FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!
Do szablonu +18
Uwaga!

Rorschach (Walter Joseph Kovacs) jest antybohaterskim protagonistą serii komiksowej i filmu Strażnicy. Jest bezwzględnie brutalnym mścicielem, który dąży do egzekwowania sprawiedliwości za wszelką cenę i spędza czas na śledztwie w sprawie morderstwa Komedianta. Później, podczas wydarzeń Doomsday Clock, tożsamość Rorschacha przejmuje Reginald „Reggie” Long, który stara się znaleźć Doktora Manhattana, aby mógł ocalić świat.

Osobowość 

W dzieciństwie był opisywany jako błyskotliwy i wyróżniał się literaturą, matematyką i edukacją religijną. Rorschach uważa swoją maskę za prawdziwą „twarz”, a jego zdemaskowaną osobowość za „przebranie”. Kontynuuje swoją jednoosobową walkę z przestępczością długo po tym, jak superbohaterowie stali się zarówno odrażeni, jak i nielegalni. Moore przedstawił Rorschacha jako skrajnie prawicowego i moralnie bezkompromisowego punktu widzenia, który odciął go od reszty społeczeństwa, nawet wśród innych superbohaterów. Często jest opisywany jako chory psychicznie przez inne postacie z komiksu.

Przybierał osobowość Rorschacha w każdej części swojego życia i nienawidzi, gdy nazywa się go jego imieniem rodowym. Rorschach przejawia głęboką nienawiść do (postrzeganych) niemoralnych zachowań i otwarcie obraża każdego innego mściciela, który nie podziela jego niezachwianych poglądów, wyśmiewając go jako „mięczaka”. Rorschach przedstawia swoje poglądy na temat dobra i zła jako jaskrawo czarno-białe bez miejsca na kompromis, z wyjątkiem szacunku dla Komediatna, który zmusza go do usprawiedliwienia próby gwałtu na pierwszej Jedwabnej Zjawie jako „moralne wygaśnięcie”. Rorschach wykazuje dyskomfort z kobiecą seksualnością w wyniku wczesnego dzieciństwa, chociaż zbrodnie, które najbardziej dotknęły go duchowo, były przeciwko kobietom: zabójstwa Kitty Genovese i Blair Roche.

Linki zewnętrzne