Do szablonu +18.png
Uwaga!
Dotknij mojego syna jeszcze raz, a cię zajebie!

—Thomas ostrzegający Arthura Flecka.

Thomas Wayne - główny antagonista thrillera psychologicznego Joker z 2019 roku, pierwszej części nowo wydanej serii filmów DC Black. Jest zamożnym dyrektorem generalnym Wayne Enterprises i kandydował na burmistrza miasta Gotham.

Wcielił się w niego Brett Cullen.

Biografia

Thomas Wayne był niezależnie zamożnym biznesmenem, który był w stanie wykorzystać swoje bogactwo i wpływy do stworzenia Wayne Enterprises.

Pewnego roku Thomas Wayne zatrudnił Penny Fleck jako gospodynię w rezydencji rodzinnej Wayne. Fleck, po części z powodu jej choroby psychicznej, rozwinęła uczucia do Wayne'a i wpadła w złudzenie, że czuje to samo, ale nie mógł kontynuować związku ze względu na swoje małżeństwo i status społeczny. W tym czasie adoptowała swojego syna Artura i wierzyła, że ​​w jakiś sposób będzie jej synem i Thomasa. Po bezlitosnym pościgu za Wayne'em ostatecznie została zwolniona. Popadła w biedę, gdzie ona i jej niegodziwy chłopak okropnie wykorzystali młodego Artura, powodując u niego ciężką chorobę psychiczną i stan, który rozśmieszał go, gdy był zdenerwowany.

Przez kilka następnych dziesięcioleci Penny ciągle pisała do Thomasa, prosząc go o wsparcie finansowe zarówno w zamian za jej służbę, jak i dlatego, że nadal wierzyła, że ​​Arthur był synem Thomasa. Thomas zignorował to, a później postanowił ubiegać się o burmistrza, aby zmienić to na lepsze. Arthur zmagał się jednak z życiem i pewnego dnia, będąc atakowanym przez trzech pijanych pracowników Wayne'a, wyciąga broń i zastrzelił ich.

Morderstwa wstrząsnęły miastem, a Thomas Wayne opublikował wiadomości, aby potępić zabójcę i twierdzić, że „ci z nas, którzy stworzyli coś z życia, zawsze będą wyglądać na tych, którzy nie są niczym innym jak klaunami”. To stwierdzenie wprawia jednak w gniew zdesperowanych i biednych mieszkańców miasta, a wielu z nich rozpoczyna ruch przebierania się za klaunów i protestuje na ulicach.

Tymczasem Arthur znajduje jeden z listów matki i wierzy, że jego ojcem jest Thomas Wayne. Udaje się do Wayne Manor i rozmawia z synem Thomasa Brucem, nawet chwytając chłopca i zmuszając go do uśmiechu, ale kamerdyner go powstrzymuje. Alfred informuje Arthura, że ​​jego matka ma złudzenia, co powoduje, że Arthur atakuje go przed ucieczką. Wkracza na prywatny pokaz Modern Times, aby osobiście porozmawiać z Thomasem Waynem, który zaprzecza byciu jego ojcem i wyjaśnia, że ​​Penny Fleck była szalona. Arthur w zaprzeczeniu i strachu zaczyna śmiać się w niekontrolowany sposób, a kiedy Thomas odkrywa, że ​​to on dotknął Bruce'a i zaatakował Alfreda, uderza go w twarz i grozi działaniem, jeśli Arthur kiedykolwiek spróbuje ponownie podjąć działania wojenne. Później Arthur udaje się do Szpitala Stanowego w Arkham i kradnie akta matki i dowiaduje się, że w rzeczywistości został adoptowany, a Thomas Wayne nie jest jego ojcem, a Penny nie jest jego prawdziwą matką.

Arthur finalizuje swoje przyzwoite szaleństwo, zabijając matkę i byłego współpracownika, a następnie pojawia się w reality show Murraya Franklina i przyznaję się do morderstwa pracowników Wayne'a, twierdząc, że tylko dlatego, że Thomas Wayne za nich poręczył, ich życie nie powinno oznaczać więcej niż jego. Następnie zastrzelił Murraya Franklina przed aresztowaniem.

Jednak klauni, którzy oglądali transmisję, są zainspirowani nieposłuszeństwem Arthura i zaczynają buntować się, plądrować i protestować w całym mieście, a nawet uwalniają Arthura. Podczas chaosu Thomas, jego żona Martha i Bruce opuszczają kino. Próbując uciec od szaleństwa, cała trójka ucieka się w zaułku, a za nimi pojawia się klaun, który z wściekłością strzela do Thomasa i Marthy przed Brucem, pozostawiając go zasmuconego przed ciałami rodziców.