Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Shrek to główny bohater serii pod tym samym tytułem. Jest ogrem, przyjacielem Osła oraz mężem Fiony. Jest on również ojcem jej dzieci: Fergusa, Farkle, Felicji.

Biografia

Osobowość

Początkowo z powodu tego że, wszyscy się do bali jako ogra, Shrek był typowym samotnikiem. Był z tym pogodzony co pokazał kiedy chciał odstraszyć Osła lub wyrzucić ze swojego terenu wszystkie bajkowe postaci tłumacząc że jest strasznym ogrem będąc przy tym opryskliwym i nie uprzejmym. Kiedy miał uratować Fionę zesmoczej wieży traktował to początkowo jako zadanie gdyż Lord Farquaad obiecał że odda mu jego ukochane bagno. Jednak później rozwinął przyjaźń z Osłem (choć nadal go wkurza) a, także przyjaźń z Fioną która później przerodziła się w miłość i która zakończyła się ślubem.

W drugim filmie Shrek diametralnie się zmienił gdyż stał się dużo bardziej sympatyczny choć mimo wciąż miał ostry temperament który powodował duże szkody. Shrek mimo wszystko bardzo kocha Fionę i był gotów wypić eliksir ,,Żyj długo i szczęśliwie" tylko dlatego żeby jego żona była szczęśliwa.

Kiedy Fiona spodziewała się dziecka Shrek wyraźnie się obawiał że, sobie nie poradzi biorąc pod uwagę że, to miał być kolejny ogr co tłumaczył dzieci ogry są jeszcze gorsze niż ludzkie dzieci. W dodatku za równo Shrek i Fiona nie czuli się dobrze kiedy zastępowali dotychczas chorego Króla Harolda zwłaszcza Shrek kiedy przez przypadek zranił rycerza mieczem podczas pasowania oraz kiedy miał ochrzcić okręt to go zatopił. Kiedy król na łożu śmierci wyznał że, na tronie Zasiodmiogórogrodu może jeszcze zasiąść kuzyn Fiony - Artur, Shrek postanawia razem z Osłem i Kotem w Butach ruszyć po niego. Shrek okłamuje Artura że, został wyznaczony następcą tronu jednak robi to po to by chronić Artura przed Księciem z Bajki który mógłby kazać zabić Artura. Początkowo Shrek nie jest w stanie dogadać się z Arturem jednak z czasem staje się dla niego jak ojciec był gotów go chronić za wszelką cenę nawet wyznając że, to on a, nie Artur miał zasiąść na tronie, był nawet gotów zginąć za chłopaka podczas przedstawienia ,,Żyli długo i szczęśliwie choć nie wszyscy". Ostatecznie pogodził się z faktem że, został ojcem trzech małych ogrów.

Od tamtej pory Shrek jest kochającym ojcem i mężem choć czasem odczuwał frustrację i tęsknił za czasami kiedy ludzie się go bali. W przepływie furii niszczy tort urodzinowy rujnując urodziny swoich dzieci. Przydakowo również zranił swoją żoną żałując że, ją uwolnił że smoczej wieży. Był gotów nawet nawiązać umowę z Rumperstylckinem nie zważając na to że, w konsekwencji podstępny Stylckin zabierze mu dzień jego narodzin i wymazując ogra z istnienia. Dopiero po tym Shrek zrozumiał że, jego życie miało sens kiedy miał rodzinę i przyjaciół przez co stał się zdeterminowany by Fiona która stała się wojowniczką w alternatywnej rzeczywistości. Aby tego dokonać oddał się w ręce Stylckina by uwolnić Fionę i uwięzione ogry dzięki czemu Fiona znowu się w nim zakochała a, umowa Shreka i Stylckina została anulowana.

Okazuje się również że, Shrek nie przepadał za Bożym narodzeniem. Mimo to starał się je zorganizować by nie zrobić żonie i dzieciom zawodu. Jednak wszystko się komplikuje kiedy do ich domu na święta przyjeżdżają przyjaciele Shreka i Fiony co ostatecznie kończy się podpaleniem choinki i Shreka oraz tym że, w przypływie furii wygania wszystkich z domu lecz także Fiona razem z dziećmi też odchodzi. Później jednak przeprasza wszystkich i wyjaśnia że, sam jako ogr nigdy nie obchodził świąt.

Pomimo że, nie lubi świąt Bożego Narodzenia to Shrek bardzo kocha Halloween. Mówi nawet że, ogry są królami Halloween. Lubi wtedy opowiadać różne straszne historię oraz wycinać kawały jak wystraszenie Osła że, Lord Farquaad powrócił z zaświatów by zemścić się na Ośle za swoją śmierć oraz rzucanie jajkami w siedmiu krasnoludków

Cytaty

Gwoli ścisłości, tak to robią olbrzymy. Za to ogry… Aaa, no, tu jest gorzej. Ogry robią sobie rękawiczki z ludzkiej skóry i breloczki z wątroby, wyciskają ofierze białko z oczu. Najlepiej smakuje na tostach.

Mieszkam na odludziu. Umieszczam znaki. Jestem strasznym ogrem. To chyba dość, żeby mieć trochę prywatności!

Trochę to zaniedbane, ale za to jaka dzielnica!

Ciekawostki

  • Shrek wielokrotnie był zagrożony utratą zdrowia a nawet życia.
  • Trzykrotnie dostał w krocza:
    • Kiedy razem z Fioną i Osłem zjeżdżali z wieży wpadł w zagłębienie.
    • Dwukrotnie osioł go kopnął w drugim i trzecim filmie, co groziło tym, że Shrek mógł być bezpłodny.
    • W krótkometrażowych filmie Pinokio kopnął go kiedy miał w głowie świerszcza.
    • Wielokrotnie był zagrożony utratą życia.
  • W święta został brutalnie poparzony.
  • Książę z Bajki chciał go zabić na scenie podczas przedstawienia.
Advertisement