Chociaż dobrze jest być energicznym, pozostań proszę cicho w szpitalu. Dopóki jesteś w tym budynku, twoje życie jest w naszych rękach. Proszę, nie zapominaj o tym.

—Restsu Unohana

Restsu Unohana jest jedną z postaci w mandze i anime Bleach. Jest ona kapitan 4. Dywizji Gotei 13 oraz Pogromczynią Dusz. Oddział Unohany składa się z dworskich uzdrowicieli dla Społeczności Dusz, a sama Unohana jest najważniejszym autorytetem w zakresie opieki medycznej i używania Kido. Unohana jest także najbardziej budzącą lęk Shinigami w całej Społeczności Dusz.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Aya Hisakawa, a w wersji angielskiej Kate Higgins.

Charakterystyka

Wygląd

Unohana ma wygląd szczupłej i bardzo młodej kobiety o niebieskich oczach i czarnych włosach. Nosi standardowy mundur kapitana Shinigami. Jej włosy są długie i są zawsze związane w duży warkocz z przodu jej ciała. Ponad 100 lat temu nie miała dużego warkocza, zamiast tego wyglądało to jak luźny kucyk. Zachowując łagodny i miły wygląd przez większość czasu, podczas walki z Kenpachim Zarakim jej oczy wydają się ponure i bardzo groźne. Pierwszy raz wtedy ma też włosy rozpuszczone i okazuje się, że zakrywa bliznę między jej obojczykiem, zadaną przez Kenpachiego, gdy byli jeszcze młodzi. Zanim Kenpachi zostawił jej bliznę, nie zawiązała przed sobą włosów, zamiast tego cały czas miała je luźno.

W przeciwieństwie do większości Shinigami, którzy niosą swoje Zanpakutō w skrzydle, Unohana ma duży sznurek przymocowany do pochwy swojego Zanpakutō i nosi ją przez ramię lub ma porucznika, Isane Kotetsu, noszącą jej broń za każdym razem, gdy są razem na polu bitwy.

Osobowość

Unohana ma łagodną i ciepłą osobowość, potęgowaną przez jej wygląd. Unohana jest łagodną, ​​uprzejmą i opiekuńczą kobietą, która używa zaszczytnego słownictwa, zwracając się do wszystkich, w tym do swoich podwładnych i wrogów, po imieniu. Rzadko wykazuje oznaki paniki lub niepokoju i ma wielkie poczucie obowiązku, co widać w momentach, gdy nakazuje uwięzienie Hanatarō Yamady i ściganie Renjiego Abarai przez Isane Kotetsu, gdy ucieka z Rukią Kuchiki. Pomimo poczucia obowiązku leczy również prawie wszystkich wokół niej, w tym Renjiego po tym, jak został pokonany, Gantenbainne'a Mosqueda, kiedy przybyła do Hueco Mundo, i Visoredów, nazywając ich sojusznikami, pomimo niechęci Shinjiego. Swoją łaską i dobrymi manierami pozwala innym spokojnie wiedzieć, że chociaż może być delikatna, nie należy jej lekceważyć. Pomimo jej łagodnej natury, wielu członków jedenastej dywizji, a nawet inni kapitanowie, boją się jej.

Jednak po odkryciu swojej przeszłości jako pierwszego Kenpachiego i Shunsui Kyōraku, wzywając ją do czerpania z tego doświadczenia, osobowość Unohany powraca do swojej pierwotnej brutalnej i krwiożerczej wersji; kiedy poznała Kenpachiego Zarakiego, komentuje, jak blizna pozostawiona na jej klatce piersiowej powodowała ból właśnie na dźwięk jego głosu. Unohana sama mówi, że jest zauroczona krzyżowaniem ostrzy i jest głęboko przekonana, że ​​podejmie wszelkie niezbędne działania, aby walka doszła do skutku.

Unohana lubi potrawy o mocnym smaku. W wolnym czasie wspina się po górach w całym Rukongai; podczas tych wycieczek zbiera zioła lecznicze. Raz w miesiącu prowadzi klasę ikebana dla członków swojej dywizji, a także jest prezesem klubu Ikebana.

Galeria

  • Choć teraz znana pod nazwą Retsu, co oznacza „gwałtowny” lub „zajadły”, Unohana była nazywana Yachiru w czasach, gdy była Pierwszą Kenpachi. Yachiru oznacza „Osiem tysięcy/wiele przepływów” lub „Osiem tysięcy/wielu wygnańców”.
  • Kiedy Unohana pojawiła się po raz pierwszy, jej Zanpakutō miała zakrzywione ostrze, podobne do bułatu.