Bohaterowie Wiki
Advertisement
Marioptds.png
Uwaga!

Legendy mówią o legendarnym wojowniku, który w kung fu był wręcz legendą.

—Otwierająca kwestia Po w pierwszym filmie.

Nie jestem tłustym, słabym pandą. Jestem tłustym i bardzo silnym pandą.

—Po do Tai Lunga.

Mistrz Po Ping (urodzony jako Lotos Shan) to tytułowy główny bohater serii Kung Fu Panda. Jest jednym z uczniów Mistrza Shifu, przybranym synem pana Pinga oraz biologicznym synem Li Shana i jego nienazwanej żony. Jest także „Smoczym Wojownikiem”, choć najpierw nie chciał w to uwierzyć.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Jack Black, a w wersji polskiej Marcin Hycnar.

Osobowość

Po jest zazwyczaj wyluzowany, zabawny i zarozumiały jak duże dziecko, a także dość „fanboyowski”, gdy wyraża swoją miłość do kung fu. W pierwszym filmie jest postrzegany jako wielki fan kung fu, posiadający plakaty i figurki swoich ulubionych wojowników, ale sam jest niezdarny, korpulentny i ma niską pewność siebie, marzy tylko, że może być wielkim wojownikiem, gdy utknął w swoim niespełnionym życiu w sklepie z makaronem prowadzonym przez ojca. Ale kiedy ma szansę, jest aż nadto chętny do nauki kung fu na własnej skórze, znosząc fizyczne bicie i obelgi w nadziei na zmianę tego, kim jest. Dowiedziawszy się, że „nie ma żadnego tajnego składnika”, Po pokazuje wewnętrzną siłę, by ocalić Dolinę Pokoju, wykorzystując własne umiejętności i pomysłowość, a na koniec zostaje swoim własnym bohaterem.

Po ma życzliwą i bezinteresowną naturę i jest ogólnie przyjazny i wyluzowany. Ma też silne poczucie sprawiedliwości i jest gotów zaryzykować życie, aby chronić innych. Dni nauki kung fu pozwoliły Po dojrzeć i rozwinąć się: chociaż w niektórych sytuacjach zachowuje część swojej starej niedojrzałej i nieświadomej strony, Po jest w stanie traktować rzeczy poważnie, gdy jest to konieczne, i nie waha się przyjąć dużej odpowiedzialności — czasami bierze na siebie więcej, niż może znieść. Jego nieprawdopodobny triumf jako Smoczego Wojownika zmienił ludzi wokół niego, jego prosta i dobroduszna strona oraz ogromna determinacja i bezinteresowność posuwały się nawet do tego, że był w stanie okazać współczucie swoim wrogom i nigdy nie żywił urazy. Jego beztroska i pokora, wielki szacunek dla Kung Fu i sprawiedliwości oraz jego kochające serce są tym, co czyni go naprawdę godnym bycia Smoczym Wojownikiem i pozwala mu przezwyciężyć takie osoby jak Tai Lung, Shen i Kai. Jest również zdolny do bardzo szybkiego uczenia się rzeczy z odpowiednią motywacją, jak pokazano w pierwszym filmie, i nauczył się na pamięć ogromnej ilości wiedzy o kung fu, a nawet jest na tyle niezawodny, że sam prowadzi zajęcia.

Po przejawia również postawę żądną działania wraz z naturalnym powinowactwem do humoru i nie waha się zachowywać się jak błazen i rzucać dowcipy, a nawet naśmiewać się z samego siebie, aby rozluźnić atmosferę. Pomysłowy i żądny przygód, nadal jest podekscytowany i zachwyca się swoimi bohaterami, nawet po tym, jak został Smoczym Wojownikiem, czasami pozostawiając ich zawstydzonych swoim zachowaniem. Ponieważ Po jest mniej poważny i zdyscyplinowany niż inni mistrzowie, ma również tendencję do myślenia bardziej nieszablonowego i znajduje inne, kreatywne sposoby rozwiązania problemów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Po złamał również pewne zasady i tradycje (a także nadal ma zwyczaj łamania rzeczy fizycznych), choć często jest to niezamierzone. Brak dyscypliny i niepoważna osobowość Po często dają mu niezamierzoną przewagę nad wrogami, ponieważ w połączeniu z jego wyglądem powoduje to, że wrogowie go lekceważą lub nie starają się traktować go poważnie, więc często są zszokowani, gdy Po okazuje się być wytrwałym i niesamowicie utalentowanym wojownikiem.

Choć stał się bardziej pewny siebie, odkąd został Smoczym Wojownikiem, Po ma jednak chwile zastraszenia i zwątpienia. Nawet gdy próbuje mówić twardo, to hałaśliwe zachowanie staje się bardziej komiczne niż groźne i być może stanowi to przykrywkę dla jego niepewności. Mimo to Po ma poczucie godności i buntu, jak pokazano w pierwszym filmie, kiedy kłócił się z Mistrzem Shifu, gdy próbował opuścić pałac, oraz w drugim filmie, kiedy kłócił się z Tygrysicą w celu odnalezienia Shena.

Dodatkowo w drugim filmie, Po okazał się dość uparty, jeśli chodzi o przyznanie się do swoich problemów, nawet w obecności przyjaciół, ponieważ rozwinął silne wątpliwości co do własnej tożsamości po tym, jak dowiedział się, że został adoptowany przez pana Pinga i zobaczył wizje swojej biologicznej rodziny. Ta wewnętrzna walka pokazała, że ​​Po stara się pozostać wierny swojej idei silnego „hardkorowego” wojownika, który jest niewrażliwy na emocje. Był również na tyle wytrwały, że nie zważał na ostrzeżenia swoich przyjaciół i narażał się na niebezpieczeństwo, aby znaleźć odpowiedzi na temat swojej przeszłości. Jednak po znalezieniu prawdy o tym, co stało się z jego rodzicami, panda był w stanie porzucić ten dylemat, zachowując uznanie dla życia, które prowadził, i osiągnął wewnętrzny spokój, nie pozwalając tragedii określić to, kim jest.

Cytaty

Ja śnię o Kung Fuu!

Nie żądam zapłaty za mocarność ani za mą przystojność.

Ciekawostki

  • Po pierwotnie nazywał się Marv, według Carlosa Grangela i Nico Marleta (projektantów postaci).
Advertisement