Bohaterowie Wiki
Advertisement
Marioptds.png
Uwaga!

Ok, zróbmy to po raz ostatni, tak? Tym razem naprawdę. To jest to. Nazywam się Miles Morales. Zostałem ugryziony przez radioaktywnego pająka i przez jakieś dwa dni byłem jedynym Spider-Manem. Myślę, że znacie resztę. Skończyłem esej, uratowałem grupę ludzi, zostałem potrącony przez drona, zrobiłem to z tatą, w końcu spotkałem współlokatorkę, klepnąłem naklejkę tam, gdzie tata jej nigdy nie znajdzie, a kiedy czuję się samotny, jakby nikt nie rozumiał przez co przechodzę, pamiętam o moich przyjaciołach, którzy to rozumieją. Nigdy nie sądziłem, że będę w stanie zrobić cokolwiek z tych rzeczy, ale mogę. Każdy może nosić maskę. Wy możecie nosić maskę. Jeśli nie wiedzieliście o tym wcześniej, mam nadzieję, że teraz wiecie. Bo jestem Spider-Manem i nie jestem jedyny. Nie na dłuższą metę.

—Miles Morales.

Miles Morales jest głównym bohaterem filmu animowanego z 2018 roku Spider-Man: Uniwersum. Jest młodym nastolatkiem pochodzącym z Brooklynu. To bystry dzieciak, który został wepchnięty do nowej szkoły i ma trudności z przystosowaniem się do nowego środowiska. Ale jeszcze trudniej mu się przyzwyczaić do swojego zupełnie nowego i nieoczekiwanego życia jako Spider-Man. Z pomocą kilku zaskakujących nowych przyjaciół, Miles dowiaduje się, jak być prawdziwym bohaterem.

Głosu użyczył mu Shameik Moore.

Charakterystyka

Wygląd

Jest nastolatkiem pół-Puerto Rican i Afroamerykaninem. Przeszedł zryw wzrostu po ugryzieniu przez radioaktywnego pająka.

Początkowo nosił kostium Spider-Mana na Halloween jako superbohaterski strój. Jednak zmienił go w prawdziwy kostium Spider-Mana ze swojego świata, ale zmienił kolor za pomocą farby w sprayu i teraz jest to czarny strój Spider-Mana z czerwoną podszewką i jego symbolem pająka na piersi.

Osobowość

Miles jest towarzyskim i asertywnym nastolatkiem, który jest bardzo popularny w swojej dzielnicy, Brooklynie. Jest obiecującym dzieciakiem o ogromnym potencjale, który po prostu chce być normalny, ale często robi niesamowite rzeczy, starając się uniknąć światła reflektorów. Widać to po tym, jak próbuje wyrzucić się ze swojej ekskluzywnej szkoły z internatem, celowo próbując oblać test z nauk ścisłych. Jest miłym i przyjaznym dzieckiem, bo lubi rozśmieszać swoich przyjaciół i rodzinę. Ma też zwyczaj żartować, gdy tylko znajduje się w niezręcznej sytuacji. Miles bardzo interesuje się kulturą hip-hopu i graffiti, stale podkreślając swoją sztukę na Brooklynie jako ekspresję siebie i wyraz miłości do swojego miasta.

Po ugryzieniu przez radioaktywnego pająka i spotkaniu ze Spider-Manem życie Milesa przybrało drastyczny obrót. Choć początkowo wahał się, czy zostać superbohaterem takim jak Spider-Man, Miles zaakceptował swoją rolę obrońcy Nowego Jorku po tym, jak był świadkiem śmierci Petera Parkera. Jednak pomimo tego, że wewnętrznie znał swoją odpowiedzialność, Miles z powodu strachu miał trudności z wkroczeniem do akcji i kontrolowaniem swoich umiejętności. Okazał się również zbyt entuzjastyczny, co zostało stłumione przez gang Pająków, który wskazał, jak niedoświadczony jest w rzeczywistości.

Dopiero po śmierci wujka i słowach ojca był w stanie w końcu wykonać skok wiary i zdobyć pewność siebie oraz panowanie nad swoimi mocami. Po pokonaniu Kingpina i uratowaniu wieloświata wraz z Nowym Jorkiem Miles objął swoją rolę nowego Spider-Mana.

Ciekawostki

  • Jest pierwszą w historii filmową inkarnacją Milesa Moralesa.
  • Ma pewne podobieństwa z Shinjiro Hayatą. Obaj są nastoletnimi studentami równoważącymi kariery superbohaterów, chociaż Miles chodzi raczej do szkoły z internatem niż do liceum. Są też następcami znanych bohaterów. Miles jest następcą Spider-Mana (Petera Parkera), a Shinjiro jest następcą Ultramana (jego taty, Shina Hayaty).
  • Miles na jednym zdjęciu nosi buty podobne do tych noszonych przez Michaela Jordana z Chicago Bulls.
  • Powtarzającym się gagiem w całym filmie jest to, że Miles często zapomina zawiązać buty.
Advertisement