FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!
Spawn (prawdziwe imię: Albert "Al" Simmons) jest tytułowym głównym bohaterem i antybohaterem wieloletniej serii komiksów o tej samej nazwie, a także gwiazdą kilku kreskówek, gier wideo i filmów opartych na jego historiach.

Będąc pierwotnie człowiekiem o imieniu Al Simmons, Spawn został przeklęty jako Hellspawna po tym, jak po raz ostatni spotkał się ze swoją żoną - Wandą Blake i stał się wojownikiem w przebraniu walczącym z siłami Piekła i Nieba, aby chronić ludzki świat przed planowanymi przez nie apokaliptycznymi wojnami - jednymi z jego najsławniejszych arcy-wrogów są Violator, Malebolgia, Jason Wynn i The Redeemer. Uważa się, że seria Spawn pomogła w popularyzacji antybohaterów jako głównych postaci w komiksach, ponieważ komiksy pojawiły się w czasach, gdy mroczni bohaterowie zaczęli się pojawiać i zyskali znacznie większą popularność.

Umiejętności

  • Nadludzka siła, szybkość i wytrzymałość: Połączenie jego ciała naładowanego nekroplamią w połączeniu z K7-Leetha daje Spawnowi niesamowitych fizycznych zdolności. Jest w stanie z łatwością przebijać beton i stal oraz podnosić bardzo ciężkie przedmioty, takie jak budynki. Dzięki swojej niesamowitej wytrzymałości Spawn jest w stanie wytrzymać ogromne obrażenia bez większych skutków. Jest też w stanie latać z dużą prędkością, przekraczającą 100 kilometrów na godzinę.
  • Regeneracyjny czynnik leczący: Spawn jest w stanie wyleczyć nawet najbardziej śmiertelne rany w jednej chwili. Był w stanie się wyleczyć po spopieleniu przez Anti-Spawna i wyleczył się z ciągłego dźgania się ogromnym kawałkiem metalu. Spawn zregenerował całe wielkie dziury w klatce piersiowej, złamane ręce i brakujące serce.
  • Manipulacja energią: Najczęstszym atakiem Spawna jest jego nekroplazmatyczny wybuch energii, który może mieć różną wielkość. Może zniszczyć podłogę w całym mieście i jest w stanie wchłonąć wszystkie rodzaje energii, w tym całe zasoby energii w Piekle, a także zabijać wampiry. Jeśli jest wystarczająco silny, jego podmuch może stopić Wrota Niebios.
  • Manipulacja czasem: Jeśli bitwa lub sytuacja wymknie się spod kontroli, Spawn może zatrzymać czas, aby oczyścić myśli i zaplanować nową taktykę. Skala zatrzymania czasie rozszerza się na cały świat i jest w stanie sprawić, że ktoś znów będzie młody, jeśli skoncentruje się wystarczająco mocno.
  • Rzeczywiste wypaczanie i manipulacja wymiarami: Spawn może dostosować otoczenie wokół siebie według swoich upodobań, dostosować płaszczyzny wymiaru i stworzyć czarne dziury do piekła. Jego peleryna może stworzyć swój osobisty wymiar, który może doprowadzić ludzi do jego osobistego piekła. Jego zdolność do wypaczania rzeczywistości pozwala mu tworzyć przedmioty z powietrza, skórować żywego człowieka i może zamieniać krew i ciało człowieka w śmiertelną truciznę.
  • Zoopatia: Spawn może się komunikować ze zwierzętami wokół niego. Potrafi wystrzelić strumień kolonii nietoperzy ze swojej zranionej piersi i może jeździć na fali robaków. Jest również w stanie rozkazywać wilkom i niedźwiedziom, aby stoczyły bitwy. Może przywołać demoniczne zwierzę zwane Czarnym Rozpędzeniem, będące grupą potężnych demonicznych zwierząt, które są w stanie obezwładnić i zniszczyć łowców piekielnych pomiotów.
  • Nekromancja: Moce Spawn pozwalają mu wskrzeszać umarłych i kontrolować ich.

Ciekawostki

  • Spawn został zainspirowany postacią Venoma, Prowlera i Ghost Ridera. Został również stworzony przez Todda jako połączenie Supermana z niektórymi cechami Batmana i Spider-Mana.