Bohaterowie Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Martwy lub żywy, idziesz ze mną.

—Znany cytat RoboCopa.

Dziękuję za współpracę.

—Drugi znany cytat RoboCopa.

RoboCop - cybernetyczny funkcjonariusz organów ścigania i główny bohater serii filmów, komiksu i kilku seriali telewizyjnych z 1987 roku.

W jego rolę wcielił się Peter Weller w pierwszych dwóch filmach i Robert John Burke w trzecim filmie. Peter Weller ponownie występuje gościnnie w roli RoboCopa w Mortal Kombat 11.

Biografia

RoboCop

RoboCop 2

RoboCop 3

RoboCop (2014)

Główny artykuł: RoboCop (2014)

Osobowość

Po śmierci z rąk brutalnych przestępców, ciało i mózg funkcjonariusza Alexa Murphy'ego wykorzystano do stworzenia cyborga, RoboCopa. Jako stróż prawa Murphy był związany z poczuciem sprawiedliwości i nieustannie postępował zgodnie z trzema wytycznymi zapisanymi w jego umyśle, ale okazało się również, że nie miał wyboru w tej sprawie. Murphy okazał się nieugięty, jeśli chodzi o innych przestępców, i nie ma skrupułów, jeśli chodzi o ich zabijanie, jednak zaatakuje tylko, jeśli zostanie sprowokowany.

Jednak bez wiedzy konsumentów OmniCorp, którzy wszyscy wierzyli, że Robocop jest w pełni maszyną, Alex Murphy wciąż był w tej skorupie. Był wyraźnie zszokowany śmiercią i pamięcią o swoim poprzednim życiu, znane mu były koszmary przypominające o tym, co stracił; bezlitośnie zastrzelony przez Clarence'a Boddickera i jego bandytów, tracąc żonę i dziecko po przemianie w Robocopa i zmuszony do zapamiętania swojej partnerki, Anny Lewis, umierającej na jego oczach. Chociaż wiele osób uważa, że ​​Robocop jest silniejszy, zwykle udowodniono, że dominuje Alex Murphy, ponieważ ludzkość, moralność jak i poczucie moralności chronią mieszkańców Delfa City.

Robocop czasami udowadnia, że ​​nie jest związany swoimi dyrektywami, jak ludzie sobie wyobrażają. Był w stanie działać sam, nawet jeśli nie był to najbardziej logiczny wybór. Przykładem może być nieposłuszeństwo swoim przełożonym, które pomogło dla Lewis, gdy była trzymana przez bandytów, a później nieposłuszeństwo wobec Paula McDaggetta, gdy był on gotów zniszczyć kościół pełen niewinnych ludzi.

Inne wystąpienia

Mortal Kombat 11

RoboCop pojawia się jako gościnny wojownik w DLC Mortal Kombat 11: Aftermath, a Peter Weller powraca w roli głównej. Ponieważ jest postacią gościnną w grze, Robocop nie wnosi nic do fabuły gry.

Ciekawostki

  • RoboCop opiera się na Sędziu Dreddzie.
  • Cyberswine opiera się na RoboCopie.
Advertisement