Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Hanzo nie żyje. Nazywam się Scorpion.

—Hanzo po przemianie w Scorpiona.

Hanzo Hasashi znany również jako Scorpion jest głównym bohaterem/antybohaterem filmu animowanego dla dorosłych Mortal Kombat Legends: Scorpion's Revenge. Jest nieumarłym ninja i byłym przywódcą klanu Shirai Ryu.

Charakterystyka

Wygląd

Scorpion nosi czarny strój ninja z kapturem z żółtym elementem na piersi. Jest umięśniony, i ma po dwa paski na ramionach, a na przedramioniach ma specjalne czarne rękawice w których ukrywa swoje żądła scorpiona.

Zanim stał się Scorpionem miał czarne włosy zapięte w koński ogon i czarną brodę. Po przemianie w Scorpiona nosi teraz żółtą maskę i czarny kaptur zakrywające jego płonącą czaszkę.

Osobowość

Scorpion podobnie jak jego odpowiednik z serii gier jest przedstawiany jako ucieleśnienie zemsty. Był gotów brutalnie zabijać przeciwników.

Jednak jego motywy są zrozumiałe bo niezawsze taki był. Był za życia kochającym i mądrym ojcem. Był zdruzgotany kiedy Sub-Zero(pod którego podszywał się Quan Chi) zabił jego żonę oraz Satoshiego na oczach Hasashi'ego. Spowodowało to, że był gotów zawrzeć pakt z Quan Chi i zabić wszystkich wojowników klanu Lin Kuei.

Scorpion ma równierz poczucie honoru co pokazane było kiedy zabił Quan Chi i umarł chwilę później po zapadnięciu się wyspy.

Historia

Podczas spaceru po lesie, Hasashi razem ze swoim synem obserwują skorpiona walczącego z mrówkami. Ojciec zaczyna opowiadać przerażonemu chłopcu, że życie jest okrutne i mówi, że skorpion się boi mrówek gdyż taka jest jego wola i nie ważne ilu ma przeciwników, jest silny i idzie dalej.

W nocy kiedy wracają do wioski Shirai Ryu zastają ją opuszczoną. Po chwili zostają zaatakowani przez ninja klanu Lin Kuei. Hasashi zaczyna z nim walczy a następnie go zabija. Zaczyna razem z synem uciekać do domu. Okazuje się, że to klan Lin Kuei wymordował wszystkich z klanu Shirai Ryu w tym żonę Hasashiego, Harumi. Zdruzgotany Hasashi wpada w szał i zaczyna brutalnie zabijać oraz ćwiartować przeciwników. Niestety Sub-zero łapie Satoshiego i grozi Hasashi'emu, że go zabije jeśli się nie podda. Hasashi się poddaje,a Sub-Zero go zamraża. Jednak mimo obietnicy Sub-Zero zabija Satoshiego na oczach ojca przebijając gardło chłopca. Zrozpaczony ojciec próbuje się uwolnić z lodu lecz Sub-zero wpycha mu sopel lodu w gardło zabijając go.

Hasashi budzi się w zaświatach przmocowany łańcuchami do skał. Przed nim stoi potwór który zamierza go zabić i zjeść jednak Hasashi się uwolnił zabija potwora rozwijając go w pół. Zaczyna przemierzać zaświaty zabijają potwory ,aż dotarł do tronu gdzie czekał na niego Quan Chi. Quan Chi obiecuje Hasashi'emu zemstę na Sub-zero za to, że odebrał mu rodzinę i klan pod warunkiem, że przyniesie mu klucz by można było uwolnić Shinnoka. W tym celu Hanzo Hasashi przyjmuje przydomek Scorpion.

W tym celu bierze udział w turnieju Mortal Kombat jako czempion Quan Chi, podczas waliki Jaxa z Goro, Scorpion zakrada się do skarbca Shang Tsunga by ukraść klucz Shinnoka jednak powstrzymuje go Raiden, mówi mu że Quan Chi nie jest godny zaufania i że Scorpion ma wybór albo żyć przeszłością albo żyć przyszłością czym powstrzymuje Scorpiona od kradzieży.

Póżniej Walczy z jednym z wojowników Lin Kuei wypytując to o Sub-zero. Ten mu pluje krwią na maskę wówczas Scorpion mówi mu, że on umrze razem z pozostałymi wojownikami po czym to zabija wyrywając mu głowę z kręgosłupem.

Póżniej Scorpion walczy najemnikami Czarnego Smoka gdzie spotyka Liu Kanga, Johnne'go Cage'a oraz Sonyę Blade. Na początku Liu i Sonya Chcą z nim walczyć lecz Johnny przekonuje ich żeby zaczęli współpracować. Wieczorem przy ognisku zaczynają rozmawiać, że Shao Kahn wygrał dziewięć turniejów i jeśli wygra dziesiąty wtedy zawładnie ziemskim wymiarem. Scorpion zaczyna odchodzić na co Liu Kang go oskarża, że nie umie się poświęcić dla innych.

Scorpion pojawia się ponownie kiedy ratuje drużynę zabijając najemników Czarnego Smoka. Kiedy zauważa Sub-Zero rzuca się na niego. Po krótkiej walce obaj spadają i zostają nabici na stalagnit. Po chwili zjawia się Quan Chi, mówi Scorpionowi, że się na nim zawiódł po czym się przyznaje, że to on zabił jego żonę i syna, a pod postacią Sub-Zero poprowadził klan Lin Kuei by wybić klan Shirai Ryu potem zostawia Scorpiona, lecz on w tym czasie zdołał się uwolnić.

Scorpion później ratuje Liu Kanga wyrywając czaskę z kręgosłupem rozwścieczając Shang Tsunga. W akcie zemsty każe Scorpionowi walczyć z Liu Kangiem. Jednak on atakuje Shang Tsunga zmuszając go do oddania klucza. Kiedy Shan Tsung ucieka do pozaświatów wyspa zaczyna się zapadać. Kiedy Raiden i Liu Kang uciekają, Scorpion zostaje by walczyć z Quan Chi za to że go oszukał i odebrał mu rodzinę. Po długiej walce Scorpion wyrywa Quan Chi ręce, a potem przebija go swoim żądłem i przyciąga Quan Chi do siebie po czym urywa mu głowę i pali jego zwłoki. Następnie sam ginie pod ruinami pałacu.

Cytaty

Wiedziałem, że przetrwasz, właśnie dlatego cię wybrałem, oddaj mi klucz, a zdążymy opuścić to miejsce w jednym kawałku.

—Quan Chi.

Spróbuj odebrać tak, jak zrobiłeś to z moją rodziną.

—Scorpion do Quan Chi.

Mój Bóg mnie pomści.

—Ostatnie słowa Quan Chi przed śmiercią.

Pieprzyć twojego boga.

—Ostatnie słowa Scorpiona przed zabiciem Quan Chi i przed śmiercią.

Ciekawostki

  • Jego płonąca czaszka jest nawiązaniem do Ghost Ridera.
  • Jego kwestia Chodź tu jest nawiązaniem do jego oryginalnego odpowiednika z serii gier Mortal Kombat.
  • Jego żądło Scorpiona jest podobne do japońskiej Kusarigamy.
Advertisement