Do szablonu +18.png
Uwaga!

Lisa Lisa (jej prawdziwe imię to Elizabeth Joestar) jest jedną z postaci z mangi i anime JoJo's Bizarre Adventure Part II: Battle Tendency.

Lisa Lisa jest mistrzynią Fali oraz mentorką Caesara Zeppeliego i Josepha Joestara. Później okazuje się, że jest matką Josepha.

Charakterystyka

Wygląd

Lisa Lisa jest wysoką i wysportowaną kobietą. Jest zawsze piękna i opanowana, majac jasne oczy i długie, ciemne włosy.

Jej najbardziej znane ubrania były podczas ostatniej walki z Karsem. Nosi kolczyki, ciemną sukienkę bez ramiączek z krótką spódniczką, czarne rajstopy, parę wysokich obcasów i długi szalik. Czasami nosi także okulary przeciwsłoneczne Aviator.

Osobowość

Lisa Lisa jest jak każdy Mistrz Fali, dostojną i odważną kobietą, która bez strachu stawia czoła Pillar Menom i pewnie stawia czoła każdemu wyzwaniu, jakie napotyka, szczególnie w walce. Lisa Lisa jest dumna ze swoich umiejętności i mówi Josephowi, że nie potrzebuje takiego młodzieńca, aby wygrać. Lisa Lisa jest ciągle przedstawiana jako dzielna kobieta, która jest w stanie oszukać Karsa, aby oszczędził ją i Josepha, gdy są otoczeni wampirami, nie dopuszczając do tego, by zawładnęły nią emocje, a w przeszłości natychmiast zabiła zombie, który zamordował jej męża George'a II, zmuszając ją do ukrycia się w Europie.

Jako mistrzyni Caesara i Josepha umiejętnie stosuje surowe i pozornie zagrażające życiu szkolenie dla swoich uczniów i jest surowa dla Josepha, którego wybryki nie są przez nią tolerowane podczas szkolenia. Będąc de facto przywódczynią użytkowników Fali, jest autorytatywną przywódczynią i przypomina wszystkim, że ich emocje są drugorzędne w stosunku do ich celu, jakim jest pokonanie Pillar Menów. Po śmierci Caesara Lisa Lisa próbuje zachować niewrażliwą fasadę, mówiąc Josephowi, aby natychmiast skupił się na walce. Jednak Joseph wskazuje na jej utratę opanowania, po której zaczyna obficie łzawić, ilustrując jej głębokie uczucia do Caesara jako ucznia i towarzysza.

Ciekawostki

  • Araki osobiście przyznaje, że lubi postacie kobiece, które są w stanie walczyć o siebie. Skomentował swoje zamiary, by Lisa Lisa przedstawiała z „niezwykłym realizmem” kobiety w komiksach shonen, ale powstrzymywał się przed pójściem z nią tak daleko, jak by chciał.
  • Postać Rose z serii Street Fighter oparta jest na Lisie Lisie; Strój Rose jest prawie identyczny jak u Lisy Lisy i obie mają podobny styl walki, który polega na kierowaniu energii do ich szalików (Moc Duszy w przypadku Rose i Fala w przypadku Lisy Lisy). Dodatkowo, obie postacie lubią się kąpać.
  • W pewnym momencie Diamond is Unbreakable, Josuke mówi Rohanowi, że jego babcia zostali uderzeni tym samym samochodem dwa razy tego samego dnia i żyli. Żartowano, że odnosi się to do ataku Lisy Lisy przez Karsa.