Bohaterowie Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Obserwator patrzył na kobietę już od dłuższego czasu i niewiele z niej naprawdę miało jakikolwiek sens. Podobnie jak tamte w komorze porodowej, kobieta miała dziwne moce i podobnie jak one nie zdawała sobie sprawy, jak ich posiadanie dystansuje ją od bycia naprawdę człowiekiem. Jednak w przeciwieństwie do nich ten brak percepcji nie wydawał się być wewnętrzny. Jakby została zmuszona do bycia taką, jaką była przez kogoś innego. Być może tak było. Obserwator współczuł jej. Biedak nawet nie wiedział, kim jest, nie tak, jakby wiedział. Tak, obserwator tak doskonale ją rozumiał.

—Z This Is Not Me Talking.

Nie jestem pewien, czy to oznacza, że wróciła, czy też są to tylko pomieszane jej wspomnienia. Myśli? Czy istnieje możliwość, że Projekt Lethe miał dodatkowe skutki uboczne, których nie uwzględniliśmy? Chcę się upewnić, że to nie wróci, by nas skrzywdzić. Miej na to coś oko.

—O5-1 (A. Veles).

SCP-105, wcześniej znana jako Iris Thompson, jest ludzkim SCP klasy Bezpiecznej, przebywającym w Ośrodku 17 Fundacji SCP.

Charakterystyka

Wygląd

SCP-105 jest kobietą pochodzenia europejskiego, chociaż jej wiek jest nie do końca znany. Opisywana jest jako posiadająca długie blond włosy i niebieskie oczy. Ma 1,54 metra wysokości (około 5 stóp i 1/2 cala) i waży 50 kilogramów (około 110 funtów). W przeciwieństwie do większości humanoidalnych obiektów SCP, nie ma żadnych niezwykłych aspektów fizycznych i jest w stanie utrzymywać kontakty towarzyskie z personelem Fundacji znajdującym się w Ośrodku 17.

Po przemianie w istotę memetyczną, Iris nie ma prawdziwego wyglądu z powodu braku ciała, ale może tworzyć projekcje siebie we wspomnieniach ludzi, których opętała.

Osobowość

Iris jest spokojną dziewczyną, która uwielbia robić zdjęcia swoim aparatem. Jednak po tym, jak znalazła się pod opieką Fundacji SCP, jej stan psychiczny zaczął się pogarszać, gdy została siłą zabrana od rodziny i domu i uwięziona w Ośrodku 17. Co gorsza, Fundacja zmusiła ją do zostania członkinią MFO Omega-7 i zabójczynią, czemu była zdecydowanie przeciwna. Te doświadczenia pozostawiły ją z ciężką depresją i po nieudanej ucieczce próbowała odebrać sobie życie. Na szczęście niektóre osoby w Fundacji, takie jak Adrian Andrews, Dr Kondraki, SCP-073 i Andrea Adams, wsparły ją i utworzyły z nią silną więź, znacznie poprawiając jej nastrój.

Po tym, jak Fundacja zabiła Iris i wykorzystała jej szczątki do stworzenia lepszej amnestii, Iris straciła prawie wszystkie swoje wspomnienia, kiedy została przekształcona w memetyczną istotę. Po przypomnieniu sobie, kim była i co się z nią stało, Iris w końcu pękła i była pełna wściekłości i nienawiści do Fundacji. Postanowiła zemścić się i zniszczyć całą Fundację swoimi nowo odkrytymi mocami w zamian za okropne rzeczy, przez które musiała przejść z ich winy. Pozornie też porzuciła swoje pokojowe sposoby, ponieważ całkowicie przejęła umysły niewinnych ludzi i była zmuszona do zaryzykowania własnym życiem, aby obalić Fundację na dobre.

Ciekawostki

  • SCP-105 jest przechowywana w Ośrodku 17, placówce w fundacji, która zawiera bardziej życzliwe ludzkie i humanoidalne SCP, w tym SCP-073 i SCP-208.
  • W internetowej serii Habil and Qabil stworzonym przez Rękę Węża oraz w rzeczywistości Halloween on 17th Street stworzonej przez SCP-239, Iris jest przedstawiana jako mająca romantyczne uczucia do SCP-076-2. Jednak w opowieściach Calm, Immediate Actions i Girls' Night Out, rzeczywista Iris jest pokazana jako straumatyzowana i zniesmaczona przez 076-2 po tym, jak zabił prawie wszystkich członków MFO.
  • SCP-777-J, „niesamowity” wojownik z ostrzem, który „zawsze” wygrywa, zdecydował się uczynić Iris swoją żoną po skończonej pracy. SCP-10101-J, równie „niesamowity” bohater, uczynił Iris swoją dziewczyną i konkubiną.
  • Badacz chciał podzielić się SCP-420-J z Iris, ale jego kolega oskarżył go o to, że chciał ją zaliczyć.
  • Dr Bright próbował kiedyś zrobić anatomicznie poprawną poduszkę na ciało wzorowaną na SCP-105.
  • W ciągłości Classical Revival Iris urodziła się w 1979 roku.
  • Historia SCP-3002 jest podobna do historii SCP-1337, ducha dziewczyny, która nie wyrządziła żadnej krzywdy, dopóki Fundacja nie zdecydowała się położyć jej kres, aby uniknąć kosztów, gdyby duch stał się mściwy i morderczy.
  • W ciągłości Broken Masquerade, w której Fundacja SCP i anomalia zostały upublicznione, Iris była krótko widziana podczas przesłuchania i demonstrowania swoich mocy.
Advertisement