Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Marioptds.png
Uwaga!

Kiedy ludzie zdadzą sobie sprawę, jak samotni są oni sami, staną się życzliwi.

—Mirajane Strauss do Freeda Justine'a.

Mirajane Strauss jest jedną z postaci w mandze i anime Fairy Tail. Jest Magiem Klasy S z gildii Fairy Tail, a także byłą modelką i często jest wzorem dla Tygodnika "Czarodziej". Jest najstarszą z rodzeństwa i starszą siostrą Elfmana i Lisanny Strauss.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Ryoko Ono, a w wersji angielskiej Monica Rial.

Charakterystyka

Wygląd

Mirajane to szczupła, młoda kobieta o wzroście poniżej średniego. Ma długie, białe włosy, które lekko kręcą się na końcach, a dwie grzywki otaczają jej twarz i sięgają do piersi; najbardziej charakterystyczną cechą jej fryzury jest krótki kucyk skierowany ku górze, uzyskany poprzez zebranie i zawiązanie włosów pokrywających jej czoło. Ze względu na to, że zawsze przyjmuje taką modę, jej włosy wydają się do niej dostosowywać, a włosy na jej czole pozostają skierowane do góry, nawet jeśli nie są związane. Ma duże niebieskie oczy i krągłe, zmysłowe ciało z dużymi piersiami. Jej biały znaczek Fairy Tail znajduje się na lewym udzie. Mirajane jest powszechnie znana ze swojej urody, będąc wizytówką Fairy Tail i wielokrotnie pozowała dla magazynu "Czarodziej".

Najczęściej spotykanym strojem Mirajane jest bordowa sukienka bez rękawów do kostek z plisowaną spódnicą. Pierś zdobi duża, różowa kokardka, a lamówki w podobnym kolorze okalają dość obszerny dekolt, pełniący rolę pasków i otaczający talię. Mirajane nosi również buty na wysokim obcasie, które pasują do jej sukienki, i uzupełnia ją o mały łańcuszek z przyczepionym do niego niebieskim owalnym klejnotem oraz bransoletkę z białych kwiatów okrążających jej prawy nadgarstek.

Podczas wykonywania jednej ze swoich piosenek po powrocie Drużyny Natsu z Wieży Niebios, pokazano ją w sukience w panterkę z prostymi wstawkami, rozciętą spódnicą, prostą wstążką w tym samym miejscu, co ta w jej standardowym stroju, podobnie dużą szarfę zawiązaną wokół talii, z dwoma dużymi brzegami zwisającymi po obu stronach i cienkimi ramiączkami podtrzymującymi sukienkę powyżej piersi. Na nogach nosiła sandały z przednimi paskami skrzyżowanymi w kształcie litery „X”. Później przerzuciła się na bardziej swobodny i skąpy strój, by wykonywać inną muzykę, na przykład skórzany pasek zakrywający jej piersi, dopasowaną skórzaną mini spódniczkę i kabaretki podtrzymywane na szelkach. Później, kiedy została związana, zakneblowana i schowana przez Gajeela Redfoxa, aby mógł śpiewać na jej miejscu i zaprzyjaźnić się ze swoimi nowymi kolegami z gildii, włożyła strój kelnerki Fairy Tail, składający się z ciemnej i krótkiej sukienki z jaśniejszymi krawędziami, z napisem „Fairy” na jaśniejszym pasku biegnącym od jej prawej piersi do lewego biodra oraz jasnym symbolem Fairy Tail na przedniej prawej części talii. Nosiła również mały, lekki kołnierzyk z cienką wstążką podtrzymującą go, jasne buty sięgające jej do ud i podobnie długie rękawiczki, sięgające prawie do ramion. Zarówno buty, jak i rękawice miały górne krawędzie przypominające paski, zapinane na guzik.

