Lilo jest jedną z tytułowych bohaterek serii Lilo i stich. Jest hawajską dziewczynką mieszkającą na Wyspie Kaua'i. Mieszka tam że swoją starszą siostrą oraz ze Stichem, Jumbą i Plikey'em.

W angielskiej wersji głosu użycza jej Daveigh Chase która grała również Samarę Morgan w serii Ring ,a w polskiej wersji głosu użyczyła Zofia Jaworowska oraz Julia Jędrzejewska.

Charakterystyka

Wygląd

Lilo jest niskiego wzrostu, Ma ciemnobrązową karnację i długie czarne włosy. Chodzi zazwyczaj w czerwonej sukience z białymi liśćmi i sandały , choć czasem zakłada fioletową koszulkę i zielone spodenki ( w serialu) , strój do tańca hula , na który składają się : czerwony bezrękawnik odsłaniający brzuch , spódniczka z liści palmy oraz liściasta korona i bransoletki z liści na ręce i nogi . Do spania zakłada błękitną koszulę nocną . W japońskim spin ofiie we wspomnieniach Stitcha jako studentka nosiła krótką bluzkę w odcieniu brudny róż z bordowymi rękawami oraz dżinsy, trampki oraz plecak .W kolejnym wspomnieniu miała na sobie żółtą bluzkę na ramiączkach , brązowe szorty i sandały . Jako dorosła nosi jasnoniebieski golf bez rękawów brązowe spodnie i sandały na obcasach.

Osobowość

Od czasu utraty rodziców Lilo była osamotnionym dzieckiem, gdyż została odtrącona przez koleżanki w momencie kiedy potrzebowała wsparcia. Otwarcie pragnęła znaleźć przyjaciół mimo, że Marta razem z koleżankami robiła jej przykrość lecz Lilo prawdopodobnie nie wiedziała, że Marta była rozpieszczonym i zepsutym dzieckiem. Sytuacja rodzinna spowodowała również napięte relację z jej starszą siostrą, a w dodatku Bąbel planował zabrać małą do domu dziecka.

Od czasu kiedy poznała Sticha stała się dużo szczęśliwsza, nawiązała ze Stichem szczególną więź o czym świadczy o tym, że broniła Sticha przed oddaniem z powrotem do schroniska i kiedy Federacja Galaktyczna chciała odstawić go do więzienia. Poczuła się również mocno zraniona kiedy okazało się, że Stich ją oszukał udając psa i kiedy na początku widział w niej tylko schronienie.

Jest osobą dobroduszną która chce pomóc każdemu. Stara się dostrzegać dobre serce o czym świadczy polowanie na eksperymenty i szukanie im domu.

Z drugiej strony kiedy jest poniżana przez Martę potrafi być mściwa. W takich momentach wykorzystuje złapany eksperyment by udowodnić, że jest lepsza od Marty. Niestety jej lekkomyślność i egoizm przynosi negatywne skutki i wyciąga z niej to co najgorsze. Choć później dręczą ją wyrzuty sumienia dzięki czemu wyciąga wnioski ze swoich błędów.

Ciekawostki

  • Jest fanką Elvisa Presleya.
  • Nie jest znany dokładny wiek prawdopodobnie w pierwszym filmie ma 6 lat a pod koniec ma 7 lat natomiast akcja serii trwa 3 lata co oznacza, że pod koniec ostatniego filmu może mieć 10 lat.
  • Podkochuje się w Keonim.
  • Pojawia się gościnnie w spin offie jako dorosła kobieta z córką która przypomina ją jeszcze z czasu akcji oryginalnej serii. Jednak w chinskim spin offie Stitch & Ai pojawia się tylko w wspomnieniach Sticha, które są scenami z pierwszego filmu.
  • Lubi kanapki z masłem orzechowym i anchois.