FANDOM

Jeśli zapomnisz o strachu, staniesz się lekkomyślny.

—Soul Eater Evans

Soul Eater Evans lub po prostu Soul jest głównym bohaterem mangi i anime Soul Eater i partnerem Maki Albarn. Jest także częścią grupy o nazwie Spartoi. Naprawdę nazywa się Soul Evans, ale po wejściu do Shibusen zmienił go na Soul Eater poprzez liberalne zasady nazywania Shibusen.

Charakterystyka

Wygląd

Soul ma białe włosy zmiecione na bok i czerwone oczy. Znany jest z przesadnego wyrazu twarzy i szpiczastych zębów. Ma naturalnie leniwy, opadający i nieco pozbawiony zainteresowania wyraz twarzy. Na początku nosi żółto-czarną kurtkę z guzikami z przodu. Wokół jego głowy znajduje się wydatna opaska dresowa z naklejką z jego imieniem i okrągłym logo z czerwonymi ustami z ostro zakończonymi kłami otoczonymi literami „E-A-T”. Nosi bordowe spodnie i żółtoczarne trampki z wzorem na podeszwach przypominającym zęby. W odcinku 14 ujawniono, że nosi niebieskie bokserki z kośćmi (nawiązanie do poprzedniej mangi Ohkubo, B. Ichi). Chociaż nie wydaje się, aby miał na sobie mundur do noszenia w Shibusen, w Soul Eater Not! widziany jest w gakuranie. Kiedy pokazana jest jego goła klatka piersiowa, pokazano, że ma dużą bliznę biegnącą po przekątnej w dół jego tułowia od lewego ramienia do prawej części talii. Pochodzi ona z operacji, którą profesor Stein przeprowadził po tym, jak Crona zaatakowała go podczas pierwszego spotkania Jego dusza jest jasnoniebieska, a jej górna część przypomina włosy, a także logo serii Soul Eater. Można to zobaczyć z tyłu jego pierwszej kurtki.

Poza 24 odcinkiem anime i 25 rozdziałem mangi Soul nosi opaskę do włosów z nowym ubraniem składającym się z czarnej (najwyraźniej skórzanej) kurtki, pomarańczowej koszulki z logo na piersi (może to być widoczne tylko w 49 odcinku, gdy załamuje się) i parę jasnobrązowych spodni zamiast oryginalnej opaski i starej odzieży.

W mundurze Spartoi Soul uwielbia nosić kurtkę. Tym razem jest to niestandardowa, biała (prawdopodobnie wojskowa) kurtka z logo Spartoi na lewym ramieniu z małym klipsem przypiętym do kołnierza, do zapięcia. Pod kurtką ma podciągniętą, zamkniętą białą koszulę z krawatem. Zwykle jest widziany bez kurtki. Nosi niebieskie spodnie, biały pasek i białe buty. Kiedy spotyka się z Małym Ogrem w swojej duszy w Black Room, Soul ma na sobie czarny garnitur w paski z czerwoną koszulą, czarnym krawatem i pasującymi czarnymi butami. W tym stroju nie nosi opaski do włosów.

Po wejściu do pierwszego rozdziału Żądzy w Księdze Eibona, wraz z Maką i innymi członkami Spartoi, jego wygląd znacznie się zmienił, ponieważ jego płeć została zmieniona na kobietę do końca rozdziału. W tej formie przypomina wyglądem Makę, ma długie włosy z widoczną pod nimi puszystą opaską do włosów. Ubrania są podobne do kobiecego stroju Spartoi, z kołnierzem marynarskim, ale z tą różnicą, że bardziej przypomina sukienkę. Nosi bluzkę z bufiastymi rękawami z delikatnymi wzorami płatków kwiatu na brzegu. Charakterystyczny krawat munduru Spartoi został zawiązany w kokardkę. Nosi jedwabistą spódnicę, która schodzi na kolana i białe buty. Po dotarciu do rozdziału zazdrości wraca z powrotem do swojej normalnej płci.

W formie broni przybiera formę kosy z długim, szarym trzonkiem. Mimo, że prawdopodobnie jest z materiału metalopodobnego, to jest w stanie zginać się, czasem pod niewiarygodnymi kątami. Ostrze kosy jest czarno-czerwone, a kolory są oddzielone zygzakowatą linią biegnącą wzdłuż ostrza. Obok ostrza znajduje się wydatny wystrój w kształcie eliptycznego czerwonego oka z czarną źrenicą, otoczony ciemnoszarym konturem z linią wychodzącą z konturu w dwóch punktach oka. Oko jest w stanie poruszać się zgodnie z emocjami Soula. Rozszerza się, gdy jest zaskoczony, zwęża się, gdy jest zły oraz znika jak staje się nieprzytomny po tym, jak został pochłonięty przez Czarną Krew w anime. Pod okiem znajduje się trójkątny zygzakowaty wzór, podzielony na kolory ciemnoszary i jasnoszary. Lekkie przedłużenie, pręt z trzema otworami, jest widoczne obok oka, naprzeciwko ostrza.

