Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!

Zobacz inne pojęcia – Spider-Man

Peter Parker znany lepiej jako Spider-Man jest pomniejszą postacią w Iron Man 2, główną postacią w Kapitanie Ameryce: Wojnie Bohaterów, Avengers: Wojnie bez granic i Avengers: Koniec gry oraz tytułowym głównym bohaterem zarówno Spider-Mana: Homecoming, jak i Spider-Man: Daleko od domu. Jest nowym głównym bohaterem Marvel Cinematic Universe po Iron Manie.

Jest siostrzeńcem May Parker, najlepszym przyjacielem Neda Leedsa, chłopakiem Michelle Jones, wrogiem i rywalem Flasha Thompsona i Brada Davisa oraz studentem Midtown School of Science and Technology.

Jest superbohaterem o wysokim intelekcie i biegłym w walce ze złoczyńcami. Działa pod pseudonimem Spider-Man, aby chronić Nowy Jork przed jego przestępczym półświatkiem. Został zwerbowany przez Iron Mana, aby pomóc mu i jego grupie Avengers w pokonaniu grupy Kapitana Ameryki podczas wojny domowej, która wybuchła między dwiema frakcjami z powodu ich różnych poglądów na temat porozumień z Sokovii.

W jego rolę wcielił się Tom Holland.

Biografia

Osobowość

Peter Parker jest lojalnym, przyjaznym, wysoce inteligentnym, ale nieśmiałym i niezręcznym społecznie 17-letnim superbohaterem. Od początku swojej kariery superbohatera Peter utrzymywał swoją tożsamość Spider-Mana w tajemnicy przed światem i unikał dołączania do szkolnych zespołów i drużyn piłkarskich w celu ochrony swoich mocy i tożsamości. Odkąd Tony Stark/Iron Man zaproponował mu dołączenie do Avengers podczas wojny domowej, Peter był chętny i podekscytowany zostaniem Avengerem, ale powiedziano mu, że nie jest jeszcze gotowy.

Po wojnie domowej, Peter wciąż chciał zostać oficjalnym członkiem Avengers i kontynuował swoje obowiązki w zakresie walki z przestępczością jako Spider-Man w swoim ulepszonym kostiumie podarowanym przez jego mentora i sojusznika. Wpadł w konflikt z Adrianem Toomesem/Vulturem (który stał się jego arcywrogiem), który próbował sprzedać sprzęt Avengers na czarnym rynku. Peter próbował go powstrzymać, aby udowodnić, że jest godnym Avengerem.

Ponieważ w młodości Peter był wyrzutkiem społecznym, zanim stał się Spider-Manem, pracuje jako samotny, indywidualistyczny superbohater i trudno mu się dopasować do innych członków Avengers.

Po udanej misji pokonania Vultura i jego bandy przed kradzieżą sprzętu Avengers, Peter zdał sobie sprawę, że musi dowiedzieć się o wiele więcej, zanim zostanie oficjalnym Avengerem. Peter jako Spider-Man poprzysiągł, że nigdy nie podejmie żadnych lekkomyślnych działań, od czasu potyczki na promie Staten Island.

Peter Parker potrafi być również uparty, czasami nie słuchając Tony'ego Starka. Jednak Peter jest dobrym chłopcem oraz osobą o wielkim sercu i wyrozumiałości, ryzykując życiem, aby uratować Vulture'a, mimo że ten próbował go zabić.

Peter Parker to bardzo odważny i prawy bohater, który ratuje wielu obywateli w Queens, w Nowym Jorku i powstrzymuje superzłoczyńców przed popełnieniem wielu przestępstw. Jest także biegły w robieniu niesamowicie irytujących dowcipów, które czasem denerwują jego sojuszników i wrogów.

Ciekawostki

  • Podczas swojego pierwszego występu Peter był grany przez syna Jona Favreau jako dziecko.
  • Tom Holland jest jednym z niewielu brytyjskich aktorów, którzy wcielają się w jedną z postaci Marvela w Marvel Cinematic Universe. Jest także jednym z niewielu bohaterów i postaci w MCU, które nie przedstawiają swojej genezy, ale tylko o niej wspominają.
  • Tom Holland jest najmłodszym aktorem, który zagrał Petera Parkera/Spider-Mana w wieku 21 lat (Tobey Maguire i Andrew Garfield mieli 27 i 29 lat w czasie swoich debiutów), chociaż Peter ma 15 lat w Wojnie Bohaterów i Spider-Man: Homecoming.
  • Sam Raimi i aktorzy Marca Webba ze Spider-Mana, Tobey Maguire i Andrew Garfield, chwalili występ Toma Hollanda, gdy Garfield ogłosił, że cieszy się, że znów jest „fanem”.
  • Spider-Man jest jednym z trzech głównych bohaterów, którzy są w stanie pokonać głównego antagonistę bez pomocy w MCU, pozostali to Hulk i Ant-Man.