FANDOM

Czy ta jednostka ma duszę?

—Legion

Legion jest jedną z postaci w trylogii Mass Effect.

Osobowość

Pomimo tego, że jest pojedynczą platformą, Legion jest w pełni zdolny do mówienia; według Tali pojedynczy geth zwykle nie jest bardziej inteligentny od varrena. Wynika to z faktu, że Legion jest kombinacją inteligencji 1183 programów, co daje mu inteligencję 1183 normalnych gethów. Jako taki nie uważa się za jednostkę i odnosi się do siebie za pomocą zaimków w liczbie mnogiej. Chociaż daje to mu zdolność do samodzielnej pracy, czasami może być to również na jego niekorzyść. Przykładem tego jest jego misja lojalnościowa, kiedy drużyna ma możliwość przeprogramować gethy, które czczą Żniwiarzy, zamiast po prostu ich zniszczyć; 573 programy Legiona jest za przeprogramowaniem, a 571 za zniszczeniem, karząc Shepardowi podjąć decyzję, mimo że to sprawa Legiona. Początkowo też nie ma imienia, ale kiedy EDI sugeruje imię „Legion”, akceptuje je, opisując jako „właściwą metaforę”.

Legion mówi w prosty i lakoniczny sposób, często odpowiadając pojedynczymi słowami. Kiedy używa całych zdań, struktura słów jest bardzo uporządkowana. Jest bardzo szczery we wszystkim, szybko zwraca uwagę na wady robota EDI i wzywa ją do zadawania pytań, na które już zna odpowiedzi, powodując, że EDI narzeka na niego, że nie ma poczucia humoru. Ta uczciwość rozciąga się nawet na sprawy dotyczące jego własnego rodzaju; kiedy Shepard Idealista zastanawia się, w jaki sposób gethy doszły do sojuszu ze Żniwiarzami zamiast negocjować z quarianami, twierdząc, że są lepsi, Legion po prostu odpowiada, że ​​nie są i dowody empiryczne dowodzą ku temu.

Legion to prawdopodobnie najbardziej obcy sojusznik Sheparda, który ma bardzo dziwny kodeks moralny. Nie uważa gethów, którzy czczą Żniwiarzy, za prawdziwych gethów, nazywając ich „heretykami”, i odnosi się do Żniwiarzy jako „Stare Maszyny”, opisując ich powszechne miano jako „przesądy”. Podczas swojej misji lojalnościowej stwierdza, że ​​każda istota myśląca ma prawo do podejmowania własnych decyzji, mimo że jako opcję wysuwa wypranie mózgu heretykom; kiedy Tali wskazuje na sprzeczność w tym oświadczeniu, Legion stwierdza, że ​​opcja prania mózgu jedynie istnieje i nie popiera jej. Jednak Legion jest w pełni świadomy tego, jak jego moralność może odnosić się do innych. Jest to cecha, którą podziela z Samarą, stwierdzając, że wszystkie gatunki należy oceniać według ich własnych zasług i że traktowanie innego gatunku jak własnego nie różni się od rasizmu.

Pokazano, że Legion bardzo podziwia Sheparda nawet przed jego spotkaniem; zapytany, skąd wziął część zbroi N7, którą sam naprawił, Legion potwierdza, że ​​była to część starej zbroi Sheparda. Jeśli zostanie zapytany o użycie zbroi N7 Sheparda do samodzielnej naprawy, Legion staje się wymijający, najpierw racjonalizując, że „istniała dziura”, a następnie stwierdzając „brak danych” po większym przyciśnięciu. Sugeruje to, że użycie zbroi Sheparda było irracjonalną decyzją, co jest sprzeczne z koncepcją, że każde działanie getha jest wynikiem obliczeń, na które nie mają wpływu emocje. Oprócz Sheparda, Legion wyraża również podziw dla EDI, ponieważ w przeciwieństwie do gethów, składających się z różnych procesów, które polegają na sobie, EDI sama obsługuje wszystkie funkcje Normandii, chociaż Legion pyta też, w jaki sposób udaje jej się zachować stabilność.