Soul od czasu do czasu jeździ też na motocyklu, który jest alternatywną formą transportu dla niego i Maki. Jest on pomarańczowo-żółtym motocyklem przelotowym i jest dwumiejscowy dla niego i Maki. Mały metalowy ornament w kształcie głowy potwora jest widoczny z przodu, a pojedyncze „oko” potwora działa jako reflektor. Z tyłu, na tablicy rejestracyjnej widnieje imię Soula. Na kierownicy znajdują się czerwone serpentyny.

Osobowość

Na początku serii postawa Soula jest wyluzowana i nonszalancka, ponieważ stara się dopasować do swoich oczekiwań co do tego, jak zachowa się ktoś „cool”. Jest prawie całkowitym przeciwieństwem Maki Albarn, będąc powściągliwym i zdystansowanym. Często wyraża swoje odczucia w niektórych sytuacjach, twierdząc, że coś jest „fajne” lub „nie fajne”. Będąc cool facetem, woli stosować bezpośrednie lub głupawe podejście, które przez większość czasu zawodzi. Według Frankena Steina dusza Soula jest „nieostrożna i arogancka” jako odzwierciedlenie jego próby bycia „cool” i „ponad wszystko”.

Ma wyjątkową miłość do jedzenia dusz, która zdaje się nie być podzielana przez wiele innych broni, śliniąc się dość często, gdy jego następny posiłek jest w pobliżu. Wydaje się również, że jest żarłokiem jeśli chodzi ogólnie o jedzenie. Czasami może stać się zbyt pobudzony myślą o jedzeniu dusz, co prowadzi go do kłótni z Maką lub zniecierpliwienia się nią; ale pomimo kłótni zawsze są w stanie utrzymać solidne relacje przyjaciel-partner. Jest także przyjacielem Black Stara ze względu na ich podobną niedojrzałą osobowość, ale jednocześnie nie mogą dorównać długości fal. Jest nieco niedojrzały, głównie ze względu na swoją upartość, apatyczność wobec większości rzeczy i kłótliwość. Soul ma również silną słabość do kobiet nadmiernie rozwiniętych, ponieważ bez przerwy wpada w krwawienie z nosa za każdym razem, gdy widzi nagą Blair, co jest sprzeczne z jego tak zwanym „chłodnym” sposobem radzenia sobie z różnymi sprawami. Jest również slackerem, który lubi znaleźć łatwiejsze wyjście z sytuacji, jak pokazano, gdy próbuje oszukiwać na egzaminie DWMA, po czym kończy on całkowicie rozebrany oprócz bokserek i zostaje odesłany z powrotem na swoje miejsce, aby zakończyć test. Jednak jedną rzeczą, którą zyskał przez te wszystkie lata bycia „cool”, jest to, że jest prawdopodobnie jednym z najbardziej lojalnych ludzi, jakich można spotkać. Mocno wierzy, że łamanie obietnic i zmienianie stron „wcale nie jest fajne”. W głębi duszy zawsze troszczy się o swoich przyjaciół, a nawet jest gotów poświęcić się, aby chronić swojego partnera, Makę, pokazując swoją odwagę i poświęcenie. Pomimo swojego zwykłego, nie entuzjastycznego wyglądu, okazuje się być całkiem zdeterminowany, a także pomaga ludziom stanąć na nogi, gdy są zagubieni. Jest również szybki i sprytny, ponieważ dość szybko potrafi opracować plan lub strategię.

Jednak po zbudzeniu się Kishina Asury osobowość Soula staje się dużo dojrzalsza, a jego uparta postawa zostaje zastąpiona bardziej opanowaną i poważną. Pozostaje niezwykle spokojny i opanowany, bez względu na to, jak trudna jest sytuacja, i ma imponująco głęboki wgląd w różne sytuacje i ludzi. Często widuje się w nim ważne punkty, o których nikt wcześniej nie pomyślał. Idzie to w parze z jego ostrym rozsądkiem i osądem, który jest szanowany przez jego rówieśników. Zaczyna wykazywać większą świadomość i zrozumienie w stosunku do ludzi, aż do momentu, gdy wykłada nawet niektóre inne postacie, gdy są zbyt uparte, aby wyraźnie widzieć niektóre sytuacje. Mimo to czasami uważa, że ​​najlepiej jest zostawić ludzi, aby sami rozwiązywali problemy. Nie marnuje słów i często jest tępy, a czasem krótki w stosunku do ludzi, ale to, co mówi, jest w zasadzie do rzeczy. Nie jest również tak ufny jak inni, wykazując natychmiastową wrogość wobec każdego, kogo uważa za podejrzanego, a jego wnioski są w większości prawidłowe. Gdy uzna kogoś za wroga, pozostanie przy tej opinii, dopóki nie okaże się, że się mylił. Ponieważ jest zarażony Czarną Krwią, ryzykuje tym, że zostanie pochłonięty przez Szaleństwo. Z powodu ciągłego zmagania się ze swoją duszą związaną z Czarną Krwią i Małym Demonem w jego wnętrzu, ma on duży stopień samokontroli i rzadko poddaje się swoim emocjom. Wykazał się wyjątkowo dużą siłą woli, będąc w stanie utrzymać zdrowie psychiczne zarówno swoje, jak i Maki, używając Czarnej Krwi przeciwko Cronie. Nadal ma litościwą stronę, okazując się dobrym, lojalnym przyjacielem dla innych i nadal jest gotów zrobić wszystko, aby chronić Makę.

