Orihime Inoue jest jedną z postaci w mandze i anime Bleach. Jest przyjaciółką z dzieciństwa Ichigo Kurosakiego, a także jego obiektem miłosnym (późniejszą dziewczyną i żoną), a także uczennicą szkoły średniej w Karakura.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Yuki Matsuoka, a w wersji Stephanie Sheh.

Charakterystyka

Wygląd

Orihime jest nastolatką średniego wzrostu. Ma brązowe oczy i długie, sięgające do pasa, pomarańczowe włosy. Jej najbardziej zauważalną cechą fizyczną jest jej smukła, ale zaokrąglona figura jak na nastolatkę, szczególnie jeśli chodzi o jej duże piersi, co wiele postaci zauważa. Z przodu głowy ma grzywkę a po bokach ma spinki do włosów, które usuwa tylko podczas snu, ponieważ są noszone ku pamięci jej brata.

Siedemnaście miesięcy po porażce Aizena włosy Orihime stają się pełniejsze i bardziej falujące. Grzywka naturalnie komponuje się z twarzą bez spinek do włosów, a także zwisają jej, nad uszami. Przestaje nosić spinki do włosów i zamiast tego trzyma je przypięte do lewego kołnierza mundurka szkolnego.

Osobowość

Orihime ma bardzo żywiołową osobowość. Jest bardzo urocza i jest dobrą przyjaciółką dla prawie wszystkich. Potrafi być niezdarna i czasami się śmieje lub rumieni, gdy jest w pobliżu Ichigo, ale z czasem zaczęła czuć się bardziej komfortowo w pobliżu niego. Jej sympatia do Ichigo zaczęła zamieniać się w czystą, bezwarunkową miłość do niego. Kiedy wyjechała do Hueco Mundo, Orihime prawie pocałowała śpiącego Ichigo, ale nie mogła się do tego zmusić i ze łzami wyznała mu swoje uczucia. Jest trochę zazdrosna o związek Ichigo i Rukii i powiedziała o tym Rangiku Matsumoto, jak źle się czuła myśląc w ten sposób i że tak bardzo troszczy się zarówno o Ichigo, jak i Rukię oraz że powinna być szczęśliwa. Jest znana z tego, że wymyśla jedne z najdziwniejszych dań z kombinacjami różnych przypraw, w zasadzie wywołując często wstręt u wszystkich. Jeśli chodzi o sytuacje, w których angażuje swoich przyjaciół, robi wszystko, co w jej mocy, aby stać się na tyle silną, aby nie była dla nich ciężarem i próbuje zawsze ich chronić.

Ciekawostki

  • Orihime jest dosyć podobna do Kyrie z Devil May Cry 4. Podobieństwa wyraża Stephanie Sheh, mająca ten sam kolor włosów i osobowość. Sukienka Arrancar, którą nosi, przypomina sukienkę Kyrie.