Toż to ja, Mario!

—Jeden ze słynnych tekstów Mario

Mama-Mia!

—Kolejny ze słynnych tekstów Mario

Mario, dawniej nazywany Jumpman, jest głównym tytułowym bohaterem gier z serii Mario oraz jedną z maskotek firmy Nintendo. Jest starszym bratem bliźniakiem Luigiego. Został stworzony przez Shigeru Miyamoto z Nintendo i pojawił się w ponad 200 grach. Początkowo pojawiał się tylko w grach platformowych. Jednak obecnie występuje także w grach sportowych, wyścigowych, bijatykach i innych. Jest uważany przez wielu za najbardziej znaną postać w historii gier wideo i jest znany jako „Twarz Gier Wideo”, mając sześć gier z pierwszej dziesiątki na liście najlepiej sprzedających się gier wideo wszechczasów.

Mario jest niskim włoskim hydraulikiem, który mieszka w Królestwie Grzybów. W serii Mario wykorzystuje swoje dobrze znane umiejętności skoku i walki, aby powstrzymać Bowsera i Bowsera Jr przed porwaniem księżniczki Peach i przejęciem Królestwa Grzybów. Oprócz Luigiego, ma innych przyjaciół, takich jak Yoshi, Toad, Księżniczka Daisy i Rosalina, a oprócz Bowsera i Bowsera Jr. miał innych wrogów i rywali, takich jak Fawful, Wario, Waluigi i Donkey Kong.