Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Ale się napaliłem!

—Hasło bojowe Natsu.

Teraz mam ogień w brzuchu!

—Inne hasło bojowe Natsu.

Natsu Dragneel jest głównym bohaterem mangi i anime Fairy Tail.

Jest Ognistym Pogromcą Smoków i członkiem Gildii Fairy Tail. Jest przybranym synem Igneela, a później okazał się młodszym bratem Zerefa Dragneela i nieślubnym wujkiem Augusta. Pierwotnie zmarł nieco ponad 400 lat temu, zanim został przywrócony do życia przez swojego starszego brata jako najpotężniejszy Demon jaki kiedykolwiek istniał, znany jako E.N.D. lub Etherious Natsu Dragneel. Był także jednym z pięciu wyszkolonych przez smoki Zabójców Smoków, wysłanych w przyszłość mniej więcej w tym samym czasie co jego odrodzenie, mając dodatkowy cel w pokonaniu Acnologii.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Tetsuya Kakihara, a w wersji angielskiej Todd Haberkorn.

Charakterystyka

Wygląd

Natsu jest szczupłym, muskularnym młodym mężczyzną średniego wzrostu o lekko opalonej karnacji, czarnych oczach i sterczących różowych włosach; Natsu ma bliznę po prawej stronie szyi, ukrytą pod szalikiem. Po swojej tytanicznej bitwie z Łotrem Cheneyem z przyszłości, Natsu zyskuje bliznę w kształcie krzyża po lewej stronie brzucha, będącą wynikiem dwóch śmiertelnych ran, które mężczyzna zadał mu podczas kilku kłótni. Po walce z Zerefem zyskał nową bliznę na policzku. Jego czerwony znak gildii znajduje się tuż pod prawym ramieniem.

Główny strój Natsu składa się z czarnej kamizelki bez rękawów, obszywanej złotem, często rozpiętej, odsłaniającej jego nagą klatkę piersiową, z czarnej tkaniny sięgającej do kolan, trzymanej przez skórzany brązowy pasek ze srebrną, owalną klamrą, białych spodni do kolan z czarnymi wstążkami, grubą czarną opaską na lewym nadgarstku, czarne sandały z odkrytymi palcami i szalik we wzór łuski, który otrzymał od swojego przybranego ojca Igneela. Znany jest również z noszenia zwiniętej kołdry przypiętej na plecach, choć rzadko nosi ją w walce.

W roku X791 strój Natsu otrzymuje niewielkie zmiany. Nosi teraz swoją kamizelkę z otwartym kołnierzem i jednym rękawem, która jest zamiast tego schowana i zapinana na zamek. Rękaw zakrywa lewe ramię Natsu, pozostawiając jego ślad Fairy Tail, a także całe jego prawe ramię, w konsekwencji odsłonięte. Natsu nadal nosi szalik Igneela i zachowuje tę samą dolną część garderoby. Teraz nosi opaskę na prawym nadgarstku.

W roku X792 Natsu jest widziany w dużym, poszarpanym, ciemnym płaszczu ze swoim charakterystycznym szalikiem. Jego spodnie są podarte i połatane, a ręce i nogi owinięte bandażami. Później odrzuca ten strój na rzecz swojego starego, chociaż trzyma bandaże na prawym ramieniu. Później okazało się, że te bandaże ukrywają tatuaż smoka na jego ramieniu, który zawiera ostatnie pozostałości mocy Igneela, które ukrywał, aby ukryć swoją moc, lecz po użyciu go w nim jednorazowo tatuaż znika i całkowicie rezygnuje z tych bandaży.

Osobowość

Natsu jest psotnym, beztroskim i lekkomyślnym chłopcem z natury i pomimo konsekwentnych bójek z innymi członkami Fairy Tail jest zaciekle lojalny i opiekuńczy. Natsu miał bezpośredni umysł i często zajmował się problemami, stosując podejście praktyczne. Nawet gdy był lekceważony lub spotykał się z oczywistą wrogością, Natsu rzadko odwzajemniał te uczucia i często zaprzeczał chowaniu urazy. Odmówił jednak wybaczenia Jellalowi Fernandesowi za spowodowanie płaczu u Erzy Scarlet, ale ostatecznie to zrobił i uznał go za kolejnego ze swoich sojuszników. Od czasu do czasu okazywał współczucie swoim wrogom, na przykład gdy Erik został zdradzony przez Mózg. Natsu nawet okazał współczucie Acnologii, mimo że nienawidził Króla Smoków od czasu, gdy zabił Igneela, po tym, jak zobaczył, jak pomimo swojej złości, jest naprawdę złamanym człowiekiem, który stracił wszystko z rąk smoków i szukał zniszczenia tylko dlatego, że nic mu nie zostało.

Miał szczególnie bliskie i konkurencyjne relacje z innymi członkami gildii - Grayem Fullbusterem i Erzą. Z tym pierwszym od najmłodszych lat rywalizował, pozornie ze względu na ich przeciwstawne siły i chociaż często potępiali się nawzajem co sugerowałoby brak przyjaźni między nimi, regularnie wspierają siebie nawzajem, nawet gdy byli na siebie wściekli. Miał podobny związek z Erzą - zarówno on, jak i Gray bali się jej, odkąd po raz pierwszy zaczęli walczyć i wydawało się, że w przeszłości mieli całkiem dobre stosunki, ponieważ według niej często brali razem prysznic z powodu niepokoju Lucy Heartfilii. Dość szybko zaprzyjaźniał się z ludźmi, uważając Lucy za przyjaciółkę i był chętny do współpracy już po kilku dniach jej poznania.

