Bohaterowie Wiki
Advertisement
Spoiler-alert-rubber-stamp-vector-14806587.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Miałem nadzieję, że całe miejsce spłonęło doszczętnie, cały ten cholerny świat.

—Naofumi Iwatani.

Naofumi Iwatani, często nazywany Bohaterem Tarczy, jest tytułowym głównym bohaterem powieści, mangi i anime The Rising of the Shield Hero.

Życie Naofumiego, byłego otaku i studenta uniwersytetu, zmieniło się na zawsze, kiedy został przeniesiony do Królestwa Melromarc wraz z trzema innymi młodzieńcami, z których każdy pochodził z alternatywnej wersji Japonii. Razem stali się Bohaterami, legendarnymi postaciami, które otrzymały dostęp do niesamowitej mocy niezbędnej do uratowania ich nowego świata przed zniszczeniem z rąk Fal. Niestety, Naofumi otrzymał Legendarną Tarczę, co stawiało go w niekorzystnej sytuacji, ponieważ nie miał żadnych ofensywnych wzmocnień ani statystyk. Okazało się to jednak najmniejszym z problemów Naofumiego.

W ciągu 72 godzin od wezwania (dzień w mandze), Naofumi został zdradzony przez swoją własną towarzyszkę Myne Sophię (która tak naprawdę była Malty S. Melromarc, pierworodną króla Aultcraya i drugą księżniczką Melromarc). Wrobiony w zbrodnię, której nie popełnił, Bohater Tarczy stał się pariasem w Melromarc, znienawidzonym przez prawie wszystkich. Pełen wściekłości Naofumi opuścił zamek z samymi ubraniami i legendarną tarczą. Od tego momentu rozpoczął przygodę jako poszukiwacz przygód, zmieniając się z fałszywie oskarżonego przestępcy w zbawiciela świata.

Poza serią Rising of the Shield Hero, Naofumi jest ważną postacią drugoplanową w drugim sezonie anime Isekai Quartet. Jest to crossoverowa seria, w której występują różne postacie z gatunku „Isekai”.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Kaito Ishikawa, który grał także Sakutę Azusagawę w Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai i Tenyę Idę w My Hero Academia, a w wersji angielskiej Billy Kametz.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

Naofumi ma krótkie czarne włosy, które sterczą we wszystkich kierunkach, wąskie zielone oczy i często ma poważny grymas na twarzy z powodu jego cynicznego spojrzenia na świat. Jednak od czasu do czasu widać u niego lekki uśmiech.

Pancerz, który nosi przede wszystkim, to Zbroja Barbarzyńcy +3, która przeszła liczne ulepszenia i transformacje. W zależności od sytuacji może przełączyć się na różne zestawy zbroi lub odzieży.

Bronią, którą posiada, jest Legendarna Tarcza, którą otrzymał, gdy został wezwany do innego świata.

Osobowość[]

Naofumi początkowo był niezwykle ufną i pozytywną osobą. Był również entuzjastycznie nastawiony do swojej sytuacji, kiedy został wezwany. Jednak jego mentalność zmieniła się drastycznie po tym, jak księżniczka Malty S Melromarc, zdradziła go.

Pozostawiony bez grosza przy duszy, wrobiony w gwałt i znienawidzony, Naofumi stał się nieufny, cyniczny i złośliwy wobec całego świata. Nie mógł ufać nikomu jako towarzyszowi podróży, chyba że byli niewolnikami. Zaczął zakładać, że wszyscy próbują coś od niego wyciągnąć.

Zdrada ze strony księżniczki pozostawiła go w niemal permanentnym stanie gniewu i wrogości, chociaż ukrywa je za spokojną i zrównoważoną osobowością. Ta mentalność odgryza mu się, gdy nieświadomie odpycha prawdziwych wyznawców Bohatera Tarczy i wysłanników Siltvelt.

Jego nienawiść do Malty nie zna granic, dochodząc do punktu, w którym staje się całkowicie apatyczny i ignorancki w stosunku do zalotów kobiet w ogóle. Na początku wyraża nawet niesmak i nienawiść do kobiet tylko dlatego, że są tej samej płci co Malty, choć nigdy tego wprost nie wyraża.

