Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

To jest Stoick Ważki, wódz naszego plemienia. Ponoć dziecięciem będąc, gołymi rękami urwał jakiemuś smokowi łeb. Czy ja w to wierzę? O tak.

—Stoick Ważki

Stoick Ważki jest jednym z bohaterów serii Jak wytresować. W pierwszym filmie pełnił rolę antagonisty, w drugim filmie pełni rolę drógoplanową, jest też postacią pośmiertną w trzecim filmie gdyż pojawia się w retrospekcjach. Jest byłym wodzem Berk, a także ojcem głównego bohatera, zmarłym mężem Valki oraz najlepszym przyjacielem Pyskacza.

W angielskiej wersji głosu mu użyczyli Gerard Butler (filmy) oraz Nolan North (serial). Natomiast w wersji Polskiej głosu mu użyczyli Miłogost Reczek (film) oraz Jacek Król (serial).

Charakterystyka

Wygląd

Stoick, jak na wodza przystało, jest dobrze zbudowanym, masywnym wikingiem, którego cechuje jego bujna, ruda broda, porozdzielana i związywana na końcówkach. Jest bardzo umięśniony, a przez to niezwykle silny.

Nosi zieloną tunikę, częściowo przykrytą zieloną karaceną na piersi, a pod pasem srebrną lamelką. Na plecach zarzucony ma rodzaj płaszcza z futra zwierzęcego, prawdopodobnie dzika, wilka bądź niedźwiedzia. Posiada szeroki pas z klamrą, na której wyrzeźbiony jest wizerunek smoka. Na głowie mężczyzna ma hełm z długimi rogami, będący połówką napierśnika swojej żony, którego drugą połowę otrzymał jego syn Czkawka.

W filmie Jak wytresować smoka 2 Stoick Ważki ma 50 lat, jednak niewiele się zmienia, poza tym, że się zestarzał i w nieco inny sposób zaplata brodę. Waży około 160 kilogramów, a jego wzrost wynosi ponad 2 metry.

Osobowość

Stoick podobnie jak większość wikingów ma, że we wszystkim używa siły w kwestiach pokojowych jak i w sporach.

Jednak mimo to odznacza się równierz mądrością czym czasami pomaga synowi kiedy nie wie co robić.

Momentami jest głęboko przekonany do swoich racji i nie dopuszczał do siebie tego, że ktoś inny może mieć rację. Taka postawa przekłada się na jego arogancję czego faktem było to, że w pierwszym filmie wyrzekł się Czkawki w przekonaniu, że ten go zdradził (a tak naprawdę chłopak chciał go ostrzec).

Bardzo równierz kocha swojego syna i żyje nadzieją, że będzie wspaniałym, wodzem pomimo tego, że publicznie nim pogardzał. Wierzył równierz, że jego syn razem z Astrid będzie miał szczęśliwą rodzinę.