Zawsze ma skłonność do przemyślenia wszystkiego przed podjęciem pewnych działań. Chociaż to czyni go bardziej świadomym rzeczy, których niektórzy ludzie nie widzą, czasami przeszkadza mu to, ponieważ często kończy się wątpliwościami i wahaniem w kluczowych momentach, przez co staje się bardzo niezdecydowany, gdy decyzja musi zostać podjęta szybko. Mały Demon wyśmiewał go kiedyś, mówiąc, że droga, którą podąża, jest tylko tą, którą spotkał w procesie eliminacji, dlatego nie ma własnego przekonania i zawsze ucieka. Retrospekcja pokazała, że ​​jest jeszcze bardziej obojętny na to, co chce zrobić, ale Soul stwierdza, że ​​teraz jest inaczej i że jest przekonany, iż stanie się silniejszy dla Maki. Jej działania czasami inspirują go do podążania za swoim sercem, co powoduje, że zachowuje się jak Maka, stawiając się w pewnych sytuacjach w sposób, który może wydawać się lekkomyślny, ale wciąż odważny, na przykład kiedy decyduje się walczyć z Giriko, pokazując, że z czasem bardzo się zmienił.

Wydaje się jednak, że cierpi z powodu niskiej samooceny i nie jest tak pewny siebie. Jest zasmucony swoją niższością w stosunku do broni autonomicznej, takiej jak Justin i Giriko, i kuli się na myśl o swoim bracie Wesu, który jest lepszym muzykiem. Często wpada w konflikty z Małym Demonem w swojej duszy. Zachowuje większość tych problemów dla siebie i wydaje się niechętny do dzielenia się swoimi problemami z innymi, co czasami sprawia, że ​​wydaje się szorstki i prawie zimny. Widzi się go głównie marszczącego brwi lub krzywiącego się. Jest raczej pesymistyczny, nieco zdystansowany i oderwany od innych, i przyznaje, że podziela strach Crony przed związaniem się z ludźmi. Wydaje się, że nie lubi być popularny, szczególnie z dość płytkich powodów, takich jak jego status Kosy Śmierci, na co wskazuje jego negatywna reakcja na wiele listów miłosnych i próśb o zostanie partnerem, które otrzymuje. Na imprezie rocznicowej DWMA jest widziany sam na balkonie, a nie z innymi, i nie mówi Mace o swojej infekcji Czarną Krwią oraz snach o Małym Demonie, chociaż dzieje się tak głównie dlatego, że nie chce jej martwić. Nadal ma życzliwą stronę, chociaż pokazuje ją głównie Mace.

Pochodzący z rodziny muzyków Soul ma również wielki talent do gry na pianinie. Maka ujawnia, że ​​kiedy się poznali, zagrał dla niej mroczny utwór. Poza tym jednym aktem wydaje się jednak niechętny do grania przed innymi ludźmi, ponieważ „nie wie, do czego jest zdolny”. Brat Soula, Wes, jest słynnym skrzypkiem, ale Soul chciał uwolnić się od tradycji muzycznej swojej rodziny, a po odkryciu krwi krążącej w jego żyłach, wykorzystał to jako pretekst, by opuścić swoje poprzednie życie. Nadal jednak ma głęboką miłość do muzyki i wydaje się okazywać entuzjazm. Wspomnienia z jego przeszłości wciąż wpływają na niego emocjonalnie, tak bardzo, że woli je całkowicie zapomnieć. Niemniej jednak, wychowawszy się w raczej wyższej klasie, zachował wiele dobrych manier, takich jak taniec towarzyski. Wydaje się również, że ma doskonały gust muzyczny, lubiąc jazz i wyróżnia się upodobaniem do architektury; twierdzi, że dom dyniowy Blair jest „fajny”, a później stwierdza, że ​​lubi gotyckie projekty, gdy widzi bazylikę Santa Maria Novella.

Dojrzałość Soula w miarę kontynuacji serialu zaczyna się ujawniać coraz bardziej, gdy udaje mu się pomóc Mace, gdy jest w stresie emocjonalnym. Ilekroć Maka ma wątpliwości lub nie jest pewna, co zrobić, jego słowa często mogą pomóc jej podjąć decyzję lub pocieszyć ją. Kiedy nie ma pewności, czy pomóc DWMA w walce z Arachne, czy pomóc Cronie i Marii pokonać Medusę, aby uratować Steina, Soul zachęca ją do podążania za głosem serca i robienia tego, co uważa za słuszne. W ostatniej scenie mangi Soul komplementuje i dziękuje jej, rozweselając ją i uwalniając z depresji spowodowanej utratą Crony i inspiruje ją do pokazania światu swojej odwagi i ponownego zobaczenia Crony.