Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Pozornie młody człowiek, który siedział tam ze sztywnym spojrzeniem, zamrugał i dotknął czoła. Wydawało się, że Czas nie odważył się go dotknąć - nikt nie mógł go skrzywdzić. Jego ciało się nie starzało, ręce miał zawsze mocne, ale dawno zapomniał o smaku chleba. Czas, jakby mścił się za tak skandaliczną niezwyciężoność, przyspieszył tysiąckrotnie przeciwko wszystkim roślinom, do których bezczelny nieśmiertelny odważył się podejść. Do tego też, jak się okazało, można było się przyzwyczaić, więc Czas hojnie dał mu sporo wiedzy, w której, jak wiadomo, jest wiele żalu. Czasu nie obchodziło, co myśli, czy to Procedura 110-Montauk, czy Protokół 10-Israfil-B - żadna wiedza nie pozwoliła mu spać spokojnie.

—Z Time.

SCP-073, znany pod pseudonimem „Kain”, to cybernetyczna istota rangi Euclid, rezydująca w Ośrodku 17 Fundacji SCP.

Jest on oparty na Kainie z biblijnej Księgi Rodzaju, który zamordował swojego brata Abla, ponieważ Bóg sprzyjał ofierze Abla nad Kainem. Kain został przeklęty za ten czyn.

Charakterystyka

Wygląd

SCP-073 to podobny do cyborga byt o pozornie arabskim pochodzeniu, którego ręce, nogi, kręgosłup i ramiona zostały całkowicie zastąpione berylowym brązem. Pomimo tego, że są wykonane z metalu, jego ręce i nogi są ciepłe, jakby wciąż były prawdziwe. Ma czarne włosy, oliwkową skórę i żółtawe zęby. Na jego czole wyryto tajemniczy symbol sumeryjskiego pochodzenia.

Osobowość

SCP-073 był bezinteresownym człowiekiem i miłośnikiem przyrody, który lubił opowiadać historie i spędzać czas ze swoimi braćmi. Jednak z czasem zaczął zazdrościć swojemu bratu Hevelowi, który był bardziej kochany niż Qayin, i w połączeniu z presją ze strony Daevite'a spowodowało, że Qayin zabił Hevela, rozbijając mu głowę kamieniem w przypływie złości. Qayin natychmiast tego pożałował i poczuł się okropnie z powodu tego, co zrobił. Po tym, jak został wygnany przez swój lud i przeklęty przez Strażnika Bramy, Qayin wkrótce wpadł w depresję i próbował się zabić lub przynajmniej zapomnieć o nawiedzających wspomnieniach śmierci swojego brata. W końcu wrócił do swojego domu, gdzie próbował uzasadnić i przeprosić swojego brata z wypranym mózgiem, zanim został przez niego zaatakowany.

Po zatrzymaniu przez Fundację SCP w czasach nowożytnych, SCP-073 został opisany jako uprzejmy i pomocny wśród personelu Ośrodka 17, chociaż jego ton mowy brzmi przeciwnie, mówiąc w często zimny i mechaniczny sposób. Zapytany o symbol na jego czole, SCP-073 zaczyna cierpieć i wahać się, odmawiając odpowiedzi. Poza tym SCP-073 zachowuje się jak normalna istota ludzka, żyjąc w celi wyposażonej w codzienne meble oraz regularnie jedząc i pijąc, chociaż wymaga to mięsnej diety. W przeciwieństwie do większości SCP, SCP-073 może swobodnie wędrować po Ośrodku 17, w wyniku czego często pomaga wielu pracownikom Fundacji.

Ciekawostki

  • Nie wiadomo, czy SCP-073 ma jakikolwiek związek z SCP-343, który identyfikuje się jako Bóg, lub SCP-2746, który przypuszczalnie jest ogrodem Edenu.
  • SCP-073 znajduje się w Ośrodku 17, placówce Fundacji, która zawiera kilka bardziej życzliwych ludzkich i humanoidalnych SCP, w tym SCP-105 i SCP-208.
  • Charakter tego SCP jest bardzo ironiczny, ponieważ oryginalny Kain z Biblii był gniewny i morderczy, a oparty na nim SCP jest nieśmiały, chętny do współpracy, a czasem nawet pomocny.
  • Metal, z którego składają się ramiona, nogi i rdzeń kręgowy SCP-073, to pozornie brąz berylowy, który jest tym samym metalem używanym w różnych innych metalowych obiektach SCP przez takie grupy jak Kościół Zepsutego Boga. 073 powiedział Fundacji o pochodzeniu tego metalu.
  • W eksperymencie z SCP-729-J, SCP-073 wziął kubek wody i zaczął go błogosławić. SCP-073 następnie wypowiedział frazę: „SPIEPRZ SIĘ, DICKNIPS!” i zanurzył SCP-729-J w święconej wodzie. SCP-073 pozostał pod stołem przez pozostałą część testu, z palcami w kształcie krzyża.
  • W pewnym momencie zaproponowano użycie SCP-073 do próby zabicia SCP-682, ale odmówiono mu ze względu na ryzyko, że 682 skopiuje moc odbicia obrażeń 073.
  • Kiedy Fundacja testowała SCP-458, pudełko po pizzy, które produkuje ulubioną pizzę osoby, która go dotknie, z 073 wyprodukowała pizzę pozbawioną dodatków pochodzenia roślinnego. Jednak ze względu na jego właściwości pizza uległa zniszczeniu. Personel powtórzył test i tym razem natychmiast wyjął pizzę z pudełka i włożył ją do ust 073. To był pierwszy raz, kiedy 073 zjadł produkt 458.