Z powodu Raphtalii i Filo staje się mniej wewnętrznie wrogo nastawiony do kobiet, ale wciąż świadomie ignoruje ich zaloty. Po tym, jak Raphtalia odnawia swój symbol niewolnika, kiedy pyta go, co myśli o jej ciele, odsłoniętym w momencie nałożenia znaku, pozostaje nieświadomy. W pewnym momencie jest nieco zdumiony, gdy Beloukas jest gotów zapłacić 35 sztuk złota za Raphtalię, gdy ona również stanie się pięknością.

W końcu odzyskuje więcej swojej troskliwej strony i zaczyna traktować Raphtalię jak córkę, a nie niewolnika.

Kiedy zakłada bazę operacyjną w Rock Valley, jest wyraźnie życzliwy dla niewolników pod jego dowództwem, zachowując jednocześnie swoje surowe nastawienie, ponieważ nadal nie waha się podjąć dyscypliny wobec innych, gdy jest to konieczne.

Naofumi kupuje niewolników, aby zapewnić im lepsze życie. Kiedy kupuje Raphtalię, dobrze ją karmi, daje jej lekarstwa, troszczy się o nią, chroni przed łobuzami i nagradza. Karci niewolników, jeśli odmawiają wykonania rozkazów. Zyskuje lojalność Raphtalii poprzez troskliwe, ale surowe traktowanie, tak że ta postanawia własnowolnie pozostać jego niewolnicą, gdy ma możliwość opuszczenia go. Podejmuje te działania, ponieważ są one dla niego praktyczne i korzystne na dłuższą metę — niezdrowy, niedożywiony i na wpół martwy niewolnik byłby bezużyteczny, więc nie może zrozumieć, dlaczego ktoś miałby źle traktować lub zaniedbywać niewolników.

Jego traktowanie Raphtalii rozciąga się na wszystkich jego niewolników, którzy zaczynają traktować go jak postać rodzicielską. Rozpieszcza i nagradza swoich niewolników, gdy dają z siebie wszystko, spełniają jego oczekiwania i gotuje dla nich w środku nocy, kiedy są głodni. Jego humanitarne traktowanie niewolników powoduje, że Rishia zastanawia się, czy to sam Naofumi jest ich niewolnikiem.

Naofumi do pewnego stopnia troszczy się o innych, chętnie dzieli pokój na łodzi z innymi poszukiwaczami przygód i zapobiega temu, co mogło doprowadzić do tego, że ci zwykli poszukiwacze przygód zapłacili sporą sumę za podróż na archipelag Cal Mira, w obliczu eksmisji z łodzi.

Naofumi jest również bardzo spostrzegawczy. Nie lubi być oszukiwanym i nie toleruje kradzieży. Na przykład jego uraza do Malty wyraźnie rośnie, gdy zdaje sobie sprawę, że jej sojusznik zabrał mu to, co ma być jego nową Tarczą, i stara się go osobiście pokonać. Kiedy kupcy próbują go oszukać lub gdy widzi łobuzów dręczących Raphtalię, wysyła na nich dosłownie potwory, ponieważ nie może atakować, jako iż może nosić tylko tarczę. Pod tym względem może być trochę sadystą, do tego stopnia, że ​​Raphtalia próbuje ostrzec łobuzów, by uciekali.

Ma realistyczne podejście do większości rzeczy, ponieważ sprzedaje łowców niewolników Siltvelt i wykorzystuje pieniądze, które otrzymuje, aby odkupić wszystkich ludzi z wioski Raphtalii, ku przerażeniu Eclair i Raphtalii za jego niekonwencjonalne działania. Zdając sobie sprawę, że nie może oddać bandytów strażnikom, wymusza na nich wszystko, gdyż strażnicy mogą przejąć stronę bandytów nad nim. Chociaż jego sojusznicy chcą, aby zachowywał się heroicznie i wybaczał, zachowuje się inaczej, żywiąc urazę i ciesząc się nieszczęściem tych, których nienawidzi.

