Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Marioptds.png
Uwaga!

Marie Mjolnir jest jedną z postaci w mandze i anime Soul Eater. Jest Kosą Śmierci, która pierwotnie była odpowiedzialna za Oceanię przed wskrzeszeniem Kishina Asury. Obecnie współpracuje z Frankenem Steinem i jest nauczycielką w DWMA. Jest także jedną z Ośmiu Tajemnic DWMA, znaną jako „Kobieta z opaską, która niszczy toalety w środku nocy”. Kiedy jest używana, to przyjmuje postać tonfy lub młota.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Chieko Honda, a w wersji angielskiej Colleen Clinkenbeard.

Charakterystyka

Wygląd

Z wyglądu Marie jest młodą kobietą, która ma duże, żółte oczy i długie, żółte włosy.

W wyglądzie Marie widoczne są zygzaki. Jej włosy są luźne, bez grzywki, które tworzą zygzak na jej głowie. Marie ma na sobie czarną sukienkę z dużym, złotym, zygzakowatym wzorem z przodu od pasa w dół. Części sukienki wykonane są z innego materiału. Części te znajdują się na długich rękawach od łokci w dół, a część poniżej klatki piersiowej przypomina kształtem pas. Nosi białe buty na wysokim obcasie, które również wydają się mieć zygzakowaty wzór.

Wreszcie, najbardziej charakterystycznym elementem ubioru Marie jest jej duża, opaska na lewym oku, ozdobiona insygniami pioruna, które pojawiają się również w jej formie broni.

Podczas polowania na Justina jej ubranie zmieniło się i zawiera czarną kurtkę bez rękawów na koszuli, szorty z wzorami podobnymi do jej oryginalnej sukienki i sandały. Te ubrania są wyraźnie podobne do tych noszonych przez Joe Buttatakiego.

Osobowość

Marie jest miłą i autentyczną kobietą, która jest delikatna i zawsze wyraża swoją osobowość, a także utrzymuje życzliwe i pełne współczucia relacje z innymi ludźmi. Pomimo początkowej niechęci do nauczania, odkryła, że ​​cieszyła się nie tylko podczas pierwszego spotkania z niektórymi uczniami, ale także późniejszego nauczania. Jako nauczycielka w krótkim czasie zaczęła opiekować się uczniami, a nawet czuła, że ​​jako nowa nauczycielka przekroczyła swoje granice, kiedy próbowała uniemożliwić członkom Zespołu Kilika wejście w pole magnetyczne. Jednak nawet Marie ma swoją zaciekłą stronę, nie lubi żadnego ucznia, który nie słucha poleceń (chociaż rozpoznaje dobre intencje) na tyle, aby osobiście do nich zadzwonić. Chroni również swoich uczniów i tych, na których jej zależy, posuwając się nawet do zaatakowania Justina Lawa z powodu jego zdrady DWMA, zabicia Joe Buttatakiego i zaatakowania jej uczennicy Maki Albarn. Jak sama przyznała, celem Marie było zostać Kosą Śmierci, ożenić się i od razu przejść na emeryturę, aby zapewnić sobie spokojne życie. Jednak pomimo tych twierdzeń sama Marie nie tylko lubi pracować, ale według Azusy i Steina ma nawet na punkcie tego obsesję.

Marie ma swoje własne wady. Przy większości swoich poprzednich związków przyznała się, że robi wszystko, by uszczęśliwić swoich byłych chłopaków, ale okazuje się, że czegoś jej brakuje. Azusa twierdziła, że ​​wynikało to z tego, iż wywierała zbyt duży nacisk i wypadała jako niesamodzielna. Jej desperacja za małżeństwem doprowadziła ją nawet do tego, że od razu chciała poślubić kogoś (lub coś jak np. toaletę), co zmusiło Azusę do opamiętania się. Może też być małostkowa i ma trudności z funkcjonowaniem po zerwaniu, jest gotowa być ładna, gdy dowiaduje się o przybyciu swojego byłego chłopaka Joe'a, próbując sprawić, że poczuje się źle, że ją rzucił.

Ma okropne wyczucie kierunku i często gubi się w Akademii, mimo że zna jej układ od lat (nawet nowicjusze, tacy jak Crona i Ragnarok, mieli lepsze wyczucie kierunku niż Marie). W konfrontacji z faktami, z którymi się nie zgadza, ma tendencję do reagowania emocjonalnie i uderzania innych prostym ciosem, nieświadoma tego, jak silne są jej uderzenia. Co dziwne, jej pozycja w Ośmiu Tajemnicach DWMA ujawnia, że ​​z dziwnego powodu jest znana w akademii z niszczenia toalet późnymi nocami z nieznanych powodów.

Ciekawostki

  • Imię i umiejętności Marie często nawiązują do mitologii nordyckiej. Jej nazwisko, „Mjolnir”, nawiązuje do młota Thora z mitologii nordyckiej. Młot był jedną z najpotężniejszych broni na świecie, zdolną zmiażdżyć prawie wszystko. Jej Atak Triquetra nawiązuje do Valknut, symbolu związanego z Odynem, ojcem Thora.
Advertisement