Bohaterowie Wiki
Advertisement
Doctor Strange spoilers.jpg
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Zastanów się, czy wszechświat można słusznie nazwać nieskończonym? Wątpię. Może nie mieć wyraźnego końca, ale miał początek, a jego części składowe mają zdecydowanie ograniczony kosmologiczny okres trwałości. Dzielenie włosów czy nie, jeśli historia coś nam mówi, to dlatego, że naukowcy często są bardzo biednymi poetami. Wszyscy jesteśmy tylko statkiem głupców ścigających zjawy, nie zważając na to, co tak naprawdę gwarantuje naturalne prawo.

—Monolog Rintarou na samym początku anime.

Rintarou Okabe jest głównym bohaterem anime Steins;Gate i Steins;Gate 0. Jest samozwańczym szalonym naukowcem, który nazywa siebie Hoouin Kyouma, co, jak twierdzi, jest jego prawdziwym imieniem. Jest założycielem Future Gadget Lab, w którym on i jego członkowie wymyślają różne gadżety. Jego grupa laboratoryjna wymyśla Phonewave (nazwa może ulec zmianie), która umożliwia wysyłanie e-maili do przeszłości. To później postawiło go przeciwko tajemniczej organizacji o nazwie SERN, która również pracuje nad maszyną czasu, aby stworzyć własną wersję utopii i skazać na śmierć jego przyjaciółkę z dzieciństwa, Mayuri Shiinę, która jest powodem, dla którego przyjął osobowość „szalonego naukowca”.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Mamoru Miyano, znany też jako Death the Kid z Soul Eatera i Ling Yao z Fullmetal Alchemist, a w wersji angielskiej J. Michael Tatum znany jako Shuu Tsukiyama z Tokyo Ghoul.

Charakterystyka

Wygląd

Rintarou ma cechy chudego młodzieńca z kwadratową szczęką i kościstymi policzkami. Ma zaczesane do tyłu krótkie, czarne włosy i brązowe tęczówki z niewielkim zarostem na brodzie. Rintarou nosi również fartuch laboratoryjny, który zakłada na prostą koszulę i spodnie.

W grze Rintarou wydawał się znacznie bardziej „zakurzony”. Jego twarz była blada i nieogolona i wydawał się bardziej „niechlujny” w przeciwieństwie do jego stosunkowo „czystego” wyglądu w anime.

Osobowość

Okabe to melodramatyczna, ekscentryczna i rzadko tsundere osoba. Jest samozwańczym szalonym naukowcem, który lubi przyjmować przydomek „Kyouma Houin” i często używa go, by przedstawiać się innym. W większości przypadków ludzie nie przejmują się tym i zamiast tego zwracają się do niego jego prawdziwym imieniem lub „Okarin” (jego pseudonim), ku jego rozczarowaniu. To czyni go nieco hipokrytą, ze względu na fakt, że w zasadzie nie ma nikogo, kogo by nazwał prawdziwymi imionami, a w przypadku Kurisu wymyśla jej najróżniejsze imiona, które ją irytują w różnym stopniu.

Okabe jest również społecznie nieudolny, do tego stopnia, że ​​nie widział absolutnie nic złego w krzyczeniu Kurisu w twarz za nazywanie go „Okabe” zamiast „Hououin Kyouma” i nie mógł zrozumieć, dlaczego potem płakała. Wcześniej zbadał jej ciało po odkryciu z szokiem, że żyje, co spowodowało, że Kurisu uwierzył, że obmacywała go praktycznie w momencie, gdy się spotkali (na tej linii czasu). Jego umiejętności społeczne są tak słabe, że Kurisu uważa dziecięcą Mayuri za normalną w porównaniu z nim. Okabe jest bardzo inteligentny, ale łatwo go oszukać; kiedy Kurisu wysłała mu D-Mail z informacją, że jest lotnikiem, kupił jej twierdzenie, że był to komplement, dopiero później zdał sobie sprawę, że zasadniczo oznacza to, że jego głowa jest wyjątkowo pusta.

Okabe lubi udawać agenta działającego przeciwko pewnej „organizacji”, o której myśli, że zawsze go ściga, ponieważ wierzy, że ten rodzaj obrazu daje mu chłodną i tajemniczą aurę, chociaż wydaje się, że znika w miarę rozwoju historii, z SERN zastępującą nikczemny wizerunek „organizacji”. Zwykle sprawia wrażenie urojonego i paranoicznego, angażując się w dziwne maniery, takie jak rozmowa ze sobą przez telefon i często wpada w napady maniakalnego śmiechu; miał ciężki przypadek Chuunibyou, jak widać na początku serii.

Później okazało się, że jego osobowość „szalonego naukowca” jest w dużej mierze fasadą, którą nosi, aby uczynić życie interesującym dla jego drogiej przyjaciółki z dzieciństwa, Mayuri; po śmierci babci Mayuri wpadła w głęboką rozpacz, ale Okabe wyrwał ją z tego, zachowując się jak postać z kreskówki i ogłaszając ją swoją zakładniczką. Później upuszcza swoją fasadę Chuunibyou, będąc świadkiem wielu zgonów Mayuri, ujawniając poważną stronę siebie, której nie pokazał w pierwszej połowie serii, ponieważ ciężko pracuje, aby cofnąć wszystkie poprzednie D-maile, które zrobił, w celu uzyskania IBN 5100 i zapobiegnięciu śmierci Mayuri. W wyniku przechodzenia przez dziesiątki skoków w czasie staje się dość kliniczny, przygnębiony i szalony. Rozwija również kompleks winy, wierząc, że jest odpowiedzialny za wszystko, co się dzieje i często obwinia siebie, gdy coś pójdzie nie tak, nawet jeśli nie miał nad tym kontroli lub nie mógł przewidzieć, że to nadchodzi. Przykładem jest sytuacja, w której obwiniał siebie za powstrzymanie Suzuhy przed wyjazdem w burzową noc, co spowodowało utratę jej pamięci i niepowodzenie w znalezieniu IBN 5100, pomimo nalegań Suzuhy, że cała sprawa była jej winą, że nie cofnęła się prosto do 1975 roku i zamiast tego zatrzymała się w 2010 roku, aby znaleźć ojca.

W Zakończeniu Suzuhy osobowość Okabe staje się niezwykle wypaczona, w wyniku zmuszenia do wyboru pomiędzy ratowaniem Suzuhy lub Mayuri. Mimo to wkrótce wraca do zachowywania się jak dawniej po konfrontacji z Suzuhą. Wydawał się rozwijać uczucia do Kurisu, wraz z Ruką, Faris i Mayuri w miarę upływu czasu, kiedy stał się kochankiem z którąkolwiek z nich w ich odpowiednich zakończeniach, chociaż otwarcie okazuje swoje uczucia do Kurisu pod koniec historii, niezależnie od wybranej trasy.

Ciekawostki

  • Uwielbia pić Dr. Peppera, ale w linii świata Gamma jego ulubionym napojem jest Mountain Dew.
  • Powodem, dla którego ledwo nazywa Kurisu jej prawdziwym imieniem, a zamiast tego różnymi pseudonimami, jest to, że był zbyt zawstydzony, by nazywać ją normalnie. W Steins; Gate 0 wyjaśnione jest również, że Okabe zawsze chciał być geniuszem takim jak Makise Kurisu. Prawdopodobnie Okabe, który był zwykłym facetem z Chunnibyou, czuł się znacznie bardziej zawstydzony rozmawiając z kimś takim jak Kurisu.
  • Działania Komitetu 300 linii świata Steins Gate prawie co do joty pasują do złudzeń Okabe.
  • Twierdzi, że ma IQ 170. Dla porównania, 145 jest uważane za poziom inteligencji na poziomie geniusza.
  • Kurisu wypiła raz puszkę piwa z alkoholem i się upiła, zanim zdążyła go skończyć, sprawiając Okabe mnóstwo kłopotów. Kiedy była pijana, zepchnęła Okabe na dół i poprosiła go, aby ją przytulił i spędził razem z nią trochę czasu. Okabe był jednak zbyt nieśmiały, by w ogóle odpowiedzieć. Następnie Kurisu przytula go jeszcze mocniej i oboje spadają ze schodów, co kończy się u nich bólem głowy.
Advertisement