FANDOM

Nie przepraszaj... Doświadczyłem wiele ciężkich czasów dorastając jako jinchūriki, lecz nigdy nie obwiniałem ciebie ani tatę. Nie mogłem zrozumieć czym jest miłość rodzicielska, ponieważ was nigdy tu nie było... więc mogę jedynie zgadywać... Lecz teraz wiem... Żyję, ponieważ ty i tata poświęciliście swoje życie dla mnie i wypełniliście mnie miłością zanim Dziewięcioogoniasty był wewnątrz mnie! Tak więc jestem tu, szczęśliwy i zdrowy! Jestem szczęśliwy, że skończyłem na byciu waszym synem!

—Naruto do swojej matki

Skończ ze swoim głupim rozumowaniem! Miałem zamiar powiedzieć, że wycierpię każdy ból dla swoich przyjaciół! Nie zamierzam się na nich poddać!! To może jestem tylko ja będący samolubny, ale... nie mając swoich przyjaciół tutaj... jest dla mnie najbardziej bolesną rzeczą!! Koniec kropka!!!!

—Naruto do Obito

Naruto Uzumaki (うずまきナルト, Uzumaki Naruto) jest głównym, tytułowym bohaterem mangi i anime Naruto praz postacią drugoplanową w mandze i anime Boruto.

Charakterystyka

Wygląd

Jak stwierdził Jiraiya, Naruto wykazuje uderzające podobieństwo do swojego ojca; posiada sterczące, blond włosy i błękitne oczy, choć odziedziczył kształt oczu i twarzy po swojej matce. Jego charakterystyczną cechą są trzy ślady, przypominające wąsy na jego obu policzkach. W czasie Czwartej Światowej Wojny Shinobi, Dan Katō początkowo pomylił Naruto z Nawakim ze względu na ich wyraźne podobieństwo. Naruto był dość niski jak na swój wiek w czasie I części, choć w II części stał się wyższy od Sakury. Naruto początkowo nosił zielone gogle na swojej głowie, lecz zaprzestał ich noszenia po zostaniu geninem.

W I części, Naruto nosił pomarańczowo-niebieską kurtkę z białym kołnierzem, wirem ze sznurkami po lewej stronie oraz czerwonym symbolem klanu Uzumaki na plecach. Nosił także pomarańczowe spodnie z futerałem na shurikeny na swoim prawym kolanie, niebieskie sandały oraz niebieski ochraniacz na czoło, podarowany mu przez Irukę po ukończeniu Akademii. W II części, Naruto nosi bardziej pasujący strój po znoszeniu swojego oryginalnego w czasie treningu z Jiraiyą, z t-shirtem lub siatkowanym pancerzem pod spodem. Pomimo zachowania wirów i pomarańczowych spodni, niebieskie akcenty jego stroju zostały zmienione na czarne: jego ochraniacz na głowę (który jest teraz dłuższy), sandały oraz pomarańczowa kurtka, w których czarny kolor wykazuje większą wagę niż wcześniej niebieski. W czasie walki z Painem, Naruto przez krótki czas miał na sobie czerwony płaszcz na krótki rękaw ze wzorem z czarnych płomieni wokół obszycia i nosił ze sobą duży zwój z tyłu swoich pleców.

Naruto stracił swoją prawą rękę po zakończeniu Czwartej Światowej Wojny Shinobi, lecz później została ona zastąpiona w pełni manualna protetyczną ręką, utworzoną z komórek Hashiramy Senju i kompletnie zawiniętą w bandaże. W The Last: Naruto the Movie, Naruto ponownie urósł, będąc jedną z najwyższych osób w swojej dawnej klasie, ściął swoje włosy na krótko i nosił czarny elastyczny ochraniacz na głowę. Oprócz swoich spodni i sandałów, nosi czarną kurtkę od uniformu z pomarańczowym zamkiem i guzikami na talii i rękawach, które czasami podwija. Posiada czerwoną przepaskę na lewej ręce z symbolem klanu Uzumaki. Po zostaniu Hokage, Naruto przywdziewa okrycie podobne do tego, które nosił jego ojciec: białą pelerynę, która posiada czerwony wzór płomieni na obszyciu, zawiązywana na czerwony sznurek i posiadająca znaki kanji na plecach oznaczające "Siódmy Hokage" (, Nanadaime Hokage), pisane poziomo i skierowane ku dołowi. Pod spodem nosi pomarańczową bluzę z czarnymi pasami (w mandze Boruto: Naruto Next Generations, kolory są odwrócone), czarne spodnie i sandały. Okazjonalnie zakłada tradycyjny kapelusz Hokage, lecz zaprzestał noszenia ochraniacza na głowę.

