FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!
Czy możesz mi podać trochę wody? Właśnie dzisiaj przyjechałam i niewiele wiem o okolicy. Szukam kolumbijskiego przyjaciela...

—Roberta do Bao

Rosarita Cisneros znana też jako Roberta jest jedną z głównych antagonistek i antybohaterek w mandze i anime Black Lagoon. Jest główną pokojówką rodziny Lovelace, jednej z 13 wielkich rodzin Ameryki Południowej i pracowała dla nich przez cztery lata w domu w Wenezueli. W przeszłości była jednak przerażającą zabójczynią FARC znaną jako „Krwawy pies gończy” i jest powszechnie uważana za najbardziej śmiercionośną wojowniczkę w całej serii.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Michie Tomizawa, a w wersji angielskiej Tabitha St. Germain.

Charakterystyka

Wygląd

Roberta jest młodą kobietą o jasnej karnacji i bardzo długich ciemnofioletowych włosach, wiązanych w dwa długie warkocze. Ma niebieskie oczy i duże, grube, okrągłe okulary. Najczęściej jest w długim mundurze pokojówki i z naszyjnikiem w kształcie krzyża.

Osobowość

Ironią losu jest to, że choć Roberta jest jedną z najbardziej niebezpiecznych postaci w serii, jest także jedną z bardziej humanitarnych. Jest niezachwianie oddana swemu panu i troszczy się o jego syna, Garcię, którego głęboko kocha. Czuje także głębokie poczucie winy za swoje życie jako zabójczyni dla FARC i nie chce niczego więcej, jak zostawić tę część życia za sobą, pracując dla rodziny Lovelace w ramach odpokutowania. Pomimo tego, że jest pokojówką, Garcia twierdzi, że Roberta jest niezdarna i ogólnie niezbyt dobra w swojej pracy.

Jej życzliwość może się łatwo zmienić, jak widać w humorystycznym omake'u w 1 tomie mangi, kiedy Garcia podwinął jej spódnicę ​​i klepnął ją w żartobliwy sposób, przez co Roberta uszczypnięcia go za ramię i podniosła z ziemi cały czas trzymając go za skórę jego ramienia jako karę, dopóki nie przeprosi. Pokazuje w ten sposób, że jej cierpliwość ma pewien limit przed jej utratą. Dodatkowo, pomimo twierdzenia, że ​​nie toleruje wulgarnego języka, ujawnia go podczas swojej bójki z Revy, w momencie, kiedy razem jednogłośnie powiedziały Rockowi „SPIEPRZAJ STĄD!”.

Jest kilka wskazówek, że pomimo krwawej przeszłości może być osobą religijną, w przeciwieństwie do większości postaci w Black Lagoon. Jest najprawdopodobniej katoliczką, sądząc po wielkim krucyfiksie, który nosi na szyi i nieustannych modlitwach podczas zemsty.

Ciekawostki

  • Podczas sceny pościgu, Rock zastanawiał się, czy Roberta jest jakąś maszyną do zabijania z przyszłości ze względu na jej szalone umiejętności w walce. Jest to oczywiste odniesienie do postaci T-800 z serii Terminator. W angielskiej wersji językowej, Rock wyraźnie porównuje ją do Terminatora, irytując przez to Dutcha.

Galeria

Linki zewnętrzne