Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Hamato Yoshi znany później jako Splinter jest drugoplanowym bohaterem serii Wojownicze żółwie ninja z 2012 roku. Jest zarówno mistrzem jak i przybranym ojcem żółwi. Jest także biologicznym ojcem Karai oraz byłym mężem Tang Shen jak i również arcywrogiem jak i Przyszywanym bratem Shreddera.

Charakterystyka

Wygląd

Jako człowiek, Splinter był wysokim, muskularnym oraz szczupłym mężczyzną o ciemnych oczach i czarnych włosach. Gdy mieszkał w Japonii, nosił kimono z symbolem swojego klanu.

Już po mutacji, jako szczur, posiada czarno-brązowe futro (miejscami białe), wąsy oraz różowy nos i ogon. Wciąż nosi to samo kimono, w które ubierał się jako człowiek. Jest wyższy od żółwi, co jest główną różnicą w TMNT z 2012 jeśli chodzi o poprzednie serie.

Osobowość

Splinter jest kochającym ojcem. Jest gotów chronić swoją rodzinę za wszelką cenę. Jest także mądrym mistrzem gdyż stara się wyszkolić żółwie by mogły chronić Nowy Jork nawet kiedy go zabraknie.

Z drugiej strony potrafi być surowy, gdyż często ma problem ze swoimi nastoletnimi synami. Używa też ostrych metod podczas szkolenia. Taka postawa powoduje, że w walce może być naprawdę niebezpieczny. Jednak momentami miewa równierz poczucie humoru.

Jednak jego surowa postawa wynika z jego traumatycznej przeszłości kiedy Oroku Saki zamordował jego żonę i odebrał mu jego córkę (choć Yoshi myślał, że ona też zginełą). Często miewa równierz sny, że pewnego dnia Shredder zabije jego synów lub kiedy synowie go opuszczą kiedy uznają, że nie będzie im już potrzebny.

Ciekawostki

  • Lubi sztukę renesansu więc nadał swoim synom imiona po czterech jej artystach.
  • Ma telefon w kształcie sera
  • Jego laska ma różne funkcje bojowe
    • miecz
    • Ukryty łańcuch
Advertisement