Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

CHODŹ TU!

—Najsłynniejszy tekst Scorpiona

Zemsta będzie moja!

—Scorpion w Mortal Kombat (2011)

Scorpion (jego prawdziwe imię to Hanzo Hasashi) jest widmem pochodzącym z Czeluści, a także antybohaterem i maskotką serii Mortal Kombat.

Historia

Oryginalna linia czasowa

Pochodzący z klanu ninja Shiray Ryu, Hanzo był jednym z najlepszych shinobi owej formacji. Dzięki swym niezwykłym umiejętnościom, zapracował na przydomek „Sasori” (z japońskiego „Skorpion”) i zyskał szacunek Wielkiego Mistrza jego klanu. Jednakże, podczas wykonywania misji, otrzymanej od nikczemnego nekromanty Quan Chi, polegającej na kradzieży sekretnej Mapy Żywiołów z Świątyni Shaolin Zakonu Światła, Scorpion został brutalnie zamordowany przez wojownika klanu Lin KueiSub-Zero. Następnie rodzina Hanzo oraz jego klan zostali wybici przez Quan Chi, czym czarnoksiężnik spłacił dług u Lin Kuei. Dusza Scorpiona trafiła do Czeluści, skazana na wieczne cierpienie. Podczas swojej katuszy zmierzył się ponownie z Sub-Zero w Więzieniu Dusz, jednak znów został pokonany, co umożliwiło ucieczkę wojownikowi Lin Kuei.

Mortal Kombat

Dwa lata później, Scorpion powrócił do Wymiaru Ziemskiego jako upiorne widmo, gdzie wziął udział w turnieju Shang Tsunga. Aby pomścić swój klan i swoją śmierć, Scorpion musiał pokonać Sub-Zero. Jeśli jednak poniósłby klęskę ponownie, jego dusza zostałaby porzucona w otchłań na wieczność.

Upiór dostrzegł okazję, gry wojownik Lin Kuei pozostał bez straży. Scoprion pokonał swojego oprawcę i dokonał zemsty, zabijając Sub-Zero. Po tym zdarzeniu, widmo udało się z powrotem do Czeluści.

Mortal Kombat II

Podczas pobytu w Czeluściach, Scorpion dowiedział się o turnieju w Pozaświatach, w którym rzekomo brał udział Sub-Zero. Zszokowany i rozwścieczony tą informacją, upiór wydostał się z piekielnego wymiaru, aby ponownie zmierzyć się z wojownikiem Lin Kuei. Tym razem poniósł porażkę w walce, jednakże ninja darował mu życie. Scorpion nie rozumiał dlaczego tak się stało, lecz uświadomił sobie, że jest to młodszy brat jego oprawcy - Tundra, który przybrał tytuł Sub-Zero po swoim zmarłym bracie - Bi-Hanie. Aby odkupić zabójstwo starszego wojownika, upiór postanowił chronić nowego Sub-Zero, o czym ten nigdy się nie dowiedział.

Ultimate Mortal Kombat 3

W czasie ataku Shao Kahna na Wymiar Ziemski, a także próbie podboju Czeluści przez niego, Scorpion zdołał je opuścić i ponownie znalazł się na Ziemi. Postanowił zachować neutralność, jednakże władca Pozaświatów, widząc jego umiejętności, zwerbował wojownika do swojej armii. Sojusz z Shao Kahnem szybko się rozpadł, gdy Scorpion dowiedział się, że jednym z obrońców Ziemskiego Wymiaru jest Sub-Zero. Upiór dołączył do rebeliantów broniących Ziemi. Po porażce Shao Kahna, Ziemia zaczęła wracać do naturalnego stanu a Scorpion ponownie wrócił do piekielnego wymiaru.