Naofumi, w przeciwieństwie do niektórych innych bohaterów, przez większość czasu jest rozsądny. Jest przekonany do pozostania w Melromarc po wysłuchaniu argumentów królowej i Fitorii, dlaczego powinien zostać, mimo że nigdy nie otrzymał żadnych funduszy od korony do samego końca, nawet po tym, jak królowa przejęła władzę, ponieważ naród cierpiał z powodu Żółwiego Ducha Szaleństwa. Zamiast tego otrzymuje terytorium na ziemię prośbę.

Pomimo najbardziej nikczemnej postawy i nieco złego sposobu rozwiązywania problemów, jak na ironię, Naofumi jest prawdopodobnie najskuteczniejszym z bohaterów w załatwianiu spraw. Naprawia nawet problemy, które inni trzej bohaterowie albo zaczynają, albo pogarszają. Udaje mu się również poradzić sobie z Duchowym Żółwiem, co wymaga od niego rozweselenia sojuszniczych żołnierzy, podniesienia ich morali, zorganizowania ich i skutecznego kierowania ludźmi, których przeszłość niewątpliwie postawiłaby ich w sprzeczności z nim. Pomimo tego, że jest przedstawiany jako ta nieheroiczna i zła postać, nadal ma podstawowe zasady moralne, ponieważ jest gotów uratować nawet ludzi, którzy go skarcili lub w inny sposób skrzywdzili.

Kiedy Naofumi stał się kochany i uwielbiany przez publiczność, podczas gdy trzech innych Bohaterów zostało znienawidzonych przez te same osoby, które ich podziwiały, postanawia wziąć ich pod swoje skrzydła, pokazując, jak bardzo jest współczujący.

Okazało się, że Naofumi był pierwszym wyborem świętej broni, podczas gdy pozostali trzej bohaterowie byli trzecim wyborem. Duch tarczy przyjął, że Naofumi był jedynym Bohaterem Tarczy, który cierpiał najbardziej. Tarcza zawsze wybiera godną osobę, ponieważ pełni ważną rolę ochronną. Ale inne bronie zrezygnowały ze swoich najlepszych preferencji, ponieważ większość ich dawnych przywołanych bohaterów została wcześnie zabita, nie wypełniając swojej roli. Pozostali trzej bohaterowie mogą mieć potencjał, ale wciąż mieli pewne problemy. Ich nagrodą będzie naprawienie sytuacji, która doprowadziła do ich śmierci w ich pierwotnym świecie.

Naofumi ma zwyczaj nadawania przezwisk ludziom, których spotyka. Jego powody zwykle wynikają z tego, że nie zdradzili mu swojego imienia lub dlatego, że ich nienawidzi. W tym drugim przypadku nadaje im niezwykle poniżające przezwiska np. nazywając Malty "suką". W przypadku większości ludzi ma tendencję do nazywania ich na podstawie tego, kogo lub co mu przypominają, czasami dodając numer, jeśli czuje, że zachowują się jak ktoś, kogo zna.

Po tym, jak Naofumi został Bohaterskim Lustrzanym Wasalem w świecie Glass, jego przyjaciele zauważają, że pasowało mu to, biorąc pod uwagę to, jak zawsze „odzwierciedla” traktowanie go przez innych, obrażając tych, którzy obrazili go jako pierwsi i pomagając tym, którzy jemu pomogli.

Ciekawostki[]

  • Naofumi jest jedynym z przywołanych bohaterów, który nie zginął w swoim świecie, gdy przywołanie zostało aktywowane. Nie wiadomo, dlaczego tak się stało, ale sugeruje się, że jest to ślepa szansa na znalezienie księgi, która aktywowała jego przywołanie. Jego życie znacznie różniło się od pozostałych trzech bohaterów, ponieważ nie było ono złe i nie było dla niego fatalną ścieżką; jego życie było po prostu normalne.
  • Tarcza jest przyczepiona do jego ciała, dopóki Fale nie zostaną zatrzymane i zostanie zwrócony na Ziemię; nie ma tam magii, więc tarcza zniknie.
Advertisement