Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Tess jest postacią drugoplanową w grze The Last of Us. Jest zatwardziałą ocalałą i partnerką Joela w przemycie różnych rzeczy.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Annie Wersching, a w wersji polskiej Karolina Kalina.

Osobowość

Tess jest liderem; bez wysiłku prowadzi Joela i zaprzyjaźnia się z wieloma osobami, które spotyka. Ma szeroki wachlarz kontaktów i jest powszechnie szanowana i często budząca strach wśród mieszkańców Bostonu. Tess, podobnie jak większość ocalałych, jest bezwzględna i nie wzdryga się na myśl o zabijaniu ludzi, ale odwrotnie jest całkiem miła dla Ellie, bardziej niż pierwotnie Joel, i robi wszystko, co w jej mocy, aby ją uspokoić i chronić. Tess wydaje się być równie brutalna jak Joel; jest zasugerowane, a później potwierdzone po podsłuchaniu rozmowy między dwoma innymi przemytnikami, że Tess zabiła dwóch zbirów wynajętych przez Roberta do zabicia jej. Tess wydaje się mieć równie mało cierpliwości jak Joel; postanowiła zastrzelić mężczyznę wynajętego przez Roberta, zamiast z nim rozmawiać.

Jednak po ugryzieniu przez zarażonego Tess staje się porywcza, bardziej agresywna i przestaje doceniać małe rzeczy. Ponadto staje się obsesyjna i zdesperowana, by znaleźć Świetliki. Jednak niewiele z tego zachowania jest jej winą, ponieważ natura infekcji ma na celu wywołanie wrogości i złości gospodarza. Z drugiej strony fiksacja najwyraźniej wynika z jej niechęci do odwrócenia się, zanim dotrą do punktu zrzutu dla Ellie. Innym elementem jej nalegań jest sugestia, że ​​wierzy, iż doprowadzenie Ellie do Świetlików przyniosłoby światu lekarstwo, niemal od razu w to wierząc, mimo że Joel był całkowicie nieprzekonany. Zdaniem Tess oznaczałoby to przebaczenie za to, co ona i Joel zrobili. Jej poczucie winy z powodu tych rzeczy wychodzi na jaw, kiedy mówi Joelowi, że są „gównianymi ludźmi” i „byli tacy przez długi czas”. Dla Tess zabranie Ellie do Świetlików byłoby dla niej spokojem i pokazuje, kiedy jest to jej ostatnia prośba do Joela.

Tess jest odważna; akceptuje Ellie bez narzekania i stawia czoła swojej śmierci z ludzkością, którą rzadko widuje się od wybuchu epidemii. Nie mówi nawet Joelowi i Ellie, że została ugryziona, bezinteresownie nie chcąc, aby martwili się o nią, dopóki nie będzie żadnej alternatywy. Uświadomiwszy sobie, że jest na skraju przekształcenia się w zarażoną, Tess okazuje bezinteresowność i miłość do Joela i Ellie, zachęcając tego pierwszego, aby zabrał ją do Świetlików, by mieć szansę na odkupienie zepsutego stanu całego świata. Poświęca się dla nich, co jest jaskrawą sprzecznością z jej poprzednią filozofią zepsutego świata, którą dzieliła z Joelem, pokazując, jak prawdziwa ludzkość jeszcze nie umarła w ich świecie.

Ciekawostki

  • Jej imię jest prawdopodobnie odniesieniem do postaci z serii Jak and Daxter, która również została stworzona przez Naughty Dog.
  • Jej pierwszy występ miał miejsce na zrzucie ekranu Game Informer, który nie ujawnił jej imienia ani powiązania z Joelem i Ellie.
  • Jak stwierdziło Naughty Dog w jej krótkiej biografii w The Art of The Last of Us; „Na bardzo wczesnym etapie rozwoju Tess była właściwie główną antagonistką gry, zanim powstała ostateczna wersja”. Co ciekawe, osobowość i styl jej postaci całkiem dobrze pasowałyby do niebezpiecznego złoczyńcy. Jedna z grafik koncepcyjnych w jej sekcji The Art of The Last of Us przedstawia nawet ją ze związanym Joelem, trzymając nóż przy jego gardle.
    • Jej pierwotna rola jako antagonistki została szczegółowo wyjaśniona podczas przemówienia Neila Druckmanna podczas IGDA w Toronto w 2013 roku. Ta wersja Tess miała mieć brata, który zginął w konfrontacji z wojskiem, podczas gdy ona i Joel szmuglowali Ellie ze Strefy Kwarantanny, a co za tym idzie, winiłaby Joela za jego śmierć. Przez pozostałą część gry Tess miała ścigać Joela i Ellie w całej Ameryce z załogą popleczników. Po wydarzeniach z rozdziału Salt Lake City Joel miał zostać pojmany przez Tess i torturowany. Jednak zostanie uratowany przez Ellie, która zabiłaby Tess i jej popleczników. Ta wersja fabuły została porzucona po tym, jak Naughty Dog uznało, że jej pogoń za Joelem przez rok w całym kraju wydawała się zbyt nierealna.
  • Do ciała Tess można dotrzeć po jej zabiciu przez żołnierzy. Po przerywniku prowadzącym do śmierci Tess żołnierze będą próbowali przebić się przez drzwi prowadzące na górę. Gdy drzwi zostaną pomyślnie otwarte, walka z powrotem na dół spowoduje, że gdy stanie się obok jej ciała, zacznie przygrywać smutna muzyka.
Advertisement