Motoko Kusanagi nazywana też Major jest główną bohaterką serii mang i anime Ghost in the Shell. Jest ona androidem dowodzącym specjalną, policyjną grupą zadaniową zwaną Sekcją 9.

Charakterystyka

Wygląd

Kusanagi jest dość wysoką, szczupłą młodą kobietą o niebiesko-fioletowych włosach i czerwono-fioletowych oczach (choć w oryginalnym filmie zmieniono je odpowiednio na czarne i niebiesko-szare). W pracy jej dwa główne stroje to jej wojskowy mundur khaki JGSDF i specjalny kombinezon bojowy.

Osobowość

Przez większość czasu Kusanagi nie jest bezmyślną gliną. Z technicznego punktu widzenia wszystkie prace w terenie, takie jak szpiegowanie, włamywanie się oraz zakup towarów na czarnym rynku, są nielegalne, ale oczekuje się, że wszystkie takie działania będą miały miejsce w sekcji 9 i zostaną ukryte z powodu porozumienia z premierem. Chociaż Kusanagi może czasami omijać zwykłą procedurę policyjną, aby oszczędzić tych, którzy w normalnych okolicznościach staliby się ofiarami systemu, poświęca się swojej pracy i zapewnia bezpieczeństwo społeczeństwu, więc jest bardziej niż chętna do poświęceń, jeśli uzna to za konieczne .

Cechą charakterystyczną Kusanagi jest jej nieustępliwa odwaga. Bardzo często okazuje się, że jest zbyt pewna siebie, do tego stopnia, że ​​jest samobójczo odważna i nie czuje strachu w sytuacjach, w których jej zatwardziali towarzysze są skłonni się wycofać. W ciągu całej serii było wiele okazji, w których Batou powiedział jej, żeby „nie robiła niczego głupiego”, a mimo to zaczyna to robić. Winą tego jest jej uzasadniona pewność siebie, biorąc pod uwagę, że może ona wyraźnie przewyższyć niemal każdego członka swojego wysoko wykwalifikowanego zespołu w danym obszarze i jest bardziej zaradna niż oni wszyscy razem wzięci. Jest również bardzo stoicka i wydaje się, że prawie nic nie jest w stanie ją zaniepokoić; Batou notuje to nawet raz, pytając, czy czegoś się boi. Niemniej jednak Kusanagi jest nadal bardzo ludzka i potrafi być zaskoczona lub przytłoczona.

Pomimo swojej pozornie zimnej postawy, Kusanagi jest daleka od bycia bezduszną. Uważa, że ​​jej koledzy oficerowie to nie tylko partnerzy, ale przede wszystkim przyjaciele, zwłaszcza Batou i Aramaki. Gardzi wszystkimi, którzy krzywdzą dzieci, ponieważ sama została śmiertelnie zraniona jako dziecko i została uratowana jedynie dzięki cybernetycznym ulepszeniom.

Galeria