FANDOM

Sonic The Hedgehog jest głównym bohaterem serii gier pod tym samym tytułem.

Biografia

Charakterystyka

Wygląd

Sonic jest antropomorficznym jeżem z niebieskim futrem, które pokrywa większość jego ciała, kremową skórą na jego ustach, dłoniach i brzuchu. Posiada sześć kolców z tyłu głowy, trzy kolce na plecach, oraz krótki ogon. Klasyczny Sonic posiada bardziej krągłe kształty ciała i ma czarne oczy, podczas gdy Nowoczesny Sonic jest bardziej szczupły, wyższy i ma zielone oczy.

Osobowość

Sonic jest jak wiatr - zawsze w ruchu, w poszukiwaniu nowych wyzwań. Znany jest ze swojego zapału i chęci do przeżywania coraz to nowszych przygód. Sonic nade wszystko ceni sobie wolność. Żyje tylko zgodnie z własnymi zasadami, nie podporządkowując się pod obyczaje innych. Sonic nie obchodzi się tym, co inni o nim myślą i uważa, że wartość ma tylko jego zdanie. Żyje teraźniejszością. Nie wypomina przeszłości i nie żałuje za swoje czyny. Dzięki temu nie pozwala przytłoczyć się ciężarem swoich błędów. Sonic nigdy się nie poddaje i zawsze walczy do końca, na tyle ile pozwalają mu jego możliwości. Ma bardzo silną wolę i nigdy nie zamierza przejść na złą stronę.

Niebieski jeż od zawsze czuł zamiłowanie do podróżowania. Jego życie jest niekończącym się pasmem przygód. Największym koszmarem Sonica jest bycie niezdolnym do ruchu, a już sama myśl o tym przyprawia go o dreszcze. Sonic jest wyluzowany, beztroski i opanowany. Z powodu swojego zamiłowania do szybkości bywa jednak niecierpliwy i nienawidzi się nudzić. Czasami zachowuje się prostacko i nieodpowiednio do danej sytuacji. Nigdy nie zastanawia się dwukrotnie nad tym co robi i jest gotów postawić nawet swoje życie w obliczu niesprawiedliwości. Dla Sonica ratowanie świata jest kolejną emocjonującą przygodą.

Osobowość Sonica jest mieszanką dobroci i dzikości. Jeż jest popychany przez swoje własne poczucie sprawiedliwości. Sonica interesuje tylko prawda, dlatego nienawidzi kłamstw. Drugą rzeczą jakiej nie cierpi jest doprowadzanie innych do płaczu, szczególnie kobiet. Najbardziej nienawidzi zła w każdej postaci i walczy przeciwko niemu już od dawna. Kiedy widzi kogoś w potrzebie, zawsze rusza mu z pomocą. Nie patrzy wtedy na to czy jego życie zawiśnie na włosku, czy też inni będą mu tego odradzać. Sonic jest gotów do wielkich poświęceń dla swoich przyjaciół, wobec których jest miły i lojalny. Mimo że czasami naraża ich na różne niebezpieczeństwa, lub szydzi z niektórych to w rzeczywistości są oni dla niego bardzo ważni. Sonic ceni sobie przyjaźń i zawsze wie, że przyjaciele mogą na nim polegać, a on na nich.

Sonic jest bardzo pewny siebie i przekłada się to również na jego pychę. Jeż zachowuje się tak, jakby nic nie było go w stanie zatrzymać. Sonic często lekceważy niektóre zagrożenia, strojąc żarty z przeciwników i szydząc z nich ale w czasach kryzysowych zmienia swoje nastawienie. Staje się poważny i zdeterminowany, aby za wszelką cenę wykonać swój cel. Mimo tego czasami stara się dopiec nawet bezmyślnym robotom, które i tak go nie słyszą. Jednak czasami bywa dżentelmenem.

Mimo że Sonic spotkał wielu przeciwników, nigdy nie uważał ich za swoich największych wrogów. Sonic jest charyzmatyczny i przyjacielski. Potwierdza potęgę swoich wrogów i stara się zrozumieć ich motywy. Dzięki temu wielu jego rywali, jak Shadow czy Silver, stało się dobrymi przyjaciółmi. Sonic często wybacza swoim przeciwnikom, co jest zgodne z jego zapominaniem o przeszłości. Swoją charyzmę niebieski jeż wykorzystał również do zauważania problemów, o których inni woleli przemilczeć. Pozwolił Blaze zrozumieć istotę przyjaźni, oraz zrozumiał postępowanie Merliny.

Sonic uwielbia przyrodę i jest gotów zrobić wszystko, aby ją chronić. Ogółem lubi piękno w każdej postaci, o ile nie zagraża naturalnemu środowisku. Nie cierpi niszczenia pięknych krajobrazów. Mimo swojej niechęci do wody, która jest jego największym lękiem, Sonic lubi chodzić nad morze.

Przysmakiem Sonica są Chili-dogi. Jeż lubi słuchać głównie muzyki rockowej, oraz tańczyć breakdance. Przekłada się to na styl jego walki, oraz zwycięskie pozy, które czasami opierają się właśnie na breakdance.

Ciekawostki

  • Sonic miał mieć początkowo futro w kolorze morskim.
  • Twórca postaci powiedział, że Sonic nigdy się nie ożeni, ponieważ nie potrafi sobie wyobrazić niebieskiego jeża w związku i z dziećmi.