Bohaterowie Wiki
Advertisement
Marioptds.png
Uwaga!

Naruto… To twój tata. Słuchaj… się swojej narzekającej matki.

—Ostatnie słowa Minato.

Minato Namikaze jest jedną z postaci w mandze i anime Naruto. Był Czwartym Hokage z Wioski Ukrytej w Liściach. Był także mężem Kushiny Uzumaki i ojcem Naruto Uzumakiego.

Oprócz tego, że był mężem Kushiny i ojcem Naruto, był także teściem Hinaty Hyūgi oraz dziadkiem Boruto i Himawari.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Toshiyuki Morikawa, a w wersji angielskiej Tony Oliver.

Charakterystyka

Wygląd

Minato był często porównywany z Naruto pod względem wyglądu fizycznego; obaj mają niebieskie oczy i sterczące blond włosy. Minato miał również długie grzywki po obu stronach twarzy. Według Jiraiyi Minato uchodził za bardzo przystojnego. Jego normalny strój składał się ze standardowego munduru Konohy z dwiema opaskami na obu rękawach, zielonej kamizelki ochronnej, niebieskiego ochraniacza na czoło i niebieskich sandałów. Po zostaniu Hokage zaczął nosić długie białe haori z krótkimi rękawami na swoim normalnym stroju, zapinane z przodu cienkim pomarańczowym sznurem. Haori było ozdobione motywami przypominającymi czerwone płomienie na krawędziach, a kanji oznaczające „Czwarty Hokage” (四 代 目 火影, Yondaime Hokage) zostało napisane pionowo w dół.

Podczas pobytu w Akademii nosił prosty biały strój z zielonymi lamówkami i kaptur. Po zostaniu pełnoprawnym shinobi, nosił dres z trzema paskami na rękawach, siateczkową zbroję, parę czarnych spodni i sandały.

Osobowość

Pomimo fizycznego podobieństwa do Naruto, Minato był bardzo pokornym i opanowanym człowiekiem. Będąc bardzo spostrzegawczym i przebiegłym, zauważono, że nie robi nic bez powodu. Doskonale zdawał sobie sprawę z terroru, jaki jego reputacja wzbudzała w rywalizujących ze sobą wioskach i czasami ją wykorzystywał, ale nawet wtedy zachowywał szacunek dla przeciwników. Minato również nie wtrącał się w sprawy osobiste innych ludzi, chyba że uważałby to za konieczne, i nie był typem, który żywi urazy, tylko współczując Obito, pomimo jego roli w śmierci jego i Kushiny. Jeśli już, Minato obwinia się za swoją śmierć z kilku powodów; nie mógł uratować Obito przed losem, który go zepsuł, Konohy przed trudnościami, które pojawiły się po jego odejściu, a nawet jego własnego syna Naruto przed bolesnym i trudnym życiem, które cierpiał jako sierota jinchūriki.

Naruto nie jest pozbawiony cech osobowości swojego ojca: obaj mają niezłomny chart ducha i zaciekłe ambicje, które prowadzą ich przez wszystkie wybory życiowe. Obaj są niezachwianie lojalni wobec Konohy i ich bliskich - przyjaciół i rodziny - i to oddanie inspiruje wszystkich wokół nich. Podobnie jak Naruto, Minato miał tendencję do tworzenia wątpliwych technik, chociaż w przypadku Minato wymyślił raczej skomplikowane nazwy niż rzeczywistą technikę. Było to widoczne, gdy nazwał „Scorch Release: Halo Hurricane Jet Black Arrow Style Zero”, chociaż później przyznał, że nie brzmiało to zbyt dobrze.

Po zostaniu Hokage, Minato zaczął być bardziej dumny z siebie, nazywając siebie „rudą”, co jest dumnym sposobem na powiedzenie „ja” lub „ja”, zamiast używać „watashi”, bardziej formalnego określenia siebie. Mimo to nie uczyniło go to wyniosłym, ponieważ nadal zwracał się do innych z odpowiednim honorem.

Ciekawostki

  • Jeszcze zanim okazało się, że jest biologicznym ojcem Naruto Uzumakiego, niektórzy fani już przewidzieli, że nim jest, ponieważ zarówno Naruto, jak i Minato mają ten sam kolor włosów.
  • Minato jest leworęczny, ale także oburęczny. Jest to pokazane, gdy przywołuje lewą ręką, co oznacza, że to właśnie tą ręką podpisał kontrakt, ale wykazano, że używa zamiennie swoich Kunai, a także Rasengana, bez oznak preferencji, której ręki użyć.
  • Przed swoją walką z Painem, Jiraiya wspomniał, że Minato częściowo zapieczętował Kuramę w Naruto z zamiarem opanowania przez Naruto określonej techniki. Chociaż nigdy nie zostało wyjaśnione, jaka to była technika, możliwe, że odnosił się do Kuli Ogoniastej Bestii, ponieważ tylko jinchūriki ma dostęp do tej techniki, nie licząc samych Ogoniastych Bestii, i oparł swój Rasengan na Kuli Ogoniastej Bestii.
Advertisement