Nie boję się umrzeć! Zrobiłabym wszystko, aby wyciągnąć was z mojego lasu!

—San

San, znana też jako Księżniczka Mononoke jest tytułową bohaterką z anime Księżniczka Mononoke. Jest dumną członkinią Klanu Wilków. Jako dziecko została porzucona w lesie przez rodziców, ale Moro, matka Klanu Wilków, przygarnęła ją i wychowała jak własną córkę.

San zrobiłaby wszystko, nawet umarła, aby wypędzić ludzi z lasu. Z pomocą swoich dwóch wilczych braci postanawia pomóc Klanowi Dzików pokonać Żelazne Miasto.

Kiedy San była dzieckiem, bogini wilków Moro zaatakowała jej rodziców, którzy krzywdzili las. Rodzice San rzucili ją dla Moro jako ofiarę, by ocalić własne życie. Moro wychowała San jako własną córkę, a z kolei San traktuje Moro jak swoją matkę, a dwa naturalne szczeniaki Moro jak braci.

Podstawowym celem San jest ochrona lasu i zwierząt, z którymi żyje. San odrzuca własne człowieczeństwo, a nawet myśli o sobie jak o wilku. Wielokrotnie próbowała zamordować Eboshi z Żelaznego Miasta, ponieważ San uważa, że ​jej ​śmierć doprowadzi do końca jej miasta i rozwoju ludzi w otaczającym je lesie. Tylko dzięki przywiązaniu Ashitaki do niej, zaczyna powoli doceniać także swoją ludzką stronę.

Po bitwie o głowę Ducha Lasu San mówi Ashitace, że wiele on dla niej znaczy, ale ponieważ nie może wybaczyć rasie ludzkiej za to, co zrobili z lasem, nadal będzie żyć z dala od ludzi. San wraca do lasu, a Ashitaka pozostaje w Żelaznym Mieście. Chociaż przed rozdzieleniem Ashitaka obiecuje, że zawsze będzie blisko i będzie ją odwiedzał w lesie, kiedy tylko będzie to możliwe, a San wyraziła na to zgodę.