Mortal Kombat 4

Niedługo po powrocie do Czeluści, upiór usłyszał o morderstwie jego żony i syna. Czarnoksiężnik Quan Chi oznajmił mu, że za tą śmierć odpowiada Sub-Zero. Słysząc to, Scorpiona ponowie przepełniła żądza zemsty. Poprzysiągł on, że zabije wojownika Lin Kuei, tak jak wcześniej jego brata. W tym czasie Ziemski Wymiar stanął przed nowym zagrożeniem - wygnanym starszym bogiem Shinnokiem. Quan Chi zaoferował Scorpionowi zwrócenie życia, w zamian za pomoc w realizacji planów złowieszczego boga.

Upiór spotkał Sub-Zero w jaskini Goro i po wyczerpującej walce zwyciężył. Gdy miał już go zabić, Quan Chi pewny śmierci wojownika Lin Kuei, oznajmia, że to on stoi za śmiercią rodziny Scorpiona. Czarnoksiężnik chciał teleportować upiora do Czeluści, jednak ten rzucił się na niego i obaj zostali tam przeniesieni.

Mortal Kombat: Deadly Alliance

Podczas pobytu w Czeluściach na piątym poziomie, Scorpion ścigał i brutalnie torturował Quan Chiego. Jego moc ogromnie wzrosła, podczas gdy moc czarnoksiężnika zmalała (Quan Chi, jako zastępca Shinnoka, przebywał kiedyś w Czeluściach, jednakże poziom na którym znajdował się z Scorpionem negatywnie wpływał na jego moce). Quan Chi porozumiał się z dwoma Oni, Drahminem i Molochem, którzy pokonali Scorpiona za niego.

Gdy czarnoksiężnik uciekał przez portal, upiór podążył za nim, lecz nie trafił do tego samego miejsca. Scorpion kontynuował polowanie na Quan Chiego, dopóki nie znalazł się w pałacu Shang Tsunga, gdzie wpadł w zasadzkę Drahmina i Molocha, którzy również uciekli z Czeluści. Oni wrzucili Scorpiona w tornado dusz wierząc, że pozbyli się upiora raz na zawsze.

Mortal Kombat: Deception

Scorpionowi udało się uciec do Otchłani, zanim tornado dusz rozerwałoby go na strzępy. Gdy się tam znalazł spotkał Starszych Bogów, którzy odmienili go na zawsze. Zobaczył również poświęcenie Raidena i coraz większą dominację Onagi. Starsi Bogowie byli świadomi jego potężnych mocy i uczynili go ich nowym czempionem. Zlecili mu również zadanie - znaleźć i wyeliminować Onagę. Scorpion śledził Onagę przez różne wymiary, aż w końcu stoczył z nim walkę. Jednakże to Shujinko ostatecznie pokonał Smoczego Króla.

Mortal Kombat: Armageddon

Scorpion przestał być sługą Starszych Bogów. W zamian za jego zasługi, obiecali mu zwrócić życie wojowników Shirai Ryu, jak również jego żony i dziecka. Starsi Bogowie wskrzesili żołnierzy, jednakże obdarzyli ich ognistymi mocami, podobnymi do tych którymi władał Scorpion. Nie mogąc znieść tego widoku, Scopion postanowił zemścić się na Starszych Bogach, eliminując dwoje kluczowych Edeńczyków - braci Tavena i Daegona. Tak jak pozostali Scorpion zginął w czasie bitwy Armagedonu.

Mortal Kombat vs. DC Universe

Scorpion pojawił się w ósmej części Mortal Kombat, która przedstawia niekanoniczną historię.

Podczas próby ataku na Sub-Zero, Liu Kang ratuje wojownika Lin Kuei i sam mierzy się z Scorpionem. Upiór przegrał walkę, a jego wycieńczone ciało spowiła żółta aura. W miejscu, gdzie był wojownik Shirai Ryu, pojawił się Flash ze uniwersum DC. Scorpion przeniósł się do jaskini Batmana w świecie DC. Upiór uznał że Mroczny Rycerz to przebrany Sub-Zero, w związku z czym wyzwał go na pojedynek. Znaczne osłabienie wpłynęło na porażkę Scorpiona. Batman postanowił zdiagnozować przybysza, lecz podczas jego transportu Batmobilem doszło do starcie z Jokerem, a następie z Liu Kangiem. Zamieszanie otworzyło drogę ucieczki Scorpionowi.

