Bohaterowie Wiki
Advertisement
Doctor Strange spoilers.jpg
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Elicia... Gracia... Wybaczcie... Obiecałem, że... wrócę... do domu... wcześniej...

—Ostatnie słowa Maesa Hughesa.

Maes Hughes jest jedną z postaci w mandze i anime Fullmetal Alchemist. Był on oficerem armii Amestris stacjonującej w Biurze Śledczym w Central City i najlepszym przyjacielem pułkownika Roya Mustanga, a także najbliższym zwolennikiem tajnej kandydatury Mustanga na stanowisko Führera. Był to oddany człowiek rodziny i przykładny żołnierz, który był ogólnie lubiany przez inne postacie (chyba że narzucał im swoją miłość do żony lub córki), a jego morderstwo posłużyło jako główny punkt wyjścia do rozwinięcia fabuły.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył Keiji Fujiwara, który grał również Leorio Paladinighta w Hunter x Hunter, a w wersji angielskiej Sonny Strait.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

Maes Hughes jest wysokim i szczupłym mężczyzną noszacym przez większość czasu swój niebieski, wojskowy mundur cienkim paskiem. Najbardziej słynie on ze swojej zaniedbanej brody i agresywnie kolczastych włosów zakończonych charakterystycznym pasemkiem, a także z prostokątnych okularów zasłaniających jego piwne oczy. Chociaż jego włosy są czarne, w anime z 2003 roku nadano im nieco zielony odcień (przypadkowo ten sam co u Envy'ego).

Osobowość[]

Znaczna część osobowości Maesa jest zdecydowanie przyjazna i wesoła, nawet do tego stopnia, że ​​uważana jest za irytującą przez jego najbliższych znajomych. Niemal zawsze pojawia się losowo, wesoło wtrącając się, gdy dyskutuje się o czymś ważnym, i jest raczej dobrze znany w Centrali, ponieważ uchyla się od wielu swoich obowiązków tylko po to, aby porozmawiać z przyjaciółmi, nawet radośnie chwytając się, ile jego dokumentów się układa. Hughes jest także osobą bardzo gościnną, nigdy nie przyjmuje odpowiedzi „nie”, oferując stanowisko pod jego zwierzchnictwem lub nocleg w domu, a nawet posuwa się tak daleko, że fizycznie ciągnie za sobą ludzi bez czekania na ich zgodę - skrycie bracia Elric nazywają go „porywaczem” więcej niż raz.

Oczywiście, jego największą i najbardziej zauważalną cechą charakteru jest praktycznie bezgraniczne oddanie i przywiązanie do jego żony, Gracii i trzy-letniej córki Elicii. Maes nigdy się nie pojawia bez jednego lub więcej ich zdjęć, chwaląc się nimi wśród rówieśników i przyjaciół oraz oferując spojrzenia na ich zdjęcia jako narzędzie motywacyjne lub nagrodę za dobrze wykonaną usługę. W związku z tym stale doradza swoim przyjaciołom, Royowi Mustangowi i Edwardowi Elricowi, aby sami spieszyli się do małżeństwa, ku wielkiemu rozdrażnieniu Roya i zakłopotaniu Edwarda.

Za tym zachowaniem stoi jednak wyraźnie godny zaufania, poważny, a szczególnie inteligentny oficer wojskowy, który zawsze dokłada wszelkich starań, aby opiekować się bliskimi mu ludźmi. Jako żołnierz zaangażowany w dochodzenia oraz weteran wojny domowej w Ishvarze, część zachowania Hughesa może być tarczą chroniącą siebie i jego bliskich przed mroczniejszym aspektem jego zawodu. Jest zdecydowanym i sprytnym realistą, potrafiącym wyciąć to, co niepotrzebne, i skupić się na najważniejszych aspektach danej sytuacji. Dbając o szczegóły, Hughes często jako pierwszy zauważa niekorzystne wzorce w danej sytuacji i może odpowiednio planować, często wzywając do strategicznego odwrotu lub zmiany taktyki, zanim ktokolwiek zda sobie sprawę, że jest to konieczne. Jest spokojny i analityczny, nawet się nie wzdryga, gdy sytuacja wymaga od niego zmagania się z martwymi ciałami lub nawet z samą śmiercią, i działa ostro nawet w wyjątkowo ostrych warunkach. Jako realista rozumie również i akceptuje fakt, że niektórych sytuacji nie można naprawić w sposób czysty lub uczciwy. Mimo to zachowuje słabość do idealistów takich jak Roy i jest gotów obciążyć tyle ciemności, ile potrzeba, aby idealiści mogli ukształtować świat jako lepsze miejsce.

Maes, pomimo wszystkich swoich wygłupów, jest dość mądrym człowiekiem jak na swój wiek i jest skłonny udzielać mądrych rad ludziom, których zaprosił do swojej rodziny, w tym Royowi, Elricom, a nawet Winry Rockbell, aby na pewno podążali właściwą ścieżką do szczęśliwej przyszłości.

Ciekawostki[]

  • Jako gag, Hughes zawsze opowiadał o swojej córce (głównie Royowi i Edowi), pokazując zdjęcie jej twarzy i wykrzykując: „Spójrz na moją piękną córeczkę Elicię! Czy ona nie jest urocza ?!”. W anime z 2003 roku, a także w bocznej opowieści w mandze, przed pojedynkiem Eda i Roya, odsłonił duży obraz swojej córki, gniewając tłum. Pomimo tego nawyku wiele osób było bardzo zdenerwowanych jego późniejszą śmiercią.
  • Śmierć Hughesa została w anime nieco zmieniona w stosunku do mangi:
    • W anime z 2003 roku Hughes początkowo zaatakował Envy'ego i został postrzelony w wątrobę.
    • W anime z 2009 roku został zastrzelony w serce przez Envy'ego.
  • Wojskowy numer identyfikacyjny Hughesa to USO-800.
  • Dom Hughesa w Centralnym Mieście znajduje się przy ulicy Mayflower.

Galeria[]

Advertisement