Natsu rzadko wykazuje jakąkolwiek przewrotność w stosunku do płci przeciwnej, odnotowano tylko dwa przypadki. Pierwsza jest widoczna przed Wielkimi Igrzyskami Magii, kiedy widzi się, jak próbuje zerknąć wraz z kilkoma innymi jego męskimi kolegami z Gildii na kąpiące się kobiety; po drugie, gdy Lucy wpada na niego nago, a on wpatruje się w jej ciało, nawet przez chwilę dotykając jej piersi.

Natsu nieustannie próbował udowodnić innym swoją siłę. W różnych momentach rzucał wyzwanie Erze, Laxusowi Dreyarowi, Mirajane Strauss, a nawet Gildartsowi Clive'owi (w skrócie, wszystkim obecnym Czarodziejom Klasy S w Fairy Tail), by z nim walczyli, choć za każdym razem był pokonany. Pomimo swoich porażek, Natsu nie ma złej woli, ponieważ uważa, że ​​wszyscy w Gildii są jego rodziną. Natsu posunął się nawet do obrony Laxusa przed swoim rozczarowanym dziadkiem i mistrzem Gildii Fairy Tail, Makarovem Dreyarem po jego próbie przejęcia Gildii. Ze względu na jego lekkomyślną naturę w walce, zwykle kończą się to rozległą destrukcją. To również ta lekkomyślna natura powstrzymywała Natsu przed wykorzystaniem pełnego potencjału, chociaż nie jest to dla niego żadna przeszkoda, chyba że ma do czynienia z naprawdę potężnym przeciwnikiem, ponieważ będąc lekkomyślnym, został solidnie pokonany przez Erzę, Laxusa i Gildartsa i został z łatwością pokonany przez potężniejszych wrogów, ale kiedy już się opanował, okazał się dla nich większym wyzwaniem w prostej walce. Zamiłowanie Natsu do walki pozwoliło mu rozwinąć raczej strategiczny umysł, pomagając mu przy różnych okazjach znaleźć błędy w technikach przeciwnika lub po prostu słabości, które posiadają. Natsu również pokonał swoich przeciwników czystym dowcipem, a nie brutalną siłą. Natsu, jak przystało na jego lekkomyślność i zamiłowanie do walki, nigdy nie wycofał się z żadnego pojedynku. Jednak Natsu absolutnie brzydzi się ideą wojny, postrzegając pomysł śmierci tysięcy ludzi na darmo w bitwie jako odrażający.

Natsu był bardzo blisko z siostrą Mirajane, Lisanną Strauss, i z tego powodu po jej rzekomej śmierci nikt w Fairy Tail nie wspomniał o niej z szacunku dla jego uczuć. Jednak po powrocie Lisanny do Świata Ziemi z Edolas tak się już nie stało.

Jako Zabójca Smoków Natsu cierpi na chorobę lokomocyjną. Zaczyna chorować podczas jazdy jakimkolwiek środkiem transportu, nawet jeśli transportem są inni ludzie, jak pokazano, gdy był niesiony przez Lucy. To jednak nie dotyczyło Happy'ego, ponieważ uważa go za rodzinę, a nie środek transportu. Natsu może zachorować, patrząc na jakąkolwiek formę transportu lub po prostu o tym myśląc. Pomimo swojej naturalnie tępej natury Natsu jest dość spostrzegawczy i rozumie uczucia swoich przyjaciół. Po walce z Gildartsem podczas Procesu Awansu Magów Klasy S, gdzie Gildarts pokazał, jak zdeklasowany był Natsu, ten zrozumiał i zaakceptował strach i wykorzystał tę akceptację, aby pomóc swoim kolegom z gildii. Gniew Erzy (choć dla humorystycznego posmaku), transport i Rada Magii to jedyne rzeczy, których obawiał się Natsu.

Chociaż Natsu uważa, że ​​jego rodzina w Fairy Tail jest ważniejsza niż jego biologiczna rodzina, nie jest całkowicie pozbawiony empatii wobec nich. Kiedy w końcu zobaczył swoich rodziców, był zszokowany i autentycznie zrozpaczony obserwowaniem ich śmierci, prawdopodobnie tak jak w przeciwieństwie do Zerefa, nie żywił do nich urazy. Zlitował się nawet nad tragedią Zerefa i pomimo złości na niego za jego czyny, nie żywił trwałej urazy i wybaczył mu.

Ciekawostki

  • W krótkiej wersji Fairy Tail Natsu nie był człowiekiem, ale duchem z rogami.
  • Oryginalny kolor ubrania Natsu miał być czerwony. Jednak Hiro Mashima zdecydował się zmienić go na czarny, ponieważ chciał lepszego kontrastu między ogniem Natsu a jego ubraniem.
  • Hiro Mashima powiedział, że Żelazna Pięść Ognistego Smoka jest charakterystycznym ruchem Natsu.
  • Natsu jest często uważany za jednego z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych bohaterów anime, poza tym, że jest jednym z głównych członków serii Shōnen Magazine.
  • Jego angielski aktor głosowy, Todd Haberkorn, znany jest też z ról Allena Walkerao, Tsukune Aono, Death the Kida i Linga Yao.
Advertisement