Upiór ponownie sprzymierzył się z Quan Chi w Czeluściach. Dzięki swojej włóczni, wciągnął Sub-Zero do piekielnego wymiaru, gdzie zamierzał pomścić śmierć rodziny. Podczas pojedynku wojowników, czarnoksiężnik uwolnił się z więzienia, po czym wysłał Sub-Zero do Raidena, a Scorpionowi nakazał znaleźć księżniczkę Kitane, która poznała oblicze ich nowego wroga.

Scorpion powrócił do miasta Gotham, gdzie zmierzył się Jokerem, którego z łatwością pokonał. Upiór oszczędził mu życie i teleportował się do Themysciry. Spotkał tam Wonder Women, której wyjaśnił, że musi skontaktować się z księżniczką. Diana myśląc, że odnosi się to do niej zaproponowała mu pomoc. Rozwścieczony Scorpion zaatakował ją i po wygranym starciu przeniósł się do Metropolis, gdzie natrafił na Supermana. Upiór także odrzucił pomocz Człowieka ze Stali. Superman odkrył źródło mocy Scorpiona, którym był czar, jednakże został przez niego pokonany. Zaczarowana wściekłość zainfekowała Kitane, która uznała, że upiór jest wysłannikiem Dark Khana. Scrorpion pokonał księżniczkę i przekazł ją Quan Chiemu. Niedługo potem, przy pomocy włóczni Scorpion wciągnął Kapitana Marvela do Czeluści. Jednak ten pokonał upiora i jego towarzyszy. Po tym wydarzeniu wojownicy wrócili do Quan Chiego.

Zjednoczony z wszystkimi wojownikami uniwersum Mortal Kombat, Scorpion udał się do Pozaświatów by zmierzyć się z siłami Dark Khana, myśląc, że są nimi wojownicy z uniwersum DC. Zarażeni wściekłością, wojownicy zmierzyli się ze sobą. Ostatecznie Dark Khan został pokonany, w związku z czym czar wściekłości przeminął. Po tym zdarzeniu wszyscy wojownicy wrócili do swojego wymiaru.

Nowa linia czasowa

Mortal Kombat

Po tym jak Hanzo Hasashi został zamordowany z rąk Sub-Zero, Quan Chi przywrócił go do życia i dał szanse na pomszczeniu rodziny i klanu Shirai Ryu. Okazało się, że jego morderca miał być obecny na turnieju Mortal Kombat organizowanym przez Shang Tsuna. Scorpion udał się na owy turniej w celu zgładzenia Bi-Hana. Podczas gdy turniej trwał, Raiden poprosił Hanzo by ten pokonał Sub-Zero, ale oszczędził mu życie. W zamian za to bóg piorunów obiecał przekonać Starszych Bogów by wrócili życie Shirai Ryu i rodzinie Hasashiego. Scorpion zgadza się na te warunki. Jednakże gdy pokonał Bi-Hana i chciał darować mu życie, zjawił się Quan Chi. Czarnoksiężnik ukazał Scorpionowi rzezi na rodzinie Hanzo i jego klanu. Widząc to Sub-Zero oznajmił, iż nie jest odpowiedzialny za te morderstwa. Nie zważając na to Scorpion zabił Sub-Zero, a jego spalone szczątki przyniósł z powrotem na turniej. To wydarzenie doprowadziło do całkowitego poddania się Quan Chiemu, bo tak.

W czasie turnieju w Pozaświecie Scorpon został wyzwany przez Sub-Zero. Zszokowany tym, że Sub-Zero wciąż żyje postanowił go zabić. Został jednak pokonany przez Sub-Zero, który okazał się być młodszym bratem Bi-Hana. Gdy wojownik Lin Kuei zamierzał dobić Scorpiona, został otoczony przez cyborgi i poddany automatyzacji. W tym momencie Scorpion teleportował się z areny.