Osobowość

Naruto jest opisywany jako huczny, żywiołowy i niekonwencjonalny, dość podobny do Hashiramy Senju. Odziedziczył po swojej matce tik nerwowy, kończąc większość wypowiedzianych przez siebie sentencji słowem "Dattebayo!" (だってばよ!) kiedy jest podekscytowany bądź sfrustrowany. Choć odpowiada najlepiej na rywalizację i nie boi się poprosić o wsparcie, Naruto jest dość naiwny, prosty i wolno rozumie różne zasady lub sytuacje. Często potrzebuje uproszczonej analogii, aby pojąć wytłumaczenie i może zapomnieć o niektórych konceptach, których sam wcześniej dopatrzył jeśli stanie się zbyt emocjonalny. Naruto jest świadom swoich błędów i przyznaje, że udaje silnego, aby ukryć wynikające z nich wstyd i frustrację. Pomimo swojej naiwności, Naruto potrafi być dość spostrzegawczy, dostrzegając szczegóły, które zostały niedostrzeżone przez innych i utrzymując informacje zdawkowo zgrupowane przez konwersację.

Dorastanie jako sierota cierpiąca wiele lat z powodu nienawiści i społecznej izolacji mieszkańców Konohy, wpłynęło na osobowość Naruto na kilka różnych sposobów: jest niebaczny w stosunku do formalności i społecznej etykiety, zwracając się do niektórych ludzi za pomocą przezwisk zamiast za pomocą zwrotów grzecznościowych, aczkolwiek w dorosłości Naruto nieco wyrósł z tej cechy, gdyż przestał zwracać się do Rocka Lee jako "Krzaczasta Brew" i nazywając go po imieniu; posiada wybredne nawyki żywieniowe w kwestii ramenu, jego ulubionej potrawy; posiada zboczoną stronę swojej osobowości, którą manifestuje za pomocą techniki Oiroke no Jutsu lub poprzez podglądanie kobiet w łaźniach; nie rozumiał prawdziwego pojęcia "miłości" wierząc, że kochanie lub bycie kochanym przez kogoś oraz ramen to takie same rzeczy. Pomimo swoich dziwactw i krytyki, które mu zdobyły, zostało powiedziane, że Naruto posiada osobowość, która przyciąga do niego ludzi, inspirując przyjaźnią i lojalnością dzięki autentycznej dobroci, która jest w stanie zmienić perspektywę innej osoby na świat. Dzięki temu jest w stanie zbudować znaczące relacje. których tak mu brakowało w dzieciństwie; Mędrzec Sześciu Ścieżek wierzy, że dobroć Naruto jest specjalnym prezentem, który pozwolił mu na uratowanie Kuramy od swojej nienawiści. Naruto głęboko miłuje te więzi i jest w stanie posunąć się do wszelkich środków, aby móc je chronić, czego najlepszym przykładem jest ucieczka Sasuke z Konohy.

Ciekawostki

  • Spirale i wirowane wzory są powracającym tematem w Naruto, zwłaszcza w odniesieniu do samego charakteru Naruto Uzumakiego. Słowo/nazwa „Naruto” może oznaczać „wir”. Nazwisko „Uzumaki” to gra słów „spirala” (), ponieważ odnosi się do trójwymiarowej spirali, jak wir lub kłębowisko. „Uzumaki” może także oznaczać „wir” w odniesieniu do wirów Naruto (), nazwanych od miasta Naruto. Ponadto spirala była wykorzystywana jako symbol Uzushiogakure w Kraju Wiru, wioski, z której pochodziła matka Naruto, Kushina Uzumaki. Naruto to także posypka dodawana do ulubionego jedzenia naszego bohatera: Ramenu.
  • Naruto jest czwartym znanym jinchūriki, który przetrwał wydobycie ogoniastej bestii ze swojego ciała, wraz z Hagoromo ŌtsutsukiKushiną Uzumaki i Obito Uchiha.
  • Naruto jest trzecim znanym jinchūriki, który został mianowany Kage, wraz z Yagurą Karatachi i Gaarą.
  • W początkowej fabule mangi, Naruto był tak naprawdę demonicznym lisem, który żył swoim życiem jako ludzki chłopiec, a Dziewięcioogoniastym Lisem, który zaatakował wioskę był jego ojciec.
  • Choć nigdy nie był wychowywany przez Minato, Naruto na pozór odziedziczył po swoim ojcu styl walki, w którym prawie nigdy nie używa pieczęci ręcznych wraz z jego słynną techniką Kage Bunshin no Jutsu oraz kilkoma innymitechnikami.
  • 10 października — urodziny Naruto — były Dniem Zdrowia i Sportu w Japonii, gdy postać została stworzona. Święto było jednak przeniesione na drugi poniedziałek października w 1999 roku.
  • Naruto konsekwentnie znalazł się w pierwszej dwójce (pierwsze miejsce dwukrotnie) w ciągu pierwszych pięciu oficjalnych sondaży popularności postaci Shōnen Jump. W szóstej ankiecie postaci był jednak na czwartym miejscu. Według sondażu 3. Databooka postaci, który sumuje wszystkie głosy z sześciu pierwszych sondaży, Naruto zajął drugie miejsce. W najnowszej ankiecie Naruto odzyskał status i wrócił na pierwsze.

Galeria