FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!
CHODŹ TU!

—Najsłynniejszy tekst Scorpiona

Zemsta będzie moja!

—Scorpion w Mortal Kombat (2011)

Scorpion (jego prawdziwe imię to Hanzo Hasashi) jest widmem pochodzącym z Czeluści, a także antybohaterem i maskotką serii Mortal Kombat.

Charakterystyka

Wygląd

Scorpion został przedstawiony na wiele różnych sposobów w całej serii Mortal Kombat, ale najczęściej jest pokazywany w żółtym stroju ninja z czarnymi spodniami, paskiem i podkoszulkiem oraz z żółtą maską nałożoną na twarz. Od czasu do czasu ma też dwa miecze na plecach.

Osobowość

Początkowo Scorpiona można było opisać jako ucieleśnienie zemsty i nienawiści. Jego wendetta przeciwko tym, którzy go skrzywdzili, napędzała większość jego wcześniejszych motywacji w serii. Jego głód zemsty był tak wielki, że służył zarówno stronie dobra jak i zła, tylko dla osiągnięcia własnych celów. Jednak był on tak naprawdę widziany jako zniewolony we wrogiej frakcji, szczególnie u Quan Chi. O ile jego zewnętrzny wygląd wywołuje groźną atmosferę, nie jest on z natury zły. Scorpion jest pod względem moralnym raczej neutralną postacią, ponieważ jego osobiste cele mają dla niego większe znaczenie niż rzeczy takie jak losy królestw i będzie służyć każdej ze stron z wyjątkowo egoistyczną nadzieją na ich osiągnięcie.

Scorpion nie jest jednak całkowicie pozbawiony serca, ponieważ ma swoją opiekuńczą i honorową stronę jako Hanzo Hasahi, jego pierwotna ludzka strona, która jednak jest pochowana i stłumiona raz po raz z powodu jego żądzy zemsty. Bardzo kochał swoją żonę Harumi oraz syna Satoshi i miał dobre stosunki ze swoim klanem Shirai Ryu. Ale kiedy on, jego klan i rodzina zostali zmasakrowani przez ich odwiecznych rywali - Lin Kuei, Hanzo odrodził się jako mściwy demon znany wszystkim jako Scorpion.

Umiejętności

Kiedy był człowiekiem, słynął ze swojej niesamowitej, niemal oślepiającej szybkości i umiejętności w zabijaniu. Ale kiedy został przywrócony jako demon, zyskał zdolność kontrolowania ognia, teleportowania się i wysuwania kunai (nazywanego "włócznią") z dłoni, wystrzeliwanego w kierunku przeciwnika niczym harpun i przyciągającego go na jego pozycję. Wykonując ten ruch Scorpion zawsze krzyczy "CHODŹ TU!". Może też sprawić, że jego czaszka zacznie płonąć i ziać ogniem.

Ma także bardzo dużą siłę, podobnie jak większość postaci w Mortal Kombat i jest zdolny do odrywania kończyn bez większego problemu. Może także doznać niesamowitej ilości obrażeń, wytrzymać złamanie karku, dźgnięcie swoich narządów i wyłupienie oczu.

W niektórych wcieleniach, w tym w filmach, kunai Scorpiona przypomina szkielet węża ze szczęką pełną ostrych kłów.

Ciekawostki

  • Scorpion jest jedną z najpopularniejszych postaci w serii Mortal Kombat, częściowo dzięki temu, że ma najbardziej ludzką osobowość, w przeciwieństwie do wszystkich szlachetnych i dobrych oraz wszystkich złych i okrutnych postaci.
  • Scorpion pojawia się w każdej generacji gier Mortal Kombat, z wyjątkiem wersji Game.com oryginalnej trylogii.
  • Ma jedyne Hara-Kiri, w którym nie ma krwi.
  • Ed Boon przyznał w różnych wywiadach, że Scorpion jest jego ulubioną postacią i że każda gra bez niego wydaje się niekompletna.
  • Jego postawa bojowa we wcześniejszych grach jest nawiązaniem do jego imienia, a jego podniesione ramię pełniło rolę „ogona skorpiona”.
  • Prawdziwe imię Scorpiona może nawiązywać do Hanza Hattori, prawdziwego samuraja i potencjalnego ninja.
  • Scorpion pojawił się w bijatyce w uniwersum DC - Injustice: Gods Among Us jako gość specjalny. Ta gra również została stworzona przez ludzi, odpowiedzialnych za Mortal Kombat (2011).
  • Jak widać w Mortal Kombat: Deadly Alliance jako ukryte wideo, Scorpion ma swój własny program kulinarny.

Linki zewnętrzene