Do szablonu +18.png
Uwaga!

Rock, oprócz tego, co jeszcze ma dla ciebie jakąś wartość? Bóg? Miłość? Nie rozśmieszaj mnie. Kiedy byłam jeszcze bachorem i szwendałam się po ulicach, z jakiegoś powodu Bóg i miłość były gdzieś daleko. Ale zanim się tego nauczyłam, płakałam z nadzieją do Boga. Aż do pewnej nocy, kiedy to gliniarze chcieli mnie przymknąć za coś, czego nie zrobiłam. Tylko dlatego, że pochodziłam z biednej dzielnicy. Co tak naprawdę może wskórać bezsilna, chińska prostytutka, jeśli nie ma Boga? Liczą się tylko pieniądze... i broń. Dzięki tym dwóm rzeczom, świat to wspaniałe miejsce.

—Revy

Revy czasami nazywana też po imieniu Rebecca lub po pseudonimie Dwuręczna jest jedną z głównych postaci w mandze i anime Black Lagoon.

Przeszłość

Revy urodziła się w Nowym Jorku, w lutym 1968 roku. Niewiele wiadomo na temat jej przeszłości, ponieważ oparta jest na krótkich retrospekcjach zarówno w mandze, jak i w anime. Revy urodziła się jako Rebecca Lee, chinko-amerykana, w ubogiej dzielnicy Chinatown w Nowym Jorku i była wychowywana przez obelżywego ojca alkoholika. Pewnego dnia, po ucieczce przed jednym z szaleńczych wybuchów ojca, została aresztowana, pobita i zgwałcona przez skorumpowanego policjanta. Po powrocie do domu, Revy zastrzeliła swojego ojca po tym, jak ten bezczelnie poprosił ją o kolejnego drinka.

Zdarzały się podobne incydenty między Revy i policją, zwłaszcza w 27 okręgu. Ostatecznie napaści spowodowały, że Revy straciła wiarę w Boga, co doprowadziło ją do przekonania, że ​​policja maltretowała ją, ponieważ dla nich była „tylko kolejnym, małym szczurem z getta, bez władzy i bez Boga”. Revy nawiązywała do tego w więzieniu, ale nie wiadomo, jak trafiła do Roanapur.

Charakterystyka

Wygląd

Revy jest dość wysoką chińsko-amerykańską kobietą, która wydaje się być w okolicach 20 lat. Ma lekko brązową cerę, bursztynowe oczy i śliwkowe włosy, które zwykle są związane w kucyk, z krótką grzywką na środku i długimi, sięgającymi do ramion, lokami otaczającymi boki twarzy. Ma smukłą talię, rozkloszowane biodra i okrągłe pośladki. Revy ma również dobrze umięśnioną budowę. Jednocześnie ma wyprofilowaną i rozwiniętą sylwetkę z dobrze ukształtowanymi piersiami. Nosi czarne rękawiczki bez palców i czarną koszulę bez rękawów, która jest stosunkowo odcięta w talii, odsłaniając brzuch i pępek (w mandze czasami to zakrywa). Nosi także szorty i buty wojskowe. Często nosi także podwójne kabury przy koszuli. Prawdopodobnie jej najbardziej charakterystycznym atrybutem jest plemienny tatuaż, znajdujący się w całości na jej prawym ramieniu. W nieco zimniejszym klimacie, tak jak w podróży do Japonii, nosi otwartą brązową kurtkę z polaru, odsłaniając cienki czarny sweter z długimi rękawami, czarne rajstopy pod pasiastą poziomą spódnicą, zapinaną na dół spódnicę z paskiem, brązowe skórzane buty i czerwony kapelusz. Wciąż jednak ma swoje kabury i rękawiczki.

