Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Zwycięstwo przyjaźnią oznacza zwycięstwo w życiu!

—Mako Mankanshoku

Mako Mankanshoku jest jedną z postaci w mandze i anime Kill la Kill. Jest głupkowatą dziewczyną uczęszczającą do Akademii Honnōji i najlepszą przyjaciółką Ryūko Matoi.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Aya Suzaki, a w wersji angielskiej Christine Marie Cabanos.

Charakterystyka

Wygląd

Mako jest młodą nastolatką o brązowych oczach i brązowych włosach, stylizowanych na miskę. Często widuje się ją w standardowym bezgwiadkowym mundurze Akademii Honnōji; białą koszulę z krótkim rękawem i niebieską apaszką, niebieską mini spódniczkę i parę białych skarpetek i jasnobrązowych mokasynów. Pod koniec serialu jest ona pokazana na randce z Ryūko w fioletowych szortach i różowym topie z białym podkoszulkiem i fioletową torebką.

Osobowość

Mako jest nadpobudliwą, beztroską i kochającą dziewczyną, która wydaje się lgnąć do każdego, z kim chce się zaprzyjaźnić albo już się przyjaźni, co podkreśla fakt, że bardzo szybko staje się nierozłączna z Ryūko. Jest też dość leniwa, co widać po tym, jak zasypia zaraz po rozpoczęciu zajęć, humorystycznie zderzając się z jej nadpobudliwością.

Mako jest dość nieustraszona i rzadko okazuje się onieśmielona w potencjalnie groźnych sytuacjach. Ma również szacunek dla autorytetów w szkole, ale będzie wyrażać swoją opinię na takie tematy, jak Ira Gamagōri powinien nosić piżamę w łóżku zamiast spać nago.

Jeśli Mako jest odpowiednio zmotywowana, jest zdolna do ciężkiej i produktywnej pracy. Jako prezes Klubu Nawalanki wykazała się wysokim poziomem kompetencji i profesjonalizmu, a także umiejętnością wykonywania skomplikowanych prac i zajęć.

Będąc biedną przez całe życie, Mako i jej rodzina mają obsesję na punkcie bogactwa. Ta cecha została w pewnym momencie nawet posunięta tak daleko, że spowodowała, że ​​tymczasowo zwróciła się przeciwko Ryūko, która próbowała powstrzymać jej chciwość. Podobnie jak reszta jej rodziny, Mako ma obsesyjną miłość do jedzenia.

Ciekawostki

  • Nazwisko Mako Mankanshoku oznacza „pełne, wystarczające, zadowalające” (満) (man), „statek, okręt wojenny” (飾) (kan) i „ozdabiać, dekorować, upiększać” (飾) (shoku), co dosłownie oznacza „pełną dekorację statku”.
  • Początkowo Mako miała mieć czarne lub blond włosy wraz z warkoczykami lub kucykiem.
  • Dwugwiazdkowy mundur Mako oparty jest na wspólnych wizualnych tropach stereotypów dotyczących zbirów i chuliganów w japońskim liceum.
Advertisement