Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Autoboty, transformacja i jazda!

—Najsłynniejszy tekst Optimusa

Optimus Prime, pierwotnie znany jako Orion Pax, jest głównym bohaterem serii Transformers.

Jest przywódcą bohaterskich Autobotów, zaprzysiężonych obrońców ludzkości i Cybertronu, i walczy z zagrożeniem ze strony Decepticonów i ich złego władcy Megatrona. Głównym trybem pojazdu Optimusa Prime'a była zwykle duża ciężarówka i jest on ogólnie postrzegany jako jeden z najpotężniejszych Autobotów na Ziemi.

Optimus Prime to tytułowy, ostateczny główny bohater popularnego Transformers Generation 1.

Głosu użyczył mu Peter Cullen w filmach liva-action i w animowanej serii Tranformers: Prime. W jego rolę wcielali się także Garry Chalk i David Kaye.

Osobowość

Kreskówki

Optimus to bardzo odważny i silny przywódca, który walczy z równym współczuciem i siłą, ceni sobie całe życie i nie chce kłaniać się tyranii ani przerażeniu. Wszystkie jego działania mają prowadzić do trwałego pokoju, a przemoc postrzega tylko jako ostateczność. Jest bezpośredni, mądry i optymistyczny. Wierzy w dobro wszystkich, nie patrzy z góry na ludzi i inne istoty jako pomniejsze, jak robi to Megatron.

Nie lubi też rapowej muzyki, co stawia go w sprzeczności z innymi Autobotami, takimi jak Blaster czy Jazz. Optimusa potajemnie nękają wątpliwości i pacyfizm, co czyni go niechętnym wojownikiem.

Komiksy

Optimus jest odważnym i inspirującym liderem, który pod swoim przywództwem potrafi zebrać innych. W młodości był arogancki i lekkomyślny, co doprowadziło go do błędnej oceny sytuacji Underbase na Cybertronie. Optimus wiele razy popadał w rozterki i wątpliwości. Napięcie wojny wpłynęło na jego psychikę, nawet będąc gotowym poświęcić cały statek Autobotów, w tym siebie, aby raz na zawsze pokonać Megatrona. Po tym, jak plan się nie powiódł, Optimus żałował, że zostawił Decepticony na Ziemi, ale skierował ten żal na obronę swojego nowego domu. Optimus okazał się miłą i charyzmatyczną postacią, zawsze otwartą, by wyciągnąć rękę do ludzkości, odmawiając użycia Matrycy Stworzenia do stworzenia istot posiadających jedynie zdolność zabijania. Mógł nawet przekonać takie osoby jak Scorponok, aby sprzymierzyli się z nim w obliczu większego zagrożenia.

Moce

Będąc transformerem, Optimus Prime może przekształcić się w kabinę Kenworth K1000 nad ciężarówką. Dzięki temu może poruszać się z bardzo dużą prędkością. Zwykle używa miotacza jonowego, karabinu, który może strzelać śmiercionośnymi pociskami wybuchowymi i/lub armaty zaporowej, innego karabinu, który strzela głowicami bojowymi wypełnionymi 3000 funtów TNT. Ma także kilka broni do walki wręcz, takich jak topory energii, podwójne chowane miecze i haki. Potrafi również podnieść ponad 2000 ton, a w jego piersi znajduje się mistyczny talizman, znany również jako Matryca Przywództwa Autobotów i Matryca Kreacji, noszona przez wszystkich przywódców Autobotów. Kiedy Optimus się zmienia, jego kabina zamienia się w miotacz jonów, a jego przyczepa odłącza się, tworząc pokład bojowy. Ten pokład obsługuje mobilną stację bojową i kwaterę główną uzbrojoną w różnorodną artylerię i broń laserową, która strzela automatycznie.

Ciekawostki

  • Magazyn Total Film uznał Optimusa Prime za 30. najlepszego filmowego superbohatera wszechczasów.
  • Optimus Prime ma co najmniej 9 milionów lat.
  • W Chinach są ogromne posągi Optimusa.
  • W State Games Optimus używa jako nazwiska „Prime”, bez specjalnych konotacji. Po tym, jak powiedziano, że „Prime” był tytułem tych, którzy nosili Matrycę, jest to anomalne.