Podczas ataku armii Shao Kahna na Ziemski Wymiar, Scorpion przebywał w Czeluściach, służąc Quan Chiemu. Został pokonany przez Raidena, gdy ten przybył do piekielnego wymiaru.

Mortal Kombat X

Podczas wojny Shinnoka z ziemskimi wojownikami Scorpion wraz z Sub-Zero atakują żołnierzy sił specjalnych, w tym: Johnnego Cage'a, Sonye i Jaxa. Jednakże obaj zostali pokonani przez Cage'a, który wraz z pozostałymi dołączył do Raidena i pokonał Shinnoka. Upadły bóg został unieszkodliwiony dzięki starożytnemu amuletowi. Magiczny artefakt był niezniszczalny co uniemożliwiło pozbycia się Shinnoka na zawsze. Od tej pory celem Quan Chiego było zdobycie amuletu i uwolnienie Shinnoka.

Piętnaście lat później podczas ataku sił specjalnych na fortecę Quan Chiego, Scorpion wraz z Sub-Zero i Jaxem mieli za zadanie ochraniać czarownika. Jednakże Sonya pokonała Quan Chiego, a dzięki zaklęciu Raidena, trójka upiorów została oswobodzona z niewoli czarownika.

Jakiś czas później Hanzo postanowił odtworzyć klan Shirai Ryu. Jednym z jego uczniów był Takeda Takashi - syn Kenshiego. Podczas jednej z treningowych walk zjawił się ojciec Takedy. Syn nienawidził go, jednak Hanzo wytłumaczył mu, że to właśnie Kenshi poprosił o trening dla Takedy. Kenshi wyjaśnił, że przez cały czas ścigał morderców z Czerwonego Smoka, którzy zabili jego matkę. Po tym wydarzeniu Takeda pojednał się z ojcem.

W tym czasie Sub-Zero zaprosił Hanzo na spotkanie. Hasashi niechętnie przybył do siedziby Lin Kuei wciąż żywiąc uraz do klanu. Wielki Mistrz przyznał, że jego klan splamił swój honor i teraz on pragnął go odzyskać. Nagle pojawiła się Frost, która zaatakował Hanzo. W tym momencie Kuai Liang zamroził kriomantkę i przeprosił za jej zachowanie. Sub-Zero wyjaśnił Hanzo, że przeszukując bazę danych pokonanego Sektora, odkrył transmisję jego rozmów z Quan Chi. Wynika z niej, iż to właśnie zdradziecki czarnoksiężnik stoi za śmiercią rodziny i klanu Hasashiego. Widząc to Hanzo żałuje że zabił starszego brata Kuai Lianga. Sub-Zero przebacza mu mówiąc, iż jest to wina Quan Chiego. Hanzo przysięga, że od tego czasu będzie polował na czarnoksiężnika, aż ten zapłaci za swoje zbrodnie. Następnie mistrzowie klanów Shirai Ryu i Lin Kuei zawarli pokój.

Pięć lat później Hanzo dowiedział się, że Quan Chi znajduje się w obozie uchodźców. Wraz z klanem Shirai Ryu dostał się do niego po krótkiej walce z siłami specjalnymi powiedział, że to nie oni są jego celem a czarnoksiężnik. Hanzo pokonał Quan Chiego i postanowił go dobić. W tym momencie pojawiła się D'Vorah z amuletem Shinnoka. Zanim Hasashi stracił czarnoksiężnika, ten zdążył wypowiedzieć zaklęcie uwalniające Shinnoka.

Charakterystyka

Wygląd

Scorpion został przedstawiony na wiele różnych sposobów w całej serii Mortal Kombat, ale najczęściej jest pokazywany w żółtym stroju ninja z czarnymi spodniami, paskiem i podkoszulkiem oraz z żółtą maską nałożoną na twarz. Od czasu do czasu ma też dwa miecze na plecach.

