FANDOM

Neji Hyūga jest jedną z postaci w mandze i anime Naruto. Był shinobi na poziomie jōnina z klanu z Konohagakure - Hyūga i członkiem Drużyny Guya. Zmarł, poświęcając własne życie, aby ocalić swoją kuzynkę Hinatę.

Charakterystyka

Wygląd

Neji był wysokim, chudym młodzieńcem. Miał długie, ciemnobrązowe włosy, które luźno opadały mu na plecy. Kiedy był młodszy, nosił w dwóch pasmach złote sprzączki, jednak, będąc starszym, pozbył się niepotrzebnych ozdób. Podobnie jak inni członkowie jego klanu, miał duże, białe oczy (stąd nazwa Byakugan), których tęczówki widać dopiero, kiedy Hyūga zaczynają używać swoich umiejętności.

Młodzieniec nosił na czole czarną opaskę Konohy, która zasłaniała pieczęć gałęzi klanu. Ujawnił ją dopiero, kiedy Naruto strącił opaskę z głowy młodego geniusza.

W pierwszej części serii, Neji nosił białą kurtkę z wysokim kołnierzem, czarne spodnie i niebieskie sandały. Jego prawą nogę i rękę ciasno okrywały bandaże. Przy lewym udzie wisiała okrągła kabura na zwoje, a prawe udo obciążała kabura na broń. Ubiór i jego kolorystyka zmieniły się w drugiej części. Zamiast kurtki i spodenek miał biały zestaw (kaftan z długimi, szerokimi rękawami i spodnie do kostek), obciążony jasnoszarym materiałem. Kaftan zapinany był na jeden, jedyny guzik na prawej piersi. Stopy zasłaniały mu czarne sandały.

Osobowość

Jako dziecko Neji był miły i skłonny do uśmiechania się; w trzecie urodziny Hinaty zwierzył się ojcu, że uważał ją za uroczą. Stracił te cechy po śmierci ojca, stając się być poważnym, zimnym i bardziej dojrzałym niż większość osób w jego wieku. Przez lata kierował się fatalistycznym przekonaniem, że losy jego i wszystkich innych były determinowane od urodzenia i były nieuniknione. Postrzegał swoje przeznaczenie jako rzadki talent, przez co arogancko stawia się ponad tymi, których uważa za „słabszych” niż on sam. Zauważył również, że jego talenty zawsze będą upośledzone przez obowiązkową służebność w głównym domu Hyūgi, co go oburzyło, przez co też została podsycona jego wrogość do głównego domu i jego członków.

Neji podzielił się swoją filozofią losu z tymi, których spotkał, z radością mówiąc im, kiedy zbaczają ze ścieżek, które im wytyczyli, na przykład próbując przekroczyć swoje naturalne ograniczenia lub próbując go pokonać w walce, gdy brakuje im jakichkolwiek oczywistych zdolności do tego. Kiedy podzielił się swoją filozofią z Hinatą, doszła do wniosku, że jego naleganie na przeznaczenie było dla niego bolesne, co spowodowało wewnętrzne cierpienie: tak bardzo chciał udowodnić swoją obecność w głównym domu, ale nie był w stanie tego zrobić. Neji próbował zabić ją w gniewie za te słowa. Naruto Uzumaki również nie zgodził się z Nejim, twierdząc, że ten nie zdawał sobie sprawy ze swojego przeznaczenia, ponieważ w rzeczywistości powstrzymywał się. Neji początkowo szydził z sugestii Naruto, ale został zmuszony do ponownej oceny, gdy Naruto, „porażka”, pokonuje go, „geniusza”, w walce.

Na podstawie swoich doświadczeń z Naruto Neji czuł, że los nie jest nieunikniony, ale raczej przeznaczenie człowieka jest tym, co się z nim dzieje; był wdzięczny wobec Naruto za uwolnienie go z wcześniejszej „ciemności”. Los, który ostatecznie wybrał dla siebie Neji, miał stać się wystarczająco silny, aby nigdy więcej nie przegrać, chociaż jego nieuniknione przeznaczenie wkrótce się spełniło. W dążeniu do tego celu trenował ze swoimi kolegami z drużyny, których marzenia wspierał, a następnie z członkami głównego domu, z którymi stopniowo zaczął naprawiać relacje. Z czasem jego pragnienie, aby stać się silniejszym, stało się tak samo motywacją, aby nigdy nie przegrać. W szczególności wziął na siebie odpowiedzialność jako członek oddziału, aby zapewnić bezpieczeństwo Hinacie, okazując jej większą troskę niż ktokolwiek inny w sytuacjach bojowych, i ostatecznie oddając swoje życie, aby ją ocalić.

Ptaki były często używane do scharakteryzowania filozofii i rozwoju Nejiego: chociaż czuł się związany przeznaczeniem i przeklętą pieczęcią na czole, opisywał swoje osobiste doświadczenia jako ptaka w klatce; po pokonaniu przez Naruto, zauważył w pamięci ojca, ile ptaków latało swobodnie na świecie; starając się przezwyciężyć ograniczenia swojego Byakugana, obserwował ptaki z daleka, ale nigdy nie zauważył tego w martwym polu; po jego śmierci Zjednoczone Siły Shinobi przyjęły formację ptaków ku jego pamięci.

Galeria

Linki zewnętrzne