Bohaterowie Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Strach to wolność! Ujarzmienie to wyzwolenie! Sprzeczność to prawda! To są fakty tego świata! I wszyscy im się poddacie, świnie w ludzkich ubraniach!

—Satsuki przemawiająca do uczniów Akademii Honnōji.

Satsuki Kiryūin jest jedną z głównych postaci w mandze i anime Kill la Kill. Jest przewodniczącą Rady Uczniowskiej Akademii Honnoji i pierwszą główną antagonistką w anime, ale później została deuteragonistką po tym, jak jej plany obalenia przemysłu mody Żywych Włókien jej matki wyszły na światło dzienne.

Później okazuje się, że jest starszą siostrą Ryūko Matoi, o której myślała, że umarła po nieudanym eksperymencie mającym na celu połączenie jej ciała z Żywymi Włóknami i połączyła z nią siły, aby pokonać ich matkę, Ragyō, w kulminacyjnej bitwie, kiedy ta chciała zniewolić i zniszczyć ludzkość.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Ryōka Yuzuki, a w wersji angielskiej Carrie Keranen.

Charakterystyka

Wygląd

Satsuki to wysoka, szczupła kobieta o kanciastej twarzy podobnej do jej matki. Ma ciemnoniebieskie włosy sięgające do ud, które mają skierowaną do wewnątrz grzywkę w kształcie diamentów wiszącą nad jej czołem, niebieskie oczy, dość grube brwi i całkiem duży biust (chociaż Mako Mankanshoku stwierdziła w swoim pierwszym bezpośrednim spotkaniu z Ryūko Matoi że ten ostatni miał „większe cycki”). Ma zwyczaj nieustannego marszczenia brwi, choć zdarza się jej uśmiechnąć, co bywa jednak dość rzadkie. Satsuki jako dziecko miała długie włosy i chociaż były nieco krótsze podczas jej nastoletnich lat, później odrosły. W 25 odcinku, przycina swoje dawne długie włosy do ramion w stylu bardziej chłopięcym.

Podobnie jak w przypadku jej matki, podczas obecności Satsuki często towarzyszy blask światła, który Uzu Sanageyama opisał jako „olśniewający”.

Osobowość

Jako osoba co najmniej dumna, Satsuki jest niezwykle inteligentną, wyrachowaną i cierpliwą młodą kobietą, a jednocześnie niezachwianą i rządzącą żelazną ręką. W przeciwieństwie do Ryūko i Senketsu, nie wstydziła się nosić Kamui Junketsu w jego najbardziej skąpej formie; twierdzi, że jej działania związane z zakładaniem Junketsu są, jak sugeruje imię Kamui, „całkowicie czyste”. Satsuki nazywa ludzi „świniami w ludzkich ubraniach” i uzasadnia, że ​​należy rządzić słabymi i głupcami. Dzięki niezłomnym przekonaniom ma również naturalną charyzmę i zdolność przewodzenia innymi. Pomimo swojej dumy Satsuki okazuje się pragmatyczna i zdeterminowana, gotowa odrzucić dumę i użyć wszelkich niezbędnych środków, aby zapewnić sobie zwycięstwo, nawet jeśli zagraża to jej życiu. Walcząc z Ragyō Kiryūin, Satsuki zauważyła, że ​​jej gotowość do walki z matką i Żywymi Włóknami wynikała z zemsty, zauważając, że wielkie przyczyny rodzą się z osobistych pragnień.

Pomimo swojego zachowania w szkole Satsuki nie jest pozbawiona serca. Chociaż jest bardzo surowa i niezbyt chętna do tolerowania niepowodzeń, bardzo zależy jej na Elitarnej Czwórce; i jest przez nich tak samo chroniona (na swój własny, ukryty sposób), jak oni przez nią. Jako dziecko zawsze piła herbatę Mitsuzō Soroiego, aby chronić jego uczucia; mimo że nie lubiła jego goryczy przez długi czas, w końcu uznała, że ​​jego herbata jest pyszna. Kiedy wspomina o tym Soroi, sama Satsuki zauważa, że ​​musiała być życzliwą dziewczyną, skoro posunęła się tak daleko, by chronić uczucia swojego lokaja.

Satsuki naprawdę kochała swojego ojca i siostrę, na tyle, by pomścić ich, atakując matkę, która się ich pozbyła. Podobnie, pomimo gorzkiej, niemal nienawistnej rywalizacji z Ryūko przez większość serii, Satsuki wyraźnie wobec niej łagodnieje, gdy okazuje się, że Ryūko jest siostrą, którą od dawna uważała za martwą.

Po ostatecznej bitwie z Ragyō, Satsuki towarzyszyła swojej młodszej siostrze na randce z Mako Mankanshoku i okazało się, że ma ukrytą stronę swojej osobowości, która do tego momentu nie została ujawniona: może być nieco nieśmiała i niezręczna, jak pokazano na zdjęciach zrobionych owego dnia.

Ciekawostki

  • Imię Satsuki oznacza „może” (皐 月).
  • Nazwisko Satsuki, Kiryūin oznacza „demon, ogr” (鬼) (ki), „smok” (龍) (ryū) i „szpital” (院) (in).
  • Odcinek 1: „Fakty o świecie” Satsuki są silnie inspirowane najsłynniejszą powieścią George'a Orwella - Rok 1984. W powieści hasła partii - „Wojna to pokój”, „Wolność to niewolnictwo” i „Ignorancja to siła” - były paradoksalnymi stwierdzeniami, które zawierały w powieści ukrytą prawdę o świecie, a oprócz tego przemówienie Satsuki „Wy świnie w ludzkich ubraniach” również jest inspirowane słynną powieścią George'a Orwella - Folwark zwierzęcy. Przemówienie Satsuki o „faktach z tego świata”, w połączeniu z wykonaniem przez Irę Uniformu Goku złodzieja, zostało celowo wybrane, aby przedstawić ją jako bezwzględnego dyktatora.

Linki zewnętrzne

Advertisement