Osobowość

Początkowo Scorpiona można było opisać jako ucieleśnienie zemsty i nienawiści. Jego wendetta przeciwko tym, którzy go skrzywdzili, napędzała większość jego wcześniejszych motywacji w serii. Jego głód zemsty był tak wielki, że służył zarówno stronie dobra jak i zła, tylko dla osiągnięcia własnych celów. Jednak był on tak naprawdę widziany jako zniewolony we wrogiej frakcji, szczególnie u Quan Chi. O ile jego zewnętrzny wygląd wywołuje groźną atmosferę, nie jest on z natury zły. Scorpion jest pod względem moralnym raczej neutralną postacią, ponieważ jego osobiste cele mają dla niego większe znaczenie niż rzeczy takie jak losy królestw i będzie służyć każdej ze stron z wyjątkowo egoistyczną nadzieją na ich osiągnięcie.

Scorpion nie jest jednak całkowicie pozbawiony serca, ponieważ ma swoją opiekuńczą i honorową stronę jako Hanzo Hasahi, jego pierwotna ludzka strona, która jednak jest pochowana i stłumiona raz po raz z powodu jego żądzy zemsty. Bardzo kochał swoją żonę Harumi oraz syna Satoshi i miał dobre stosunki ze swoim klanem Shirai Ryu. Ale kiedy on, jego klan i rodzina zostali zmasakrowani przez ich odwiecznych rywali - Lin Kuei, Hanzo odrodził się jako mściwy demon znany wszystkim jako Scorpion.

Umiejętności

Kiedy był człowiekiem, słynął ze swojej niesamowitej, niemal oślepiającej szybkości i umiejętności w zabijaniu. Ale kiedy został przywrócony jako demon, zyskał zdolność kontrolowania ognia, teleportowania się i wysuwania kunai (nazywanego "włócznią") z dłoni, wystrzeliwanego w kierunku przeciwnika niczym harpun i przyciągającego go na jego pozycję. Wykonując ten ruch Scorpion zawsze krzyczy "CHODŹ TU!". Może też sprawić, że jego czaszka zacznie płonąć i ziać ogniem.

Ma także bardzo dużą siłę, podobnie jak większość postaci w Mortal Kombat i jest zdolny do odrywania kończyn bez większego problemu. Może także doznać niesamowitej ilości obrażeń, wytrzymać złamanie karku, dźgnięcie swoich narządów i wyłupienie oczu.

W niektórych wcieleniach, w tym w filmach, kunai Scorpiona przypomina szkielet węża ze szczęką pełną ostrych kłów.

Ciekawostki

  • Scorpion jest jedną z najpopularniejszych postaci w serii Mortal Kombat, częściowo dzięki temu, że ma najbardziej ludzką osobowość, w przeciwieństwie do wszystkich szlachetnych i dobrych oraz wszystkich złych i okrutnych postaci.
  • Scorpion pojawia się w każdej generacji gier Mortal Kombat, z wyjątkiem wersji Game.com oryginalnej trylogii.
  • Ma jedyne Hara-Kiri, w którym nie ma krwi.
  • Ed Boon przyznał w różnych wywiadach, że Scorpion jest jego ulubioną postacią i że każda gra bez niego wydaje się niekompletna.
  • Jego postawa bojowa we wcześniejszych grach jest nawiązaniem do jego imienia, a jego podniesione ramię pełniło rolę „ogona skorpiona”.
  • Prawdziwe imię Scorpiona może nawiązywać do Hanza Hattori, prawdziwego samuraja i potencjalnego ninja.
  • Scorpion pojawił się w bijatyce w uniwersum DC - Injustice: Gods Among Us jako gość specjalny. Ta gra również została stworzona przez ludzi, odpowiedzialnych za Mortal Kombat (2011).
  • Jak widać w Mortal Kombat: Deadly Alliance jako ukryte wideo, Scorpion ma swój własny program kulinarny.

Linki zewnętrzene

Advertisement