Bohaterowie Wiki
Advertisement
Uwaga!

Jestem zagubionym synem ziemi, którą splądrowałeś. Przybyłem tu, aby to odzyskać. Za mój lud, za mojego ojca, za moje pierworództwo.

—Jack do Aku.

Minęło pięćdziesiąt lat, lecz ja się nie zestarzałem. Czas stracił na mnie wpływ, lecz cierpienie trwa. Uścisk Aku dławi przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Nadzieja jest stracona. Muszę wracać. Powrót do przeszłości. Samuraj Jack.

—Jack, intro do Samuraja Jacka (sezon 5).

Samuraj Jack (prawdziwe imię nieznane) jest tytułowym głównym bohaterem serialu animowanego Cartoon Network o tej samej nazwie. Jest synem japońskiego cesarza, który kiedyś pokonał złego czarnoksiężnika i władcę ciemności Aku, dzierżąc magiczną katanę nasyconą mocą bogów, co czyni ją jedyną bronią zdolną do zranienia demona.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Phil LaMarr, a w wersji polskiej Grzegorz Małecki.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

Na początku serii twarz Jacka była przedstawiana jako długa i prostokątna; jednak później stała się bardziej jak kwadrat o wyraźnym wschodnim akcencie.

Jako 25-letni młodzieniec był dość wysoki i szczupły, ale dobrze zbudowany, i miał długie, kruczoczarne włosy, które wiąże w japoński chonmage. Ubranie Jacka składa się z prostej białej szaty kimono (czasami określanej jako gi) z szarymi lamówkami na rękawach i krawędziach, białej szarfy obi wokół jego talii i pary drewnianych sandałów geta. Jego geta zostały kiedyś zniszczone w odcinku XXVI przez grupę motocyklistów, a później zastąpione przez mechanika zwanego Tengu, który wykonał te same sandały geta dla siebie i swojej rodziny. Przez cały serial, gdy kimono Jacka zostanie poważnie uszkodzone w walce, po prostu odrywa górną połowę, aby kontynuować walkę bez przeszkód. Ponieważ zaczyna każdy nowy odcinek z całkowicie nienaruszonym kimonem, można założyć, że pomiędzy odcinkami Jack naprawia swoje ubranie.

W 5 sezonie Jack zapuścił długą brodę i nosi pełną zbroję samuraja z maską przypominającą japońskiego demona oni i kaburę pistoletu na torsie. W odcinku XCII jego maska ​​została zniszczona przez hordę Żuków, a podczas walki ze Scaramouchem zrzucił hełm i naramienniki. Pojawił się ponownie ze swoją pełną zbroją w odcinku XCIII tylko po to, by została całkowicie zniszczona przez Córy Aku, skracając jego brodę i pozostawiając go tylko w postrzępionych szmatach. Później odzyskał swój pierwotny wygląd w odcinku XCVIII.

Osobowość[]

Jack silnie wykazuje cechy stoickiego bohatera. Jest niezawodnie miły i hojny i zawsze będzie starał się pomóc potrzebującym, a także wysyłał mądrość do tych, których uważa za potrzebujących przewodnictwa. Często poświęca szansę powrotu do swoich czasów, aby pomóc komuś innemu. W swoich czasach, przez kolejne lata zyskiwał znaczny rozwój. Początkowo, choć uprzejmy i wytworny, bardzo szybko wpadał w złość, a jeszcze szybciej był sfrustrowany lub zirytowany.

Jego dążenie do powrotu do swoich czasów, które raz po raz było udaremniane, nawet przez krótki czas przekonało go, że powrót do przeszłości jest niemożliwy. Jednak z biegiem czasu stał się znacznie bardziej cierpliwy i spokojny. Jest także sprytny i racjonalny, potrafi stworzyć plan lub strategię niezbędną do pokonania wroga, a także poznać jego ograniczenia (na przykład gdy jest otoczony zbyt wieloma wrogami, aby pokonać ich czystą siłą). Jest również niezwykle dobry w myśleniu na własnych nogach, często improwizując, jak wydostać się ze śmiertelnych lub niemożliwie dziwacznych sytuacji. Jest także bardzo samotnym człowiekiem, który ma tendencję do unikania kontaktów towarzyskich ze względu na skupienie się na swoich poszukiwaniach.

