FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Robert Edward O. Speedwagon jest postacią drugoplanową z mangi i anime JoJo's Bizarre Adventure: Phantom Blood i Battle Tendency. Przedstawiony jest jako przyjaciel i sojusznik rodziny Joestarów i wspiera ich do końca poprzez swoją organizację, Speedwagon Foundation.

Podobnie jak wielu przyjaciół i wrogów z tej serii, Robert jest nazwany na cześć popularnego piosenkarza z przeszłości, lub w tym przypadku grupy, którą jest REO Speedwagon.

Charakterystyka

Wygląd

Robert E. O. Speedwagon jest mężczyzną średniego wzrostu i o atletycznej budowie. W młodym wieku jest przedstawiany z długimi, jasnymi włosami i dużą blizną na lewym policzku, prowadzącą od nosa do szczęki. Jego typowy strój składa się z trzyczęściowego ciemnego garnituru w ciemnych kolorach z krawatem i kapeluszem (w którym ukryte są ostrza). W późniejszej części Phantom Blood zaczyna nosić charakterystyczny, czarno-biały kapelusz Willa A. Zeppeliego.

W Battle Tendency Speedwagon ma szarawy flattop i znacznie starszą cerę. Nosi starszy trzyczęściowy garnitur z krawatem, a czasami fedorę ozdobioną piórkiem.

Osobowość

Dzięki zdolności do „wyczucia” osobowości ludzi rozpoznał szlachetnego ducha Jonathana podczas wydarzeń na Ogre Street i towarzyszy mu w dalszej podróży, by pokonać Dio. W ten sam sposób pomaga Jonathanowi odkryć spisek Dio i ujawnia jego żałosną fasadę jako przykrywkę dla jego naturalnie złego zachowania.

Jeśli chodzi o bitwę, jeśli on nie walczy, Speedwagon ma tendencję do zagłębiania się w szczegóły, wyjaśniając obecną sytuację, i robi to, krzycząc przez większość czasu. Kiedy uzna to za konieczne, bez pomocy przemyśli pomoc sojusznikom, jak pokazano, gdy pomaga Zeppeliemu w rozmrożeniu ręki podczas pierwszej bitwy z Dio.

Posiadający uprzejmą naturę, pomimo swojego pierwotnego pochodzenia jako bandyta, zna się na dawaniu prywatności; widać to, gdy próbując wejść do pokoju Jonathana, jest świadkiem, że pielęgniarka, dawna miłość Jonathana, Erina, przywraca go do zdrowia i wycofuje się chłodno.

Podczas wydarzeń w Phantom Blood Speedwagon stał się najbardziej lojalnym przyjacielem Jonathana i największym sojusznikiem Rodziny Joestarów.

Nawet po śmierci Jonathana Speedwagon nigdy nie szukał Eriny jako obiektu uczuć i pozostał jej przyjacielem z szacunku dla Jonathana. Niezależnie od tego Speedwagon opiekuje się Eriną i Josephem Joestarem, jako osoba na wzór ojca czy wujka.

Speedwagon przewiduje nawet w swojej woli, że jego fundacja zostanie wykorzystana na finansowanie postępów medycznych i archeologicznych, a jego organizacja pomaga rodzinie Joestarów raz po raz długo po jego śmierci.