FANDOM

Oczywiście jestem bardzo zainteresowany tym, jak możesz dokonywać tych morderstw, nie będąc obecnym, ale nie mam nic przeciwko poczekaniu trochę dłużej. Odpowiesz na wszystkie moje pytania, kiedy cię złapię. Spotkamy się wkrótce… Kira.

—L rozmawiający podczas transmisji telewizyjnej bez pokazywania twarzy

L Lawliet jest głównym bohaterskim antagonistą w mandze i anime Death Note. Uważany jest za największego detektywa na świecie i jest bardzo tajemniczą postacią, która spędza całą serię próbując złapać strażnika/masowego mordercę Kirę, który jest nikim innym jak Lightem Yagami.

Charakterystyka

Wygląd

L jest bardzo szczupłym, wysokim młodym mężczyzną o czarnych włosach i ciemnych oczach. Jedną z jego najbardziej zauważalnych cech są cienie pod jego oczami, będące wynikiem bezsenności. L zawsze ma na sobie niebieskie dżinsy i białą koszulę z długimi rękawami. Prawie nigdy nie nosi butów ani skarpet, woląc chodzić boso, nawet w miejscach publicznych.

Osobowość

Najważniejszą cechą L jest jego skrytość. Rzadko wychodzi w świat zewnętrzny, gdy nie prowadzi dochodzenia w jakiejś sprawie, nigdy nie pokazuje swojej twarzy światu i komunikuje się niemal wyłącznie za pośrednictwem swojego asystenta i jedynego przyjaciela, Watariego. Podczas spotkań twarzą w twarz z innymi nigdy nie podaje swojego prawdziwego imienia, zamiast tego używa różnych pseudonimów, takich jak „Ryuzaki” (podczas interakcji z japońską grupą zadaniową), „Hideki Ryuga” (podczas spotkania z Lightem w szkole), „Eraldo Coil” i „Deneuve” (dzięki którym zyskał reputację drugiego i trzeciego co do wielkości detektywa na świecie). Ponadto, z powodu minimalnej interakcji z innymi ludźmi, L ma bardzo słabe umiejętności społeczne i jest skłonny do wykonywania działań lub nawyków uważanych za niegrzeczne i nieodpowiednie, w tym jedzenia z otwartymi ustami, rozmowy z pełnymi ustami, kładzenie stóp na meblach, obgryzanie paznokci itp. L ma również kilka dziwactw, takich jak siedzenie w pozycji kucającej, jedzenie tylko słodkich rzeczy (takich jak desery, cukierki i owoce) oraz trzymanie przedmiotów za pomocą kciuka i jednego palca.

Pomimo niechlujnego wyglądu i dziwnych nawyków, L jest bardzo inteligentny i ma bystry umysł rywalizujący z głównym bohaterem - Lightem Yagami. Chociaż nie ma żadnych dobrych umiejętności społecznych, L ma analityczny umysł i wiedzę o ludzkiej naturze, którą wykorzystuje na niekorzyść swoich wrogów, na przykład kiedy udaje mu się przechytrzyć Lighta w zabiciu oszusta w telewizji i wskazywania jego miejsca pobytu do regionu Kanto w Japonii (ponieważ audycja była wtedy tam emitowana), obstawiając niewielką szansę, że Kira zabije kogoś, kto wystąpi przeciwko niemu. Tworzy również fałszywe informacje i próbuje nakłonić Kirę do ujawnienia się, co prawie się udaje. Po przedstawieniu jakiejkolwiek informacji, L ma tendencję do skrupulatnego odgadywania wszystkiego, co otrzymał, i analizuje ją pod kątem wszelkich niespójności lub wskazówek.

Chociaż pozornie jest „bohaterem” całej tej historii, ponieważ próbuje złapać mordercę, L nie ma nic przeciwko wątpliwym lub brutalnym metodom uzyskiwania odpowiedzi, co czyni go antybohaterem. Chociaż sam nigdy nikogo nie zabija, nie był przeciwny trzymania Lighta oraz jego wspólnika (i kochanki) Misy Amane w odosobnieniu przez ponad 50 dni, aby sprawdzić, czy są Kirą, czy nie. Wcześniej wziął przestępcę w celi śmierci i zmusił go do działania jako wabik, aby wyciągnąć Kirę. Później, podczas konfrontacji z innym Kirą (Kyosuke Higuchi), L wyjaśnił, że jest gotowy torturować go, aby uzyskać informacje, których chce. Mimo tego L naprawdę chce, by sprawiedliwość została wymierzona i uważa, że zabijanie przestępców (a także innych niewinnych ludzi później, takich jak agent FBI Raye Penber i jego dziewczyna Naomi Misora) przez Kirę za równie złe jak oni sami i że powinien zostać ukarany za swoje zbrodnie.

Galeria