Osobowość

Revy jest niespokojna, pewna siebie, bardzo konkurencyjna, sarkastyczna, zatwardziała w walce, głośna, zabójcza, łatwo znudzona i niezwykle złowroga. Jest ona bezwzględnym cynikiem z mrocznym poczuciem humoru. W przeciwieństwie do Rocka jest ona niedyplomatyczna, wierząc w użycie brutalnej siły i przymusu, by osiągnąć swój cel. Ze wszystkich postaci w całej serii, Revy używa najbardziej wulgarnego języka oraz jest największą palaczką i najczęściej pijącą alkohol z całej grupy. Jest bezlitosną, sadystyczną i pozbawioną sumienia zabójczynią, która będzie gotowa zabić każdego przy najmniejszej prowokacji, nawet nieuzbrojonych cywilów. Czerpie maniakalną radość w zabijaniu każdego, z kim walczy lub po prostu się zabawia. Ma też bardzo niewiele wyrzutów sumienia dla swoich wrogów i wiele razy uderzała w krocza męskich przeciwników, aby pokazać im, jak są słabi. O ile wydaje się, że jest napędzana przez powszechną żądzę krwi, to jednak okazuje się, że Revy podświadomie używa przemocy jako mechanizmu radzenia sobie i uwalniania jej głęboko stłumionych problemów emocjonalnych i psychicznych. Przykładem tego jest jej niepokój związany z akceptacją zarówno Rocka, jak i Benny'ego w Lagoon Company. Revy wygłasza swoje problemy z zaufaniem, stając się szczególnie nieprzewidywalna podczas misji, uzyskując pseudonimy takie jak „Whitman Fever”, bezmyślnie strzelając i zabijając zarówno wrogów, jak i niewinnych obserwatorów. Dopiero kiedy Rock przybywa i zaczyna konfrontować ją z jej działaniami, zaczyna rozwijać niechętną introspekcję i poważnie myśleć o tym, kim się stała i kim jest naprawdę.

Jednym z objawów podświadomego bólu i blizn emocjonalnych Revy jest jej niechęć do empatii innych lub do osób próbujących odnieść się do niej. Ludzie sugerujący, że rozumieją, przez co przeszła, lub jak to na nią wpłynęło, to ogromny, gniewny policzek dla Revy, powodujący u niej gwałtowną wściekłość. Sugeruje to głęboką gorycz i żal, jaki został w niej zrodzony za sprawą jej wczesnego życia. Ma wyjątkowo zmienny stosunek do Rocka, najnowszego i najbardziej uprzejmego członka załogi Lagoon Company. Chociaż później zaczyna go szanować, jest przez większość czasu wroga wobec niego, ponieważ próbowała go celowo zabić co najmniej dwa razy i wielokrotnie mu też groziła. Jednak ma tendencję do ratowania Rocka w sytuacjach krytycznych, a później przyznaje, że uważa go za rodzinę.

Z powodu surowego wychowania, które obejmowało werbalne, fizyczne i seksualne wykorzystywanie jej przez tych, którzy mieli nad nią władzę (takich jak jej ojciec lub policja), Revy rozwinęła obsesję na punkcie władzy, zarówno wobec siebie, jak i innych. Powoduje to, że staje się zaciekle niezależna i gwałtownie asertywna, często wykorzystując przemoc werbalną lub fizyczną jako odpowiedź na każdego, kto z nią zadziera lub dochodzi do dominacji. Jednak o ile Revy początkowo wydaje się być twarda, dzika i zdecydowana, jest to w rzeczywistości maska ukrywająca jej głęboki brak wewnętrznej siły i strach przed bezsilnością, jaką czuła jako dziecko. Jej niezależność jest w rzeczywistości bardziej reaktywnym zaburzeniem przywiązania, alienującym innych tak bardzo, jak to możliwe, aby zapobiec ujawnieniu własnej słabości. Revy uważa, że ​​głównym źródłem siły w życiu są pieniądze.

O ile jej status „bohaterki” jest wysoce wątpliwy, Revy ma jedną wyraźną, heroiczną cechę: lojalność. Jest bardzo lojalna i opiekuńcza wobec innych członków Lagoon Company i wyjaśnia na początku serii, że gardzi zdrajcami, wierząc, że „nic nie jest gorsze niż bycie traktowanym jak dziwka przez swoich towarzyszy”. Dlatego, kiedy przyłapuje Chakę na strzelaniu do dwóch jego ludzi z zimną krwią, jest zdegustowana, nazywając go „skurwysynem do samego końca”.