Na wyspie Tenrou przyjęła bardziej swobodny styl, a jej zwykłą sukienkę zastąpiono znacznie krótszą, prostą i jasną suknią, której jedyną szczególną cechą była bardzo mała, ciemna wstążka zajmująca to samo miejsce co ta na jej bordowym sukienka, w połączeniu z ciemnymi przeszyciami wokół dekoltu. Pokazano ją też w klapkach na stopach i nie nosiła już żadnych akcesoriów. Po tym, jak ten strój został rozdarty w wyniku walki z Azumą, zastąpiła go nową, podobną do ręcznika sukienką podtrzymywaną przez dwa paski okrążające jej szyję. Miała też większość swojego ciała owiniętą bandażami z powodu obrażeń.

Osobowość

W młodości Mirajane była znana jako „Demon” (魔 人 Majin), a przed pseudo-śmiercią Lisanny była bardzo przerażającą osobą, niesławną zarówno wśród gildii, jak i przestępców. Ubierała się w stylu punk-gotyckim i była raczej pełna temperamentu i złośliwości dla wszystkich, zwłaszcza wobec Erzy, z którą rywalizowała od dzieciństwa. Mimo to początkowo była bardzo wycofana i miała zastrzeżenia co do tego, kim jest ze względu na jej demoniczne moce. Mimo że Makarov zapewnił ją, że to tylko rodzaj magii, Mirajane zastanawiała się, czy jest w ogóle człowiekiem. Jednak zanim zdążyła się rzucić, jej brat i siostra byli w stanie połączyć się z nią ponownie, ucząc się własnej magii przejęcia.

Z powodu incydentu z przeszłości, związanego z widoczną śmiercią jej młodszej siostry Lisanny, Mirajane w jakiś sposób straciła wiele ze swoich magicznych zdolności i woli walki (z których oba powróciły), a jej osobowość drastycznie się zmieniła.

Teraz Mirajane jest kochającą i troskliwą osobą, która traktuje swoich przyjaciół, a nawet nieznajomych, z życzliwością. Mirajane odgrywa matczyną rolę w gildii i często jest widziana jako prowadząca bar w sali gildii. Rzadko jest ukazywana w złym nastroju i może tolerować wszystkie dziwactwa gildii. Jednak było kilka wydarzeń, które zaniepokoiły Mirajane, w tym odkrycie kradzieży pracy Klasy S przez Natsu Dragneela, Happy'ego i Lucy Heartfilię oraz jej późniejszy konflikt z Laxusem Dreyarem po zniszczeniu budynku gildii.

Zgodnie ze swoją matczyną rolą Mirajane jest bardzo zdeterminowana, by chronić swoich towarzyszy. Posunęła się tak daleko, że zmieniła swój wygląd, aby oszukać gildię Lorda Widm, by myślała, że ​​to Lucy, którą próbowali schwytać. Oprócz prowadzenia baru Mirajane wykazuje wielki talent nie tylko do modelowania, ale także do gry na gitarze i śpiewu. Jest bardzo popularna nie tylko wśród członków Fairy Tail, ale także wśród wielu osób spoza gildii. Lubi gotować od swoich najmłodszych, chłopczycowatych lat. Mirajane została opisana przez Lisannę jako dobra kucharka, przygotowująca jedzenie wraz z Elfmanem dla trójki Rodzeństwa Przejęcia. Nie lubi karaluchów. Jest wrażliwa na to, że nazywa się ją głupią, co pokazano, gdy płakała, ponieważ Gray nieświadomie nazwał ją idiotką.

Ciekawostki

  • Mirajane lubi gotować. Najbardziej nie lubi karaluchów.
  • Jej imię pochodzi od parodii nazwy użytkownika znajomego Hiro Mashimy z gry online. Pierwsza połowa jej imienia, Mira, oznacza „pokój.
  • Uważa Plue za najsilniejszego ducha wszechczasów.
  • Jak twierdzi Lisanna, jest dobra w gotowaniu.
  • Ulubionym jedzeniem Mirajane jest Kuzumochi, ponieważ według niej konsystencja tego jedzenia jest nie do odparcia.
Advertisement