu przywołania, aby powrócić do Drużyny 7, Ogoniastych Bestii i umierającego Madary Uchiha. Po tym, jak Hagoromo cofnął jutsu reanimacji, Tobirama wrócił do Czystej Krainy.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Ken'yū Horiuchi, a w wersji angielskiej Jamieson Price.

Charakterystyka

Wygląd

Tobirama był jasnoskórym mężczyzną o srebrnych, potarganych włosach i ciemnych oczach (przedstawionych jako czerwone w anime). Miał trzy czerwone oznaczenia na twarzy, po jednym pod oczami i jednym na brodzie. Podczas walki nosił niebieską zbroję z charakterystycznym białym futrzanym kołnierzem na prostym czarnym garniturze. Ta zbroja została zbudowana z wielu metalowych płyt, uformowanych w wiele ochronnych osłon wzdłuż jego ciała. Pod zbroją naramienną nosił dwa dodatkowe ochraniacze na ramiona. Do tego ubrania dołączono sandały i happuri w miejsce bardziej tradycyjnego ochraniacza na czoło. Na happuri pierwotnie wygrawerowano emblemat Senju, który później został zastąpiony emblematem Konohy.

Na swoim oficjalnym portrecie Hokage Tobirama miał na sobie zwykłe białe haori z niebieskim kimonem pod spodem. Jego codzienny strój to proste, niebieskie kimono z krótkimi rękawami, z siatkową zbroją pod spodem i zapinane bladożółtą szarfą. Ten swobodny strój składał się z niebieskich spodni i bransoletki na lewej ręce.

Jako dziecko nosił prążkowane spodnie i koszulę, odsłaniając ramiona. Nie miał też śladów na twarzy. W bitwie jego zbroja została zbudowana z zielonych metalowych płyt, które zakrywały jego tors, dolną część z tyłu i krocze, a także siatkową zbroję wokół nadgarstków i goleni.

Osobowość

Tobirama był surowym człowiekiem, który mówił bez ogródek na większość tematów, nigdy nie upiększając faktów ani bieżących spraw. Miał pragmatyczne podejście do życia, wierząc, że wiele problemów świata można rozwiązać za pomocą dobrze określonych reguł i praw. Chociaż jego słowa często wydawały się niegrzeczne lub niewrażliwe, sam Tobirama był stosunkowo spokojny i opanowany, rzadko się denerwował lub reagował emocjonalnie. To właśnie pozwoliło mu działać jako swego rodzaju przeciwwaga dla ideałów swojego starszego brata, Hashiramy: kiedy Hashirama dał się ponieść swojemu upartemu optymizmowi, Tobirama musiał mediować i wymusić bardziej realistyczną alternatywę, aby osiągnąć te idealistyczne cele. Hashirama był zazwyczaj rozczarowany interwencją Tobiramy, ale zwykle zgadzał się bez większego protestu. Ale Hashirama czasami sprzeciwił się Tobiramie, często dlatego, że metody Tobiramy stawały się zbyt mocne; Rzadkie przejawy gniewu Hashiramy przy takich okazjach wystarczyły, by Tobirama się wycofał. Pomimo tego, jak często musiał podważać działania swojego brata i swoją osobistą opinię, że Hashirama był kimś w rodzaju idioty, Tobirama bardzo go kochał i szanował.

Tobirama mocno wierzył w wolę ognia - filozofię, według której wszyscy mieszkańcy Konohy byli częścią rodziny. Jako Hokage, Tobirama był odpowiedzialny za ochronę tej rodziny, a każdy, kto zagrażał Konosze, podlegał jego rzadko spotykanej, ale niepohamowanej wściekłości. Wzorował swoje własne przywództwo na wzór Hashiramy i Madary Uchiha, próbując znaleźć równowagę między pobłażliwą naturą Hashiramy a bezwzględnością Madary, aby chronić wioskę. Tobirama pragnął, aby mieszkańcy wioski, z ich odmiennym pochodzeniem, odeszli od tendencji do myślenia tylko o swoim klanie i zamiast tego myśleć o wiosce jako całości. Z tego powodu tak często wchodził w konflikt z Uchiha, ponieważ czuł, że zbyt często cenili swoje własne pragnienia ponad innymi; wierzył, że Madara był najgorszym przykładem tej tendencji. Chociaż Tobirama naprawdę miał nadzieję, że Żandarmeria Wojskowa Konohy pomoże Uchihom skoncentrować się na wiosce, nie był zaskoczony, gdy zamiast tego potraktowali to jako celowe lekceważenie, kiedy to z kolei doprowadziło ich do zaplanowania zamachu stanu na Konohę i kiedy zaplanowano zamach stanu przyniósł ich bliskie wyginięcie. Pomimo tego pozornego uprzedzenia wobec Uchihów, Tobirama był bardzo szczęśliwy mogąc współpracować z każdym Uchiha, który był w stanie pokonać ich „klątwę nienawiści”; przytoczył Kagami Uchiha jako doskonały przykład tego aktu.

Choć znali się tylko przez krótki czas, Tobirama i Minato Namikaze, Czwarty Hokage, świetnie się dogadywali. Ich wzajemny szacunek wydawał się oparty na ich podobieństwach: obaj szybko poruszali się i szybko myśleli na polu bitwy. Chociaż ich rzeczywiste osobowości były zupełnie inne, Tobirama był jednak rozbawiony dziwactwami Minato, takimi jak jego skomplikowane nazwy technik, zwłaszcza "Spiraling Flash Super Round Dance Howl Style Three". W stosunku do syna Minato, Naruto Uzumakiego, Tobirama był bardziej sfrustrowany niż cokolwiek innego: Naruto nie zwracał się do niego z odpowiednim honorem i nie rozpoznał go jako twórcy pewnych jutsu, takich jak Technika Latającego Boga Piorunów, w którą Naruto wierzył, że była dziełem Minato.

Ciekawostki

  • „Tobirama” (扉 間) oznacza „przestrzeń między dwojgiem drzwi”. „Drzwi” (扉, tobira) są postrzegane jako dostęp do postępu i ulepszeń.
  • Arkusze Tobiramy ze Studia Pierrot pokazują, że miał mniej więcej 140 cm wzrostu w czasie, gdy Hashirama spotkał Madarę.
  • Tobirama jest jedynym Hokage, którego nigdy nie pokazano noszącego urzędową czapkę.
Advertisement