W 5 sezonie jego brak umiejętności społecznych uwidacznia się w jego interakcjach z Ashi, najpierw, gdy próbuje przekonać ją o tym, że to Aku jest tym złym, a później, gdy próbuje nawiązać z nią więź. W XCV odcinku żartował o deszczowych igłach wbitych w ich ciała, twierdząc, że ludzie za to płacą i że nazywa się to akupunkturą, a później nieśmiało komplementuje jej nową sukienkę i włosy w odcinku XCVII. Chociaż nie został rozszerzony, jego brak kontaktów towarzyskich sprawia, że ​​jest bardziej nieśmiały i niezręczny w stosunku do kobiet, czego przykładem są jego interakcje z Ikrą, Josephine, a w szczególności z Ashi, w której się zakochuje. O ile przekonująco współpracuje z kilkoma osobami (niezależnie od płci) i zaprzyjaźnia się z nimi podczas swojej podróży, zarówno podczas treningu w przeszłości, jak i obecnych poszukiwaniach, staje się nieśmiały w bardziej intymnych chwilach.

Jednak powtarzającym się gagiem w serialu (podczas sezonów 1-4) jest jego niezdolność lub niechęć do zrozumienia technologii przyszłości, tak jak w jednym odcinku, w którym Jack próbował uciec z fortecy Aku po uratowaniu dwóch wróżek, jadąc poduszkowcem, ale nie potrafi go kompetentnie obsługiwać, twierdząc, że woli chodzić. Jest również całkiem dobry w zachowaniu rozsądku w dziwnych okolicznościach, w jakich często się znajduje, po prostu tocząc się przysłowiowymi ciosami, zamiast denerwować się lub zbijać z tropu.

Po 50 latach spędzonych w przyszłości, pomiędzy utratą miecza ojca (jedynego sposobu na zabicie Aku) a zniszczeniem wszystkich znanych sposobów powrotu do przeszłości, Jack stał się rozczarowany ideą ukończenia swojego zadania. Stał się emocjonalnie wrażliwy, wykazując oznaki zespołu stresu pourazowego, ponieważ często nawiedzają go halucynacje swojej rodziny i ludzi z przeszłości, nieustannie pytając go, dlaczego nie wrócił, aby ich uratować. Ponadto w odcinku XCIII jego umysł objawia się halucynacją Złego Jacka, żądając, aby Jack poddał się i zakończył swoje ciągłe cierpienie, co oznacza, że ​​Jack rozważa seppuku (tradycyjne japońskie samobójstwo) w tym odcinku. Pomimo zmęczenia i pozornego braku nadziei, Jack odmawia poddania się, kontynuując swoją misję ratowania ludzi przed tyranią Aku, gdzie tylko jest to możliwe.

Jednocześnie staje się otwarty na technologię, zaczynając wykorzystywać zaawansowaną technologicznie broń, materiały wybuchowe i jeździć na motocyklu. Pomimo dziesięcioleci treningu i walki jako najlepszy wojownik oraz pozornie niekończącej się podróży, która utwierdza jego ogólne poglądy, ogólna natura Jacka jest nadal raczej niedoświadczona, ponieważ nigdy bezpośrednio nie odebrał życia człowiekowi lub czującemu kosmicie.

Jest w stanie zdystansować się od wiedzy wszystkich robotów i androidów, które zniszczył, zauważając, że to tylko „śruby i nakrętki”. Jednak po zabiciu żywej istoty, jednej z Cór Aku, był przerażony tym widokiem. Jednak później pogodził się ze swoim pierwszym zabójstwem po wspomnieniu słowa mądrości ojca i jest w stanie poradzić sobie z zabiciem pozostałych Cór Aku. Mimo to nadal nie lubi konieczności zabijania, chyba że jest to absolutnie konieczne, i nigdy nie skrzywdzi niewinnego.

Jack w tym samym czasie stał się bardziej zdenerwowany z powodu wpływu Złego Jacka po tym, jak Aku zniszczył ostatni portal czasu. To sprawia, że ​​​​łatwiej staje się zirytowany, agresywny i zły. W końcu porzucił swój gniew, aby być godnym ponownego użycia miecza.

Ciekawostki[]

  • Prawdziwe imię Jacka nie zostało ujawnione. Jednak biorąc pod uwagę jego pochodzenie, prawdopodobnym jest, że jego imię jest japońskie.
  • Zgodnie ze swoimi bohaterskimi czynami w całej serii, Samuraj Jack jest bardzo podobny do Arnolda Shortmana.
  • Jest podobny do profesora Atomusa z Atomówek.
  • Jack ma biologicznie 25 lat, ale przez następne 50 lat, mimo młodego wieku i bycia fizycznie w tym samym stanie, ma łącznie 75 lat.
Advertisement