FANDOM

Marshall Law jest jedną z głównych postaci w serii Tekken. Jest włascicielem restauracji w San Francisco i nauczycielem we własnym dojo. Przyjaźni się z Paulem Phoenix'em i ma syna Forrest'a (zastępującego go w Tekken 3).

Biografia

Tekken

Własciciel małej restauracji w chińskiej dzielnicy San Francisco, Marshall Law prócz talentu do gotowania, ma także talent do walk. Marzy o założeniu własnego dojo, w którym będzie mógł przekazać swoje nauki technik młodszemu pokoleniu. By zdobyć pieniądze potrzebne na jego wybudowanie i reklamę, bierze udział w I turnieju.

Tekken 2

Z pomocą jego zaufanego przyjaciela - Paul'a Phoenix'a - oraz tych pieniędzy, które zdobył podczas I turnieju, Marshall wybudował małą szkółkę sztuk walki. W dalszym ciągu pracował nad popularnoscią jego restauracji. Pewnego dnia, Law dowiedział się o napadzie na jego szkółkę - wszystko zostało niamalże zniszczone, a uczniowie pobici. Sprawcą był niejaki Baek - mistrz Tae Kwon Do. Marshall zgłosił się do II turnieju, by zemscić się i odbudować reputację dojo.

Tekken 3

Marshall nie jest grywalną postacią w tej częsci. Po odkryciu pracy Baek'a w konkurencyjnym dojo, Law chciał zemscić się podczas II turnieju. Zarówno tam, jak i po nim nie mógł go dopasć. Wkrótce po tym usłyszał o tajemniczych zniknięciach kilkora wojowników, z którymi konkurował dziewiętnascie lat temu. Marshall zaczął bać się o swojego syna, Forrest'a, który zdąrzył poznać jego styl walki. Zabronił mu udziału w III turnieju, by nie skończył tak, jak inni uczestnicy (ofiary Ogre).

Tekken 4

Początkowo życie Marshall'a układało się w najlepsze. Dojo osiągnęło sukces, restauracja także była coraz popularniejsza. Pewnego dnia przez wojnę z konkurencją, chińska knajpka zbankrutowała, przez co Law musiał ją zamknąć. Popadł w nałóg alkoholowy i stracił kondycję. Pewnego dnia dowiedział się o IV turnieju. Natychmiast wziął się za siebie i doszedł do dawnej formy. By odzyskać pieniądze na restaurację, zgłosił się do udziału w nim.

Tekken 5

Gdy Marshall'owi nie udało się wygrać turnieju, postanowił po opuszczeniu Japonii rozpocząć pracę w jednej z najsłynniejszych chińskich restauracji, by zdobyć pieniądze potrzebne na utrzymanie rodziny. Pewnego dnia dowiedział się o wypadku motocyklowym Paula Phoenix'a i jego syna, Forrest'a. Marshall, potrzebując funduszy na straty wyrządzone przez nich i pobyt młodego Law'a w szpitalu, wziął udział w V turnieju.

Tekken 6

Marshall pracował nielegalnie w restauracji w Japonii, by zdobyć potrzebne fundusze. Wówczas został deportowany do Ameryki. Czasu coraz mniej, a pieniędzy na zapłatę szkód wciąż brak. Paul przekonał go i innego boksera - Steve'a Fox'a - do założenia zespołu walk, by zwiększyć szanse na wygraną w turnieju.

Osobowość

Marshall zazwyczaj dobrze dogaduje się ze swoimi przyjaciółmi i rodziną. Marshall przyjaźni się z Paulem Phoenixem od Tekkena 1 i okazał się nie tylko jego przyjacielem, ale także partnerem w walce. Marshall dogaduje się również ze Stevem Foxem, gdy połączyli siły w Tekken 6. Law także lubi żartować lub droczyć się ze swoimi przyjaciółmi. Na przykład w swoim zakończeniu Tekken 6 Marshall dodaje środek przeczyszczający do swojej pizzy o „specjalnym przepisie” i podaje ją Paulowi i Steve'owi. Marshall lubi też nabijać się z niezdolności Paula do wykonania jego charakterystycznego salta. Pokazano również, że Marshall Law jest bardzo dobrym nauczycielem sztuk walki. Bardzo dobrze mu szło uczenie jego syna, a w niektórych przypadkach Forest wykonywał ruchy, których jego ojciec nie mógł. Marshall nauczył też Lee Chaolana niektórych swoich ruchów jeszcze przed wydarzeniami w Tekken 1. Pokazano również, że Law dba głęboko nie tylko o swoją rodzinę, ale także o swoich uczniów dojo. Po tym, jak dowiedział się, że Baek Doo San zaatakował jego uczniów, ruszył za nim w pogoń i skutecznie pomścił swoich uczniów.

Jednak Marshall czasami ma niezbyt stabilny temperament. W swoim zakończeniu Tekken 4 powoduje awanturę w swojej restauracji tylko dlatego, że ktoś ostro skrytykował jego jedzenie. Rozzłościł się również, gdy dowiedział się, że jego syn dołączył do 3. Turnieju Króla Żelaznej Pięści, ale nie bez powodu. Wydawało się również, że Law i Paul nie byli w najlepszych stosunkach w Tekken 4, ponieważ wyglądali na dość oddalonych od siebie, być może z powodu faktu, że Marshall wciąż miał pretensje do niego za to, że pozwolił jego synowi uczestniczyć w 3 turnieju. Wygląda jednak na to, że ich przyjaźń została wskrzeszona, ponieważ w Tekken 6 Law i Paul połączyli siły ze Stevem Foxem.

W kampanii scenariuszowej Tekkena 6, Law wydaje się mieć silne poczucie sprawiedliwości, jak pokazano, gdy przeciwstawia się Kazuyi, stwierdzając, że „odczuwa dreszczyk emocji z powstrzymania egomaniaków”. To samo dotyczy Azazela, o którym mówi, że „nie ma miejsca na tym świecie” dla takiego potwora jak on.

Ciekawostki

  • Inspiracją dla Marshalla był legendarny aktor kina akcji Bruce Lee.