W dalszej części historii jest zasugerowane, że pomimo jej nalegań, w głębi duszy Revy nienawidzi Roanapuru, jej stylu życia i osoby, którą się stała, i że chce się zmienić, ale nie wie jak. W Tokio Revy staje się bardziej otwarta wobec Rocka, mówiąc, że ona od żyje „na brudnym powietrzu” i chociaż chwilowo o tym zapomniała, nie byłaby w stanie mieszkać w „dobrym miejscu”, takim jak to, z którego pochodzi Rock. W Roberta's Blood Trail, po tym, jak Revy stwierdza, że Fabiola Iglesias postrzega świat jako ogród róż, Fabiola odpowiada, że to Revy tak naprawdę postrzega świat w ten sposób, z którego na dodatek ona sama została wyrzucona. To poczucie, że niesłusznie odmawiano jej szczęśliwego życia, powoduje, że Revy stanowczo postrzega świat jako ponury i pogrążony w zepsuciu, z wykluczeniem wszelkich sprzecznych dowodów.

Jedną z jej zabawniejszych cech jest to, że jest dość zapominalska, co oznacza, że jej zuchwała postawa zaspokaja jej głupotę; w jednej chwili nie mogła sobie przypomnieć Lottona Wizarda, nie mówiąc już o strzeleniu do niego podczas incydentu z Greenback Jane, ku rozbawieniu Shenhuy i Sawyer, i nabrała się na sztuczkę Roberty, że jej but był rozwiązany. Eda sugeruje również, że Revy nie ma formalnego wykształcenia, najprawdopodobniej z powodu jej wychowania i porzucenia szkoły w okresie gimnazjum.

W 10 tomie mangi (81 rozdział) Revy prowokuje do możliwej biseksualności, mówiąc Jane, że: „Udało mi się wygrać z kilkoma głodnymi seksu lesbijkami, grając rolę mężczyzny. A potem ich palce po prostu już im nie wystarczały”. Jest to nieco ironiczne w 4 omake'u, ponieważ w rzeczywistości zmienia się jej płeć w przeciwną, tak jak to miało miejsce w przypadku innych postaci. Poza tymi incydentami, o tym pierwszym mówi się tylko jako o sposobie zastraszania seksualnego i osłabiania Jane, która sprowokowała Revy, arogancko grożąc, że wciągnie Rocka w orgię, Revy nie wydaje się mieć życia seksualnego ani żadnego widocznego zainteresowania seksem, prawdopodobnie z powodu traumy z policjantem, który ją zgwałcił. Jednak w mandze ujawniono, że była zaangażowana w program S&M Rowana, który mógł bardziej zadowolić jej sadyzm, a także podświadomą nienawiść do samej siebie. Rowan stwierdza w 7 odcinku anime, że chciał, aby Revy wróciła do pracy, ponieważ wcześniej była tancerką S/M. Odpowiada: „Zapomnij o tym, Rowan. Nie wrócę. Nawet jeśli tam jest chłosta”.

Ciekawostki

  • Revy w ciągu całej serii zabiła ok. 128 osób.
  • W retrospekcjach widać młodą Revy używającą Smitha i Wessona Model 439 podczas strzelania do puszek. Tą samą bronią zamordowała swego ojca.
  • Revy wydaje się być biegła w kierowaniu motocyklami.
  • Revy przypomina Larę Croft ze zrebootowanej serii Tomb Raider od studia Crystal Dynamics. Ma podobny kucyk na głowie, w walce używa głównie pary pistoletów, a także ubiera się w podobny sposób.
  • Istnieją różne wskazówki odnośnie gustów muzycznych Revy w mandze i light novel (ale nie w anime, prawdopodobnie z powodu praw autorskich). Revy jest wielka fanką rocka i metalu oraz ma osobistą playlistę o nazwie „Jitterbug of Death”. Niektóre utwory znajdujące się na liście to „Electric Head Part 1” White Zombie, „Shooter” Rednex oraz „Sleep Now in the Fire” Rage Against the Machine. Revy jest także fanką zespołu Guitar Wolf.

Galeria